Inlägg från: LokesMammi |Visa alla inlägg
  • LokesMammi

Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !

Vi har inte heller sänkt sängen, men loke varken sätter sig upp själv eller ställer sig upp, så jag är inte orolig. Har sagt till sambon att vi måste sänka innan det är försent. Men han gör det aldrig. Jag vet inte hur man gör! :/

11/1-11 kom världens bästa bebis in i våran familj! <3
  • LokesMammi

Idag var vi på bvc för 10mån koll!
    Han har gått ner i vikt!

29/9 vägde han 7435
    13/10 vägde han 7665
    Idag 7620

Han kan inte slå ihop klossar/klappa händer
    Han kan inte säga mamamam o papapapa. Men säger  gagaga o dadada
    Han vet inte var lampan är!
    Det han "ska" kunna när han är 8mån kan han nu o det han ska kunna nu kollar läkaren på läkarbesöket sen på 12mån kollen! Det var inge krav på att barn ska gå på 12 mån kollen!

Jag ser hans 8e tand!

• LokesMammi

Loke har antagligen problem med refluxen o kräks floder. Han har fått reflux medicin som vi ska ge i 7dgr. Kan vara det som gör att han gått ner i vikt! Ska tillbaka igen o väga om 2-3 veckor o se om ngt har hänt. Han ligger nu 2½kanaler under normalkurvan o 1 kanal under på längd.
    Hon sa att barn kan gå ner i vikt när de börjat röra på sig o loke har ju börjat med det o det är ingen fara, men enl kurvan så ser det inte bra ut sa hon!

• LokesMammi
    AnnaCL skrev 2011-11-14 20:32:59 följande:
    Fina Loke. Men vilken tur att ni fått kontakt med någon som kan hjälpa er vidare och följer upp hur det går för honom.  Det är tur att en gullunge som Loke, som har lite extra besvärligt med kroppen, har en så engagerad och duktig mamma som du. Du gör det jättebra!
    Åh, tack! Glad
    Ja, jag tycker vi har en jätte bra barnläkare som verkligen tar mig o loke på allvar. En som verkligen lyssnar o hjälper en! Som säger att jag ska boka ny tid efter 3 mån!
  • LokesMammi
    Trollungarnasmamma skrev 2011-11-14 20:39:43 följande:
    Idag efter lunch fick vi reda på att vår älskade farfar/svärfar/pappa inte orkade mer.Gråter 47 år gammal ele ung.
    Han slapp lida iaf....min man kommer hem snart från Lund, då ska vi kramas & gråta.
    Oj fy! Lika gammal som min mamma! *ryser*
  • LokesMammi
    3 barns mamma84 skrev 2011-11-14 21:29:51 följande:
    åh se här du har inte gjort det varför är det så jävla hämskt att jag inte ha gjort det då !!!!!
    Hoppa inte på mig! Jag har inte sagt ngt till dig!!!!!
    Men Loke ställer sig inte upp själv! Varken ställer sig upp eller sätter sig upp! Jag måste hjälpa honom!
  • LokesMammi

Sen tar jag åt mig lite, jag har sagt att vi ska sluta ha Loke på skötbordet men har han där än ändå! Skrikandes

• LokesMammi
    Mama Jessie skrev 2011-11-14 21:43:51 följande:
    Så länge du inte vänder ryggen till går det väl bra :)?
    Vänder aldrig mera ryggen åt honom på skötbordet! Nu har jag alltid en hand på honom om jag måste vända på huvudet eller böja mig ner för o plocka upp ngt! =)
    3 barns mamma84 skrev 2011-11-14 21:45:32 följande:
    Vad fan tror du att jag gör när ni alla hoppar på MIG !!
    Nu ber jag förlåt till dig men inte till dom andra ALDRIG i livet att jag låter mig säga förlåt till dom som håller på med mig ! 
    Tack!
  • LokesMammi

Alla gör vi våra misstag o vi är inte dåliga mammor för det o förhoppningsvis lär vi oss av våra misstag!
     Har skällt på sambon för att han igen o igen o igen lägger Loke på våran säng. Han har nu ramlat ner 3ggr från sängen! Gör han det en gång till vet jag inte vad jag gör!
    Inatt kl halv två lade jag loke mellan oss för o sova. Han skrek så fort han blev själv o jag märkte då att han vände sig om o drog sig neråt på sängen. Då fick jag panik o lade honom i sin säng!
    När vi sov hos min mamma låg han på en madrass på golvet med täcken runt madrassen. Men han lyckades ändå putta bort täckena o dunka huvudet i golvet eller så hamnade huvudet just på den lilla fläcken som inte hade täcke på sig! =)

• LokesMammi

Lade Loke vid 20 snåret. Vaknade vid 21 o var ledsen. Hörde honom gny igen vid 22 tror jag. Gick in o klappade honom på huvudet så somnade han om igen. Kände dock att det luktade bajs. Ville inte låta honom sova med bajs i rumpan så jag bytte på skötbordet som står inne hos honom. Tyvärr vaknade han o blev pigg av det. Men han somnade om en halvtimme senare. Sen vaknade han vid 3 snåret o fick nappen. Sen vakande han tio i åtta typ.

Svar på tråden Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !