Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !
Usch o fy! Låter läskigt!
Usch o fy! Låter läskigt!
Loke går inte alls! Han står still om jag ställer upp honom mot bordet! =)
Nu har jag gjort en "utan allt" tårta till Loke. Eller har inte gjort tårta, utan testar o äta det som ska bli tårta! =) Ska testa flera o se vilken som blir godast! =)
Ska bara en tårta o en kaka "utan allt" som Loke ska få smaka! =)
Men vi är fundesamma! Vad ska man göra på barnkalaset? Om alla kommer som vi bjudit så blir det över 50 pers! Även barn i olika åldrar! Fiskedamm kanske. Sån där lek där man går runt o svara på frågor, Fast vad kan man vinna då? Svårt detta. Har ni tänkt ut nåt? Era barn fyller ju snart! =)
Oj, svårt de där med tårta "utan allt"*ler* Kan man få veta VAD en sådan innehåller tro? *nyfiken*
Ja du, ang kalas så har jag/vi inte tänkt ALLS...än....
Men om bådas släkter kommer å de närmsta vännerna så blir vi ca 30-35 pers, så det lättaste blir en kall buffé, antagligen med inriktning Italien, å lätt att göra goda kalla smårätter då=)
Som tårta ska jag beställa en prinsess-tårta, med en Hallo Kitty figur på, rosa såklart
Vi har inte så många barn i släkterna...Ellie är barn nr 2 på sambons sida och på min sida...*S* ja där är det bara JAG som ynglat av mig...än så länge iaf*ler*
Vi har inte köpt skor, bara varma tossor!
En liten undran ang Ellie...
Hon har vart dunderförkyld nu i 6 dagar, massa snor och hr börjat hosta, till å med spytt pga slem i halsen, men hade bara lite feber i 2 dagar, runt 38....
Nu har hon i ca 2-3 dagar "hållt för öronen" med båda händerna, ibland även "slagit" sig över öronen...
Kan det vara ett tecken på öron inflamation tro? Hon verkar inte ha ont, och är, förutom snor å hosta, en glad tjej, inte "kinkig" eller gnällig...
vad tror ni tjejer?
Det finns föräldrar till allt! Eller vad säger man? =)
På våran ÖF är det en mamma vars dotter "plöjer fram" o tar leksaker av andra barn o har sig. Hon tror hon äger stället! =) Tar den tjejen Lokes leksak tar jag tillbaka den o säger att den hade Loke! Skulle nån unge slå mitt barn då jävlar! =) Jag är konflikträdd men handlar det om mitt barn så skulle jag nog säga till, det tror jag! =)
Det står på en lapp på anslagstavlan att "barnen är allas barn" o så står det någe mera med typ att man hjälps åt att städa, säga till andra barn osv.
Grattis Linasmamma. Va roligt! Spännande o se när "det händer" =)
Såg inte er idag Jenni. Var ni på förmiddan?
Bara gå upp 9kg i vikt under en graviditet??? Det var det värsta! Barnet väger mkt, foster vattnet, moderkakan.........Ne fy! =)