Inlägg från: LillSnurr82 |Visa alla inlägg
  • LillSnurr82

Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !

Momalicious skrev 2012-04-18 11:49:44 följande:
    Elliot väger nog närmare 13 nu tror jag. Hans kusin som är 7 månader äldre väger nog två kilo mindre. Men hon har väldigt korta föräldrar med, 150 och 165 är dom :p.

Det är ju så jätte olika. Jag är ju bara 156 och min sambo är väl strax under 180 tror jag. Men som min systers barn hennes dotter har alltid vart en liten rulta, rund och go och dom har nu sista åren verkligen fått tänka på vad hon får äta och hur mycket (hon är 11 år) medans hennes bror (7år)istället alltid vart en tunnis, på gränsen till för smal. Samma föräldrar, fått samma uppväxt och samma mat men ändå så olika. Får se hur deras lillebror (2 mån) blir. Jag har alltid vart liten och smal, min äldsta syster en medelmåtta och min andra stora syster är lång och har hela livet kämpat med sin övervikt. Även där samma föräldrar, samma uppväxt och samma mat..men ändå är vi tre systrar så sjukt olika.
  • LillSnurr82

Jag byter på Agnes på morgonen eller om hon vaknar under natten och blöjan känns full. Men det händer ytterst sällan. Tror dock att det kan underlätta om dom får känna obehag av full blöja ibland så dom faktiskt inte gillar att ha blöja sen när man ska torrträna dem.

Nu menar jag så klart inte att jag alltid låter Agnes springa runt med full blöja, verkligen inte. Men ja ni fattar säkert vad jag menar :)

• LillSnurr82

Anairda: förstår precis vad du menar och håller med :)

• LillSnurr82

Haha! Kan inte annat än skratta, behöver nog inte säga mer än så för att man ska förstå över vad!?

• LillSnurr82

Allvarligt om han är läkare så borde han veta att det är omöjligt att bli gravid så snabbt efter ett missfall. Hur svårt hade det vart för honom att bara plocka fram ett grav test i dag och ta ett nytt test?
    Tycker bara det är lite lätt roande att du verkligen tar minsta smärta och minsta lilla tecken och försenad mens som en graviditet minst en gång i månaden.. Klart vi i tråden tycker det är märkligt.. (och roande och ibland även irriterande) Kan ju vara tusen andra saker som gör att du har ont i ryggen, får utebliven mens, förhöjd temp , mjuk tapp och allt var det är du skrivit.. :/

• LillSnurr82

Cat fight :)

Gillar oxå det anairda skrivit. Welldone!

• LillSnurr82
    Karttikeya skrev 2012-04-19 08:47:07 följande:
    Nu väger jag 102,6, snart tvåsiffrigt! WOAH! =) -15 kg nu, börjar känna mig liiite stolt =)

Toppen bra ju.. Grattis !
  • LillSnurr82

Åh jag vill med hitta någon bra och rolig vuxenutbildning sen när jag vart mammaledig klar med bebis.. Vill inte tillbaka till jobbet :( bara som extra jobbare kan jag tänka mig.

Kul att du kom in! Hoppas att du ska trivas!

• LillSnurr82

Okej , vad är det för adress till sidan där utbildningarna finns? Det ska jag göra :)

Kom på att jag snart måste införskaffa en till byrå till bebis, en större skötväska så det får plats grejer till två barn i. (tänkte då även använda den som bb väska) kanske börja köpa på sig små blöjor oxå.. Måste även hämta bebis kläderna hos min syster. Isac 2 månader har nu vuxit ur de minsta kläderna och är redo att lämna över dem till sin nya kusin :)

• LillSnurr82
    Anairda skrev 2012-04-20 13:14:17 följande:
    Jag har idétorka! Vad ska jag laga till middag? =) Tips tjejer, och Stronza simpatica nej, inte kaka =)

Åh så sjukt svårt att komma på maträtter ibland.. Här blir det i alla fall potatismos och fiskpinnar med morötter. Bra ide att lägga upp tips här.. :) jag brukar använda mig av appen kokaihop.se om du har iPhone , annars finns den sidan på internet.. Där får man många idéer tycker jag.
Svar på tråden Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !