Inlägg från: mamma smurfen |Visa alla inlägg
  • mamma smurfen

Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !

Momalicious skrev 2012-03-22 22:08:30 följande:
    Isch, såg på fb! :( Hoppas Ellie blir bättre fort! Antar att Casper är hemma nu iaf, hur går allt med ditt ex?

Ja jag håller tummarna för att vi bara e fjantigt oroliga när det gäller Ellie!

Ang Casper så har han vart hemma i en månad på raken

Men Xcet e ett nöt, som vanligt....

Senaste utspelet kommer från Caspers farfar...

Casper ringde honom för att prata, saknade farfar....

Farfar sa till Casper när han ringde att "jag pratar bara med dig när du är hos din pappa" sedan la han på luren :-O

Fattar du DEN eller??

Man ser väldigt tydligt VEM Xcet brås på!

• mamma smurfen
    LokesMammi skrev 2012-03-22 22:10:28 följande:
    Usch vet precis hur det är! Jag jobba när Loke låg på barnakuten i maginfluensa!

Mmmmm!

Som jag skrev på FB...kloning vore INTE fel ibland!

• mamma smurfen
    3 barns mamma84 skrev 2012-03-22 22:27:09 följande:
    Aj då
    Har pojken kommit hem än ?
    Hur gick allt ?
    Kram   

Ja Casper e hemma sedan den 24 förra månaden,

Hur det går med allt när det gäller honom vet jag inte än.

Åtalet gällande misshandeln ska upp nu i mitten av April, sedan har han ju stämt MIG på vårdnaden och boendet för Casper, inget om Fabbe.

Om det ska vi till tingsrätten i mitten av Maj, för ett muntligt sammanträde, antar att det kommer beslutas interimistiskt där å då vem som ska ha vårdnaden och boendet fram tills det blir huvudförhandling, villket kan ta upp till ett år :-S

• mamma smurfen

Henric ringde precis de har redan träffat läkare, som satt Henric på att få i Ellie vätska, några milliliter åt gången under en timmes tid.... får hoppas att hon får behålla det!

Om inte så hade tydligen läkaren snackat om någon medicin som ska minska kräk-reflexen...

Hoppas vi slipper sånt, vill hellst att naturen ska ha sin gång......så långt som möjligt iaf, men måste Ellie ha det för att få behålla lite vätska så får det bli så.

• mamma smurfen

Nu snackade läkaren tydligen om att sätta dropp på Ellie!

F*N vad jag INTE vill vara här hemma just NU!

• mamma smurfen
    3 barns mamma84 skrev 2012-03-22 23:39:31 följande:
    Dropp ??
    Är inte sond igentligen bättre tanke på ålder o så :-/
    Men shit !!
    O du har ingen möjlighet att åka dit ?

1000000 tals krammar till dig !!!
    Om du har barnen hemma så se om du kan ta någon över bara typ 1 timme för att ta dig till sjukan och bara träffa henne så hon känner tryggheten hos dig med.       

Har ingen i närheten som kan ta sig hit, och jag litar ju på Henric....bara mitt fjantiga mamma hjärta som gråter en skvätt, men jag överlever så länge hon bara blir bättre=)

Ang sond så kommer ju den slangen att gå ner i magen, å då fortsätter hon ju att spy, för att få in vätska i "systemet" så behöver de gå via blodomloppet direkt, då får hon behålla det och slipper spy upp det.

(rätta mig snälla ni som jobbar innom sjukvården)

• mamma smurfen
    3 barns mamma84 skrev 2012-03-22 23:52:22 följande:
    Det är du värd gumman !!
    Om jag bodde nära skulle jag komma över till dig på 2 röda och ställa upp med att låta dig gå till din hjärta.
    Om du vill ha sälskap kan jag sitta uppe med dig en stund o bara prata så behöver du inte fundera och tänka på hur hon/dom har det för det går bra ska du se.
    Hon får all hjälp hon kan få för att komma hem till sin mamma igen.
    Hjärta    

De e snällt av dig=)

Men jag snackar med ena brorsan på Fb, så de går ingen "nöd" på mig.

Men TACK för tanken

• mamma smurfen

Vid 3 inatt kom sambon hem med Ellie.

Droppet slapp hon för hon fick någon medicin mot kräkningarna som fungerade, så skönt!

Nu sover båda två, så håll tummarna för att det är över för den här gången=)

• mamma smurfen
    LillSnurr82 skrev 2012-03-23 07:41:04 följande:
    Jag och sambon fick nån släng av magsjuka i går..:( han på dagen och mitt satte i gång på kvällen och hela natten. Så från 20.30-24.00 blev bäbis/magen irriterad på allt spyande så hade värsta sd/förvärkarna :( jätte nära att ringa förlossningen..

Sambon är nu uppe med pigg dotter(som tur är) och själv ligger jag kvar i sängen. Mår fortfarande illa men inte spytt på ett par timmar nu i alla fall. Sambon mår bra bara ont i kroppen.. Men beror nog på att han låg i sängen hela dagen i går.
    Hoppas det bara är nån 24timmars släng av magsjuka vi fått..

Bäbisen i magen rör sig massa nu i alla fall och inga mer sd/förvärkar har jag fått. Men trött i magen är jag så får bli en lugn dag detta.

Stackare.....

Hoppas du ligger ner å vilar hela dagen idag nudå, men skönt att lillbäbis dansar runt=)

Krya på dig!

Ja verkligen skönt att ha henne hemma igen, håller tummarna för att hon inte börjar spy idag igen.

Svar på tråden Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !