Inlägg från: LillSnurr82 |Visa alla inlägg
  • LillSnurr82

Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !

Klart det kommer gelé aktig "gegga" vid missfall/abort. Har själv gjort två aborter, en i vecka 8 och en i vecka 6. Även ett missfall i typ vecka 5-6.. Men då kom det bara blod, inga klumpar. Men har verkligen inte vart några plums i toastolen (som när man är hård i magen) . Mitt missfall jag hade trodde jag ej var något missfall just för att det inte var nåt annat än bara blod som kom. Men då sa barnmorskorna (var hos 3 olika som sa lika) att så tidigt märker man inget embry.. Tråkigt att det var ett missfall då.. Men som sagt, var ju antagligen det bästa eftersom det nog var något fel på embryt. Krya på dig!

• LillSnurr82
    thegoddess skrev 2012-04-09 07:58:04 följande:
    Asså jag har funderat på det alla skrivit. Jag tycker oxå det är konstigt att du inte testat dig tidigare. Men utgången hade väl troligtvis blivit samma ändå. Det där med klumpar. Ni skriver bara hur stort fostret bör varit men det är ju lite annat mojs med. Gulesöck å sånt som fostret ligger i. Åker inte det ut med? Sen kan det ju ligga levrat blod oxå kanske. Att det blir ett mf är ju för att fostret inte mår bra så bra att det händer tidigt.

Ingen aning , men stämmer säkert. Vet bara av egen erfarenhet att det inte blir något plums i toaletten av ett missfall/abort. Allt kommer ju inte ut i en stor klump utan lite i taget... Men men.. Säkert olika för alla.
  • LillSnurr82

Mama Jessie : undrar detsamma jag.

• LillSnurr82

När jag fick missfall (visste ju att det var det då jag tagit ett test) så såg dom ju inte fostret på vul , utan bara fostersäcken, inget liv i den. Så om jag inte hade gjort ett test innan kunde dom ju inte på det vul säga om jag hade vart gravid ens.. Fick en ny tid en vecka senare för att kolla så fostersäcken var tom/borta.. Självklart får ni skaffa hur många barn ni vill och när ni vill. Men som sagt svårt att hänga med när du ena dagen säger ni ska vänta och sen nästa dag är du gravid i alla fall.. Klart man undrar.. Vill man vänta så skyddar man sig ju oavsätt hur lång tid man vart ett par. (anser ju jag i alla fall) Kommer dom se mer på vul i dag då eller?

• LillSnurr82

Ja märkliga bm och läkare de har i Danmark. Kan både säga i vilken vecka man var gravid efter att fostret/embryt stöts ut OCH se in i framtiden och säga/veta att nästa gång sätter det sig..;)
    Har oxå svårt att förstå vad hon skriver/hennes skrift och även svårt att förstå henne så du är inte ensam Stronza..

Usch Agnes har feber och jätte snorig så hon har svårt att sova :( hon fick Alvedon nyss och en liten flaska super svag saft , bara för jag ville hon skulle dricka.. Tror hon somna nu men jag blev pigg efter vart uppe och grejat med henne.. :(
    Ska försöka somna om nu...
    Men nu gick mina tankar till min syster som ska till läkaren i morgon för utredning av ms.. :( kommer jag inte kunna slappna av och somna för det.. Ja ja tur man är mammaledig än och knappt har några tider att passa..

God natt allesammans!

• LillSnurr82
    April barn skrev 2012-04-10 11:41:31 följande:
    Urs hoppas hon kryar på sig fort igen Agnes, väldigt mycket dryga förkylningar denna våren :/ Och hoppas det går bra för din syster idag! Jag ska passa min väns son idag det krisade för dem så de frågade mig, är bara för en timme men det är lite konstigt att passa min väns barn haha
    MA v.17 -2009 ♥ Marcus 8 December 2010 - 3 560g & 55cm kärlek ღ MA v.9 -2011

Tack, febern är fortfarande kvar men hon är pigg och glad i alla fall..:) Kommer säkert gå kanon att passa vännens barn ..
  • LillSnurr82

Fick sovmorgon :) Agnes sov till 9.00 då tog sambon henne, själv låg jag kvar i sängen till 11.30 :D

• LillSnurr82
    Stronza simpatica skrev 2012-04-10 14:20:23 följande:
    Klart du ska ha sovmorgon lillsnurr, du är ju gravid!;)

Ja precis :) kommer undan med mycket som gravid :D Dessutom så jobbar sambon natt i natt så då blir det jag som får gå upp i natt om Agnes vaknar och gå upp i morgon bitti när hon vaknar. Brukar faktiskt oftast få sovmorgon de dagar sambon inte jobbat natt :) snäll som han är... Nu har jag gjort en tacopaj som det ska smaskas på.. Får se om jag får i mig nåt. Provat taco (som jag annars älskar) två gånger under grav och mått illa efter första tuggan.. Hoppas tacopaj går bättre för är sugen på det i alla fall.
  • LillSnurr82

Köpte till en liggkorg oxå. Men gillar att sitsarna är oberoende av varann så dom kan åka åt varsitt håll även sen när båda använder sittdelar.

Svar på tråden Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !