Inlägg från: LokesMammi |Visa alla inlägg
  • LokesMammi

Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !

Momalicious skrev 2011-12-07 09:26:59 följande:
    Åh imorgon kommer antagningsbeskedet. Spännande och nervöööööst!
    Imorgon? Åhua då! Jag har nog inte kommit in, som vanligt!
    11/1-11 kom världens bästa bebis in i våran familj! <3
  • LokesMammi
    3 barns mamma84 skrev 2011-12-07 11:43:02 följande:
    Hihi gulligt
    Men pratar han och går han osv ?

.         
    Han säger bara dadadadada o gagagaga! =)
    Går gör han om man håller i hans händer!
  • LokesMammi
    LinnV skrev 2011-12-07 14:33:30 följande:
    Jag vägde Sixten på ÖF idag, han vägde 13,6. Inte konstigt jag får ont i axeln när jag bär honom Drömmer
    Oj! =)
  • LokesMammi
    Jenni78 skrev 2011-12-07 15:17:40 följande:
    Shit pommfritt! Och här har vi en smalis på drygt 8 kg som just nu endast äter välling. Grrr...
    Oj, är hon lika liten som Loke? Tyckte hon såg stor ut! =) Loke väger 7.9 nu!
    Jobbigt det är när dom vägrar äta! Skrikandes
  • LokesMammi

Måste få skryta om min lilla plutt som jag är SÅ stolt över! Mamma hjärtat värker! =)
    Tidigare idag så pekade han mot lampan, "ja lampan" sa jag då!
    En stund senare så frågade jag var lampan var o han tittade på lampan, sträckte sig efter den o sa "Ä"! Varje gång jag fråga! Weeee!
    Sen när han skulle äta kvällsgröten så ställde jag honom mot hans stol o stäckte mina armar mot honom o sa "kom då". Inget hände så jag tog hans ena hand o sträckte mig efter den andre o han tog tag i mig. Sen vände han sig om o tog tag i stolen. Jag sa samma sak igen o denna gång släppte han med ena handen o tog tag i mig o sen släppte den andra handen också! Weeeeeee!
    Jag har haft honom på pottan idag för första gången. När han åt gröt så prutta han o spände sig. Tog då tag i honom o  satte honom på pottan o efter ett tag bajsade han jätte mycket! Skrattande
    Fjärde pottbesöket o han gjorde resultat! Trodde inte det skulle bli ngt resultat på jätte länge! =)
    = stolt mamma idag!

• LokesMammi
    Jenni78 skrev 2011-12-07 20:44:46 följande:
    Ja, jag bryter ihop och kommer igen var och varannan dag. Hon har alltid strulat med maten men började komma igång lite men sen blev det värsta bakslaget. Hon äter i princip bara välling om ens det nu. Vet inte om jag ska fortsätta erbjuda mat men ge välling efter måltidsförsöket när hon inte äter eller vägra välling på dagen och låta henne gå hungrig. För det är väl så det blir på förskolan om inte annat. Hoppas, hoppas det vänder snart för jag blir tokig...
    JAg har hört att man inte ska ge välling ist för mat, för då vägrar de mera! Men vad vet jag! =)
    Loke strular också med mat, vissa dagar äter han inget knappt o andra dagar slänger han sig över maten! =) Har svårast o få i honom lunchen, då han får riktig mat. Vill inte purea maten längre utan vill ha bitar, bvc sköterskan sa igår att jag ska ge honom lite bitar som han kan plocka med själv. Gick sisådär idag! hehe
  • LokesMammi
    Momalicious skrev 2011-12-08 12:58:00 följande:
    JAG KOM IN! jag ska bli ssk!!
    Wohoo! Grattis!
    Jag är reserv 150!!! HAHA
    Som vanligt! Kommer aldrig in! Tänker inte söka någe mera!
  • LokesMammi
    thegoddess skrev 2011-12-08 15:13:16 följande:
    Ronja kommer gående med en bok. Ska vi läsa så får du sitta hos mamma säger jag. Jag sitter skräddare på golvet. Hon snurrar runt, backar och sätter sig i knät. Hon bläddrar snabbt ska det gå... När hon stänger boken säger jag slut och Ronja säger tutt!! Haha
  • LokesMammi
    Momalicious skrev 2011-12-08 16:43:41 följande:
    Tack alla!

Suzzy: jag hade reservplats 96 när jag sökte till hösten. Då hade jag inget högskoleprov gjort, gissar att det är det jag kom in på men kan inte se det. Testa att göra om provet, jag fick ändå 1,1 första gången och dom säger ju att man brukar få högre ju fler gånger man gör det. Min svägerska fick 0,8 första gången hon gjorde det och 1,8 tredje gången.
    jag har jääääääätttte lågt på hp. :(
    därför jag inte kommer in......
    har ingen lust o göra det igen.
Svar på tråden Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !