Inlägg från: LillSnurr82 |Visa alla inlägg
  • LillSnurr82

Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !

April barn usch vad jobbigt. Min foglossning har släppt lite men nu är det ju andra krämpor man har :(

Åh min lilla plutta är inte alls sig själv i dag :( vill bara mysa i soffan , pilla med ipaden , läsa böcker och kolla på tv .. Hon som inte alls varit intresserad av den innan. Jätte varm är hon oxå :( är ju rätt mysigt när hon är så gosig men vill ändå ha tillbaka min vilda tjej!!

• LillSnurr82

Håller med tummar och tår för er båda!

• LillSnurr82

Usch Agnes vakna nyss och ilskriker och fick massa feberkramper :( lite Alvedon och några slurkar vatten och tröst i knäet så somna hon nu igen , hoppas för natten.. Men usch vad otäckt det var. Är ensam hemma oxå, sambon jobbar natt. Hon har ju aldrig vart sjuk förr, haft feber en natt för ett par månader sen och sen nu natten som var, så jag är lite ovan vid sjuka barn..:/ så ville nog bara skriva av mig lite. . Hoppas att hon mår bättre i morgon min lilla plutta .. Tror det är tänder och förkylningen som gör det, vet inte annars varför hon fått feber..

• LillSnurr82

Jag tog in henne till mig när jag gick och la mig. Så hade koll på henne hela natten. Hon låg typ på mig hela natten. Jag har knappt sovit alls:( får lägga mig sen när sambon vaknar. Hon har fortfarande feber men är för tillfället pigg i alla fall. Tror inte att det är någon fara med feberkramper om dom släpper, är kanske om dom inte släpper man ska åka till sjukhuset. Hon hade två feberkramper i går kväll precis innan hon fick Alvedon sen inget mer.

• LillSnurr82

Feber kramper vid två tillfällen skulle det stå. Hon liksom stelna till och låg och skaka i en stel position eller hur man ska förklara i några sekunder. Var under skakningen tyst Sen släppte det och då börja hon skrika.. Sen en kort stund senare gjorde hon likadant igen..

• LillSnurr82

Vincents mamma: jo var mer till 3barns jag skrev när hon skrev att man skulle åka till sjukhuset.
    Var därför jag tog in henne till vår säng när jag gick och la mig så jag skulle ha koll på henne.

• LillSnurr82

Jag vill oxå börja plugga när jag slutar vara mammaledig. Vill inte gå tillbaka till jobbet. Har dock inte helt bestämt vad jag ska plugga till, funderar på förskolelärare, skulle gärna vilja jobba med barn.

• LillSnurr82

Agnes tackar för alla krya på dig hälsningar :) Inga mer feberkramper i alla fall! Skönt det, får se hur nästa natt blir..verkar vara på natten hon mår sämst.

Kul med flytt moma, hoppas ni hittar dröm bostaden!

Agnes har med fått massa nya tänder, sen dreglar hon floder, så antar att det är tänderna plus hennes förkylning som gör att hon får/har feber.

• LillSnurr82

Nu har Agnes åkt ambulans för första gången i sitt liv. Jag var i stallet, då fick hon en så kraftig feberkramp att hon sluta andas och blev helt blå.. Niklas försökte få liv i henne genom att andas i munnen ( han är undersköterska och brandman så han vet vad och hur man gör) . Hon var helt okontaktbar :( så han ringde 112, medans dom var på väg vakna hon till liv.. När ambulansen kom så hade hon över 40 grader :( så hon och Niklas fick åka med ambulansen upp till barn akuten. Där fick hon två suppar (stavning?) och blev lite piggare. Jag åkte direkt dit efter stallet... Var på sjukan i 3 timmar och fick sen åka hem då låg hennes temp på 37,5 i alla fall, så bättre mår hon men var jätte trött.. Jag med så nu ska jag krypa ner hos henne i min säng.. God natt gott folk!

• LillSnurr82

Ja han är duktig min karl :D stolt över honom och på ett sätt glad att jag inte var hemma när hon blev blå och livlös.. Räckte med kramperna hon hade i förrgår kväll..

I dag är det min Agnes tillbaka och röjer runt för fullt :) härligt :D hon fick en Alvedon supp i natt vid fyra då dom sa att vi skulle ge i förebyggande för att hålla febern borta.. På så små barn kan febern öka så himla fort och det är då de får feberkramper (i vissa fall) så nu hoppas jag att febern håller sig borta på ett tag!

Svar på tråden Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !