-
Okej skönt! Har inte hunnit läsa ikapp allt :) Hoppas Agnes kryar på sig snart!LillSnurr82 skrev 2012-04-13 13:05:06 följande:Vi var ju på barnakuten i förrgår, fick ju åka ambulans dit. Då kolla de efter infektion och det var det inte.
-
Jag tror också att det är så då min tös oftast vid tandsprickning haft ngn virusinfektion alt liten förkylning. Nu har hon ju inte varit sjuk mycket så varje gång tänderna kommit har de kommit i 1 par eller 2 parApril barn skrev 2012-04-14 08:43:28 följande:Jag googlade lite och läste detta som verkar väldigt logiskt faktiskt:
Jo visst kan barn få feber, dålig mage eller snorig näsa vid tandsprickning, men febern den dåliga magen eller den rinnande näsan beror inte på tänderna, utan det är liksom tvärsom tänderna passar på att spricka fram i samband med att kroppen är nedsatt av en infektion.
Så det är tänderna som passar på att komma när det redan finns en bakterie i kroppen -
Vi använder 7 på både up and go och comfort fit. Libero såklart för de är bäst :) Men vi byter på Anisa på natten. Antingen om jag är uppe sent eller mannen. Så runt 12.1 byter vi blöja och då är den knappt halvfull, ibland helt torr nästan på morgonen. Tycker inte om att barn ska sova med full blöja. Hur skönt kan det vara? Ta inte åt er nu bara, just speaking my mind :) Jag hade iaf inte velat ha en trosa tung och full av kiss som dessutom är kall :P
-
Jag håller med de ska känna obehag av blöt blöja men om de jämt sover med blöt blöja kommer de vänja sig vid det. Det är vid ovana som man känner obehag om ngt är annorlunda. Jag vet inte om jag förklarade rätt, men om man är van vid ngt känner man ju inte obehag :)LillSnurr82 skrev 2012-04-18 16:08:48 följande:Jag byter på Agnes på morgonen eller om hon vaknar under natten och blöjan känns full. Men det händer ytterst sällan. Tror dock att det kan underlätta om dom får känna obehag av full blöja ibland så dom faktiskt inte gillar att ha blöja sen när man ska torrträna dem.
Nu menar jag så klart inte att jag alltid låter Agnes springa runt med full blöja, verkligen inte. Men ja ni fattar säkert vad jag menar :) -
Tycker 3barnsmamma är gravid minst 3 ggr i månaden :) Slappna av! Låt din kropp känna efter hur den mår istället för att spekulera för mycket. Det är lätt att man kopplar varenda lilla känsla i kroppen till en graviditet, speciellt om begäret efter att vara gravid är stort. På så vis kan din hjärna lura kroppen och mensen utebli. Tycker du inte det är jobbigt att bli besviken varje gång? Detta tankesätt hindrar kroppen från att agera naturligt och jobba som den är van vid, vilket i sin tur kan fördröja en befruktning...
-
Du behöver inte ta illa upp :) Jag kommenterade inte din rygg eller ifrågasatte din smärta. Jag försökte förklara hur kroppen fungerar. Dessutom är dina inlägg långt ifrån realistiska och sanna. Då känner jag att jag måste dela med mig av allmän kunskap :) Det är fullkompligt omöjligt att du skulle kunna vara gravid 1 vecka efter ett missfall. Jag antar att du inte meddelade doktorn att du haft ett missfall? Antingen missade du det eller så har du en inkompetent läkare :) femtioelva utropstecken är inte nödvändiga för att make your statement.3 barns mamma84 skrev 2012-04-18 17:29:38 följande:Men HALLÅ vet du vad jag har för ont !!!!!!!!!!!!!!!!!!! jag har fått något skit i min rygg sen jag VAR gravid 2012 !!!!!!!!!! den smärtan är OBESKRIVLIG det gör så jävla ont !!!!!!!!!!!!!!
Jag har haft diarre vatten varje dag !! jag har varit så trött.
Tror du att jag inbillar mig att jag är gravid detta var vad läkaren ville !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Jag har följt tråden länge. Din bristande förmåga att engagera dig i eller inleda en längre diskussion är bristfällig, därför använder du symptom och graviditet som ett rop på uppmärksamhet :) Och så länge du fortsätter med irrationella påståenden så kommer du få uppmärksamhet, dock inte av den positiva typen! -
Varför säger du att du blir illa bemött? Såfort ngn talar sanning ska du lämna tråden, men återigen finner man dig här. Du är lika mycket välkommen hit som jag är, men då ska du kunna hantera kritik oavsett om den är negativ eller positiv. Hur mycket du tar åt dig är en annan femma. Men du ska inte säga att du blir illa bemött. Tycker många haft överseende med dig och dina påståenden. Själv tycker jag inte om när människor är dåligt informerade och då bidrar jag gärna med att upplysa dem, i de fall då jag vet att jag är 100% säker på min sak. Nu säger jag inte att jag är allvetande, tvärtom, finns mycket jag inte kan som du säkert kan bättre. Men att missbruka sin kropp och feltolka den är en av mina specialiteter, därför jag tog mig friheten att uttrycka min mening. Om jag var du, hade jag istället tackat för informationen och tagit åt mig det positiva istället för att bli sur och hota med att lämna tråden.3 barns mamma84 skrev 2012-04-18 18:08:13 följande:Näh jag går ha det så jävla bra bill bara illa bemöt här inne iaf
-
För att inte verka som att jag hoppar på dig 3barns. jag välkomnar mer än gärna kritik eller upplysning i de fall då jag uttrycker mig felaktig eller olämpligt.
-
Jag har idétorka! Vad ska jag laga till middag? =) Tips tjejer, och Stronza simpatica nej, inte kaka =)
-
Jag vet! Är medlem på matklubben.se tycker om den sidan och recepten där! hittade en jag ska prova idag! Tonfiskgratäng Tagliatelle :) Snabbt billigt och gott! Måste bara iväg och handla. Typiskt att man alltid saknar ingredienser till maten man är sugen på att laga :)LillSnurr82 skrev 2012-04-20 13:26:50 följande:Åh så sjukt svårt att komma på maträtter ibland.. Här blir det i alla fall potatismos och fiskpinnar med morötter. Bra ide att lägga upp tips här.. :) jag brukar använda mig av appen kokaihop.se om du har iPhone , annars finns den sidan på internet.. Där får man många idéer tycker jag.
-
Massa gott! =) Själv äter vi lagad mat en gång om dagen! Så lunch fick lillan på dagis. Hon får iaf lagad mat två ggr.
-
Är man bjuden till den nya gruppen? :)