Inlägg från: LillSnurr82 |Visa alla inlägg
  • LillSnurr82

Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !

Tror inte att de lär sig snabbare än andra flerspråkiga barn faktiskt. De kanske börjat prata tidigare än i detta fall Oliver.. Men behöver ju inte betyda att de är smartare eller lärt sig språket snabbare för det..

Klart man ska vara stolt över sina barn, tycker bara man inte behöver jämföra och skryta om sina barn vid f e l tillfällen..

Äsch jag ger upp, tror ändå inte min mening kommer riktigt ända fram..

Oliver är säkert bäst på något annat Stronza, alla barn utvecklas ju på olika sätt. Han samlar nog bara på sig massa ord och språk och så en dag så börjar han snacka massa och jätte bra! Inget att oroa sig för!

• LillSnurr82
    3 barns mamma84 skrev 2012-04-22 11:15:12 följande:
    vadå fel tillfälle ? Jag skrev ju bra att alla barn har inte det svårt att lära sig att prata många olika språk. Allt handlar om att lära sitt barn.  
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥

Man vill inte höra hur bra någon annans barn är på något om man oroar sig över sitt eget, det jag vill komma fram till. Så du menar att börjar inte barnen prata så har man lärt dem dåligt?? Vissa saker kan man skita i att skriva faktiskt. Men nu lägger jag ner, tror de flesta fattar vad och hur jag menar..
    ♥ Agnes 20101208 ♥ Bebis 20120617 ♥
  • LillSnurr82

Konstig mitt sista inlägg blev :/

• LillSnurr82
    Vincents mamma skrev 2012-04-22 11:26:25 följande:
    Jag håller med dig lillsurr! Men vissa verkar ha lite svårt med socialt samspel.

Verkar inte bättre.. :/
  • LillSnurr82

Halleluja!

• LillSnurr82

God natt god natt. Här ska det vara ok väder tror jag. På tisdag ska det vara runt 15 grader och mer hörde jag och då blir jag gammal tant, fyller 30 år..:( lite åldersnojja men känner mig som 24 fortfarande..:)

Nu ska jag försöka somna om efter att ha vart uppe och sövt om Agnes som vakna av aj aj i tänderna :( hörs i morgon tjejer! Kram

• LillSnurr82

Ja stämningen blev med ens mycket bättre:)

Aprilbarn: tråkigt :( konstigt att det kan vara så olika. Din Karl äter inget som kanske försämrar spermierna?
    Tänkte för min syster som hade två barn sen innan på 11 och 7 , de hade jätte svårt att få tredje. Ett missfall sen ville det liksom aldrig sätta sig igen. Flera år senare kom de på att hennes man åt någon medecin för ont knä och axel. Han sluta med det så tog det sig direkt. Kan ju vara vad som helst egentligen, kroppen kanske inte är redo än efter missfallet.

Håller tummarna att det snart tar sig för dig i alla fall! Kramar!

• LillSnurr82

Haha så komiskt.. Såg precis att mitt ex och hans fru är på väg in till förlossningen nu.. Så antagligen får de barn i kväll eller i morgon. Roligt om det blir i morgon på min födelsedag. Dock pratar jag ej med detta ex längre då vi skildes som ovänner. Men hans fru är Agnes förra babysim tränare.. Läser hennes blogg därför jag fick reda på det.

• LillSnurr82

Mitt ex är oxå ett svin.
    Att vi blev ovänner var att när vi gjorde slut så påstod han att jag var skyldig honom 12000:- haha! Hade inte lånat ett öre av honom. Utan han hade helt enkelt skrivit upp allt han bjudit mig på och försökte kräva det tillbaka när vi gjorde slut.. Så hoppas inte hans fru lämnar honom för då är hon nog skyldig honom MASSA pengar!

• LillSnurr82

Fast när jag tänker efter är nästan alla (3 av 5) mina ex svin! Tror jag fastna för fel typ av killar där ett tag:)

• LillSnurr82
    Mama Jessie skrev 2012-04-23 20:33:12 följande:
    Jag sa upp mig idag så nästa torsdag blir det sista dagen sen börjar skolan:)

Åh spännande :)
  • LillSnurr82

Jaha då har dagen kommit då man blir 30 år ung.. Fick en bukett rosor av sambon nu på morgonen annars blir det lite mer firande på lördag när min familj kommer.

Tips på vad man kan bjuda på i matväg till 8 vuxna och 3 barn? Blir jordgubbstårta med nöt och mandelbotten till fika.

• LillSnurr82
    AnnaCL skrev 2012-04-24 07:46:09 följande:
    Tjoho och stort grattis till dig. Hurra och hoppas du får en bra dag! Vi brukar göra pajer ganska ofta när vi är många så att man kan förbereda innan. Västerbottenpaj, köttfärspaj och laxpaj tex. Och till det kanske lite röror typ Gubbröra, västkustsallad el liknande. och kanske lite kallskuret som serranoskinka eller liknande. Och sallad. Barn verkar ju gilla pajer också för den delen. Ja, glömde ju säga, Jessie: kul med utbildningen! 

Jo paj står nog högt på listan. En av mina systrar är tillsammans med en muslim så han får ju inte äta gris, så då kan paj vara ett alternativ då man kan göra olika sorter :) tack för tipset!
  • LillSnurr82
    thegoddess skrev 2012-04-24 08:00:18 följande:
    Varm smörgåstårta med kyckling, bacon, dill, champinjoner, crème fraîche stek och blanda med fraîche Sen Fördelar man ut på polar bröd rundlar, stora. På översta garnera med tomat och riven ost och 10 min i ugn. Alla gillar det stor som liten

Låter gott det med. Kanske man kan göra en utan bacon så syrrans kille kan äta oxå.
  • LillSnurr82
    thegoddess skrev 2012-04-24 08:10:16 följande:
    Ja han åt inte gris just det ja det går absolut. Vi gör det till middag ibland så hinner du prova nu innan Brukar gå dn grillad kyckling ca går ju ha det man gillar i. Paprika, purjo osv Ca 4-5 dl fet fraîche Man lägger ju halv månarmot varandra så det blir rund tårta. 1 gjorde vi när vi var 4 pers och det blev över 1/4

Hur många kakor går det åt per tårta?
  • LillSnurr82
    thegoddess skrev 2012-04-24 12:48:41 följande:
    Ett paket med 6 halvor

Tack :) Haha sa ju det. Exet fick en dotter på min födelsedag! Så knas...
  • LillSnurr82

hahaha jag får krupp.. vaddå gått ur led?? finns ju för faan inget i ryggen som ens kan gå ur led, då skulle man vara rätt jävla död..Vaddå mytoman?? Nu skiter vi i denna tråd och håller oss till den HEMLIGA gruppen på facebook som hon inte är inbjuden till..

• LillSnurr82
    Anairda skrev 2012-04-24 16:42:27 följande:
    Är man bjuden till den nya gruppen? :)

Klart du är, vad heter du? Vet inte ens om vi är vänner på facebook?   
Svar på tråden Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !