Inlägg från: LokesMammi |Visa alla inlägg
  • LokesMammi

Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !

Momalicious skrev 2011-11-02 21:44:05 följande:
    Tycker det är orättvist att det ska skilja så mycket i olika län. Här får man t.ex. Inte reda på könet vid rul vilket man får på många andra ställen.
    Det fick man inte när vi gjorde RUL. Men det är på g nu att de får säga. En kompis som ska ha nu i november fick veta på RUL.
    11/1-11 kom världens bästa bebis in i våran familj! <3
  • LokesMammi
    ludicrous skrev 2011-11-03 14:53:46 följande:
    Suzzys Loke är ju inte så stor, så är det nån som har en "liten" flicka.. Men annars är vi inte många med "mindre" barn va? Emil vägde 8760 gram och var 71.5 cm på 10 mån kontrolölp
    Ja, Loke är minst. Han vägde 7.6 o var 68cm när han var 9mån.
    Ska till hans barnläkaren den 8/11. Ska väga då, sen är det 10mån vägning på bvc 14/11. =)
    MCooper skrev 2011-11-03 15:50:58 följande:
    Oj, dramaqueen, din tös slår min stora kille! fast bara på en punkt förstås ;) Han är 10,5 månader och är 80cm och 12,7 kg.
    Brås på far sin... :)

Här är det också en som är vaknast i stan mitt i natten. Har varit vakna ca 2 timma varje natt nu i en vecka. Man blir knäckt! Vi hade det ju bättre när han var nyfödd. Hoppas att det har vänt nu dock, för i natt så sov han åtminstone till 3 och somnade om relativt fort till 6,

Jag är ju inte alls morgonpigg, men att gå upp 6 känns lyxigt just nu!
    Så hade vi det med med Loke i somras. Då var han vaken 2-3h VARJE natt i jagvetintehurmångaveckor! Det var ganska så jobbigt!
  • LokesMammi
    Momalicious skrev 2011-11-03 16:59:00 följande:
    Måste tipsa om en grej. Babyproffsen har ju en lekmatta i typ liggunderläggsmaterial som kostar typ 500 spänn.

Biltema har en hoppa-hage matta som går att pussla som en matta också. Köpte två och de kostar 74 spänn styck. Ett riktigt kap och fint blev det!
    Hoppa-hage-pusselmatta har vi som han leker på. Fast den är inte i hage nu.....mer en fyrkant! =)
  • LokesMammi
    Stronza simpatica skrev 2011-11-03 18:23:37 följande:
    Persikan: jag är 1.76 och sambon 1.73:).

Toksnippan: jaha ve 34 trodde han också fötts ve 33, då förstår jag han var mkt större. I slutet gör enve jätte stor skillnad. En annan på olivers sjukhus hade fötts i ve 32 och han var inlagd en månad längre än Oliver.
    Oliver tappade också i vikt till 1540:(.
    Bra jämnlängd! =) Själv är jag 1.57 o sambon nånting på 1.80
  • LokesMammi

Hoppas vi får en lika bra natt som förra natten. Han sov! Lades för natten runt 20.30. Vaknade strax efter 6 när jag satt o åt frukost. Han sov inge mera den morgonen sa sambon! =)
    Kallar jag för en bra natt! Tack älsklingen. Repris vore underbart!

• LokesMammi

Inte här! Hoppas han blir lång o inte pytte som mig! =)

• LokesMammi
    Momalicious skrev 2011-11-04 10:55:51 följande:
    Ja, jag är glad att jag fick mens tidigt (10 år). Är ändå 170 så jag är ju inte direkt kort.
    Fick också mens när jag var 10 år o blev liten! =)
  • LokesMammi

7e tanden såg jag idag som tittat fram lite lätt. Man ser o känner den! Han har varit lugn i några dagar, så den kanske har varit där i några dagar! =)

• LokesMammi
    LillSnurr82 skrev 2011-11-04 21:58:45 följande:
    Jag tycker jag haft tur som bara är 156 vill inte vara längre.. Har storlek 34-36 i skor och kan köpa både kläder och skor på barnavdelningen om jag vill.. Usch hör är man konstant trött fortfarande, nackspärr fick jag till på köpet i dag när jag var ute med hunden. :( sen migrän from hell.. :( Ska nog köpa järntabletter , kan nog kanske hjälpa.
    Jag är 1cm längre än dig o har större fötter! =) Jag kan inte handla på barnavdelningen, speciellt inte byxor. Har för stor höft. Kan inte köpa tröjor heller, har för stora bröst! =) hehe
    Borde kunna ha kläder som är i st 158/164, men inte allt! =)
  • LokesMammi
    LillSnurr82 skrev 2011-11-04 22:59:02 följande:
    Har också stora tuttar 75D i kupa men kan ändå köpa vissa kläder på barn :) super bra och blir billigare många gånger.
    Jag har 75 E enl tanten på Twilfit! =)
    LillSnurr82 skrev 2011-11-04 23:01:44 följande:
    Men kan ju säga att jag förutom mina tuttar ät liten över lag, väger mellan 45-47kg när jag inte är gravid. Så kanske har "tunnare" kropp än er.
    Vill också väga så lite, men när jag vägde 52kg så frågade alla mig om jag hade anorexia.... :/
Svar på tråden Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !