Inlägg från: LokesMammi |Visa alla inlägg
  • LokesMammi

Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !

Ne, inte mkt! :(

Loke 11/1-11
  • LokesMammi

Är det nån som köpt/ska köpa underställ till barnet? Jag vill ha o hittar ingenstans förutom på Polarn. Vill ha i helställ o den helstället dom har ska man inte ha närmast huden. Annars har dom body o byxa. Går väl det med. Pratade med mamma igår o hon sa att det bara var skit, man behöver inte ha underställ. Hon hade inget på mig. Vad säger ni?

Loke 11/1-11
  • LokesMammi
    toksnippa skrev 2011-10-30 11:37:25 följande:
    Går allt vägen så blir Mileon storbror i Juni, ska på vul för att kolla upp att allt är bra om någon vecka  och då även få korrekt BF.
    toksnippa skrev 2011-10-30 12:06:20 följande:
    Håller tummarna för er! Och tack!

Moma: tack så mycket

Ja det tog sig på första syskonförsöket (IVF) Vi tänkte att vi börjar i tid om det nu kommer bli en lång historia denna gång, men tji fick vi
    Men åh, va roligt!
    Oftast går det fortare andra ggn då kroppen vet vad den ska göra! =)
    Loke 11/1-11
  • LokesMammi
    Mysmamma70 skrev 2011-10-31 06:53:43 följande:
    Haha, jag får väl krypa ut ur garderoben också då

Plussade i lördags, så BF är 7 juli, tog sig på tredje försöket! Plus 
    Nemen, va kul! Grattis! Gravid Skål
    Loke 11/1-11
  • LokesMammi
    LinnV skrev 2011-10-31 12:08:51 följande:
    Åhh grattis alla ny gravida! Jag blir mer och mer kluven vad jag vill. Men ska till bm om ett par veckor och göra cellprov (ni som gjort det, gör det ont? Blir första gången för mig!) så ska prata med henne om jag får snitt om jag blir gravid igen och lite sånt. Får jag inte snitt tänker jag inte skaffa fler barn, får jag det så ska jag fundera både 3 och 4 gånger innan jag bestämmer mig!
    Det känns men gör inte ont, tycker det gjorde ont när man satte in spiral. =)
    Momalicious skrev 2011-10-31 12:24:47 följande:
    Alltså, förlåt om jag är korkad men när gör man cellprov? Får man kallelse eller ska man beställa tid? Nån får gärna upplysa mig!
    Det gör man runt 25års åldern. Du får kallelse!
    Loke 11/1-11
  • LokesMammi

Det är något fel på vattnet i eskilstuna med, men bara på vissa ställen, så där kokar man vattnet. Är hos min mamma nu (ons-idag) o där ska vattnet vara bra, men har kokat åt Loke utifallatt!
    I västerås är det inge fel på vattnet (just nu) =)

Loke 11/1-11
  • LokesMammi
    thegoddess skrev 2011-10-31 13:38:03 följande:
    Tror första cellprov var vid 21 sen tror jag typ vart annat år. Jag fick aldrig kallelse så fick ringa själv. Andra gången gjorde jag i våras när jag satte in spiralen. Inte blivit kallad mån gång. ring och boka til hos bm eller gyn kostar 100 tror jag. Klart värt att kolla om man kan ha förändringar som syns tidigt.
    Jo lite ont och blöder lite grann. Men går fort.
    25 tror jag det är här. Är väl mer sällan än vartannat år? Jag har för mig att det är gratis.......
    Äh, jag vet inte. Jag har gjort det 2ggr. En gång när jag var 25 o sen en gång när jag bytte län när jag var 26 el 27. Har inte gjort det sen dess o jag är 30 nu!
    Loke 11/1-11
  • LokesMammi

"I Landstinget Västmanland erbjuds alla kvinnor mellan 23 och 49 år cellprovtagning från livmodertappen vart 3:e år.

Från 50 år kallas man vart 5:e år fram till 60 års ålder. Kallelsen utgår från cytologlaboratoriet på Centrallasarettet och provet tas på den barnmorskemottagning som du tillhör.

Provet kostar 100 kronor. Avgiften ingår ej i högkostnadsskyddet."

Jag har för mig att jag inte betalade ngt! Då kommer jag alltså o bli kallad iår.....

Loke 11/1-11
Svar på tråden Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !