Inlägg från: LokesMammi |Visa alla inlägg
  • LokesMammi

Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !

Usch o fy! Låter läskigt!

11/1-11 kom världens bästa bebis in i våran familj! <3
  • LokesMammi
    nikka skrev 2011-11-22 10:49:54 följande:
    Satt i helgen och fixade ihop en fotokalender och tittade på en hel massa bilder och OJ vad man glömmer fort hur liten hon har varit!! Nu går hon fram som en virvelvind här hemma :)
    Håller på att lära henne att gå med skor men det är inte riktigt populärt men i morse gick det faktiskt bättre och bättre. Så jag hoppas hon hinner bli någorlunda säkert i skor innan snön kommer!
    funderade också på fotokalender, men väntar nog till nästa år ist. =)
    April barn skrev 2011-11-22 11:57:29 följande:
    LokesMammi skrev 2011-11-22 08:47:23 följande:
    Mamma, jag VILL se på tvn!!!!

Haha vilken busunge ;) det är samma här, vi brukar sätta han vid tvn när han är riktigt grinig för att avdistrahera Glad
    Ja, här med. Han får inte se på tv men är han riktigt jobbig o gnällig så får han det! =)
    3 barns mamma84 skrev 2011-11-22 12:02:56 följande:
    SkålSkål för på mig idag är dag 27 års födelsedag och 2 års förlovningSkål
    Grattis! o Grattis! =)Skål
  • LokesMammi

Loke går inte alls! Han står still om jag ställer upp honom mot bordet! =)

• LokesMammi

Nu har jag gjort en "utan allt" tårta till Loke. Eller har inte gjort tårta, utan testar o äta det som ska bli tårta! =) Ska testa flera o se vilken som blir godast! =)
    Ska bara en tårta o en kaka "utan allt" som Loke ska få smaka! =)

Men vi är fundesamma! Vad ska man göra på barnkalaset? Om alla kommer som vi bjudit så blir det över 50 pers! Även barn i olika åldrar! Fiskedamm kanske. Sån där lek där man går runt o svara på frågor, Fast vad kan man vinna då? Svårt detta. Har ni tänkt ut nåt? Era barn fyller ju snart! =)

• LokesMammi
    mamma smurfen skrev 2011-11-23 14:07:52 följande:

Oj, svårt de där med tårta "utan allt"*ler* Kan man få veta VAD en sådan innehåller tro? *nyfiken*

Ja du, ang kalas så har jag/vi inte tänkt ALLS...än....

Men om bådas släkter kommer å de närmsta vännerna så blir vi ca 30-35 pers, så det lättaste blir en kall buffé, antagligen med inriktning Italien, å lätt att göra goda kalla smårätter då=)

Som tårta ska jag beställa en prinsess-tårta, med en Hallo Kitty figur på, rosa såklart

Vi har inte så många barn i släkterna...Ellie är barn nr 2 på sambons sida och på min sida...*S* ja där är det bara JAG som ynglat av mig...än så länge iaf*ler*

Ist för ägg har man tex linfrö avkok, mjöl som han kan äta. hehe
    Så det är linfrö avkok, socker, mjölkmix, bakpulver, vatten, mjölkfritt smör, typ i smeten. Smakade inte allt för dumt! =)

Vi funderar på o ha, hans tårta, sen ska mamma göra en tårta, kanske smörgås tårtor o lite kakor! Kommer alla som vi bjudit så blir det över 50 pers! haha. Både släkt o vänner har vi bjudit in! Får ha barn kalas o släkt kalas för sig nästa år! =)

Annars har vi bara fiskedamm o lite leksaker där o gör inge mera! =)

Loke har två kusiner o sen har vi vänner som har barn, annars finns det inte så mkt barn hos oss heller! =)
  • LokesMammi
    3 barns mamma84 skrev 2011-11-23 14:46:02 följande:
    Näh nu måste jag fixa till mig och väcka elias snart och sen hämta amadeus från dagiset.
    Det är ingen fin väder här iaf .

Hur har ni det i sverige ?    
    Samma här. Grått o trist. Fick tända taklampan redan vid 14 tiden. Blääääääää
  • LokesMammi

Vi har inte köpt skor, bara varma tossor!

• LokesMammi
    Jenni78 skrev 2011-11-23 22:30:07 följande:
    Idag har jag och maken blivit Röda korset-certifierade i första hjälpen för barn. Kan verkligen rekommendera en sådan kurs så ni vet vad ni ska göra om olyckan är framme! Och kul var det också! Glad
    Va bra! Har också gått den kursen! Man känner sig "säkrare" då! =)
    Kommer ni imorgon?
    Mår ni bättre nu?
  • LokesMammi
    mamma smurfen skrev 2011-11-23 22:38:08 följande:

En liten undran ang Ellie...

Hon har vart dunderförkyld nu i 6 dagar, massa snor och hr börjat hosta, till å med spytt pga slem i halsen, men hade bara lite feber i 2 dagar, runt 38....

Nu har hon i ca 2-3 dagar "hållt för öronen" med båda händerna, ibland även "slagit" sig över öronen...

Kan det vara ett tecken på öron inflamation tro? Hon verkar inte ha ont, och är, förutom snor å hosta, en glad tjej, inte "kinkig" eller gnällig...

vad tror ni tjejer?

Kan vara så! Prata med bvc imorgon bitti?
  • LokesMammi

Det finns föräldrar till allt! Eller vad säger man? =)

På våran ÖF är det en mamma vars dotter "plöjer fram" o tar leksaker av andra barn o har sig. Hon tror hon äger stället! =) Tar den tjejen Lokes leksak tar jag tillbaka den o säger att den hade Loke! Skulle nån unge slå mitt barn då jävlar! =) Jag är konflikträdd men handlar det om mitt barn så skulle jag nog säga till, det tror jag! =)
    Det står på en lapp på anslagstavlan att "barnen är allas barn" o så står det någe mera med typ att man hjälps åt att städa, säga till andra barn osv.

Grattis Linasmamma. Va roligt! Spännande o se när "det händer" =)

Såg inte er idag Jenni. Var ni på förmiddan?

Bara gå upp 9kg i vikt under en graviditet??? Det var det värsta! Barnet väger mkt, foster vattnet, moderkakan.........Ne fy! =)

Svar på tråden Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !