Inlägg från: Mama Jessie |Visa alla inlägg
  • Mama Jessie

Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !

Grattis aprilbarn! Spännande med test imorgon:).

Jag är helt slut och ryggen värker. Körde övertid på jobbet till 18. Kör och plockar ordrar som väger typ mellan 100-1000kg så det känns ju i kroppen.

Imorn hämtar jag Anton:). Men han hade feber igår igen så vi får se hur han mår och om det blir nåt dagis i veckan annars får mormor vabba, hade gärna gjort det själv men har tillräckligt med frånvaro från jobbet redan:/

• Mama Jessie

Anton äter gröt till frukost, mat till lunch och middag, banan eller macka till mellis och välling på kvällen. Han äter rätt bra själv, både med händer och sked men jag brukar mata lite emellanåt:).

Åkte hem från jobbet 1,5 timme tidigare idag, började må så himla dåligt och blev helt svimfärdig så jag orkade inte lyfta mer.. Hade iaf redan kommit upp i siffrorna man "ska"/dag så det känns bra.
    Är så jäkla förkyld och trött så det är väl det som spökar.

• Mama Jessie

Skönt att allt var bra med Marcus!

• Mama Jessie

Vad kul för Emil:). Han kommer lära sig snabbt:)

• Mama Jessie

Anton har kommit hem nu och är fortfarande dålig, har varit sen i torsdags så det blir en sväng till doktorn imorn. Jag har också feber:(

• Mama Jessie

Anton har varit så trött och hängig i en vecka nu, i måndags var pappa med honom på sjukhuset men dom konstaterade bara virus och kunde inte göra mer och skulle avvakta till senare i veckan. Idag var vi på vc och han hade öroninflammation som gett feber, kollade lunginfl. också men det hade han inte. Kom hem med penicillin och hostmedicin så nu ska det väl vända hoppas jag:)

• Mama Jessie

Han har säkert gått ner ett kg denna veckan, det enda han ätit är lite välling typ och druckit vatten. Man ser att han smalnat. Men nu är han lite piggare redan:)

• Mama Jessie

Har du gett honom Alvedon? Fick lära mig av doktorn idag att det står för låg dosering på flaskan och att 7,5 ml är mer lagom än 5 ml. Därför det tagit sån tid för honom att bli piggare av alvedonen:). Nu är han uppe och leker iaf, äntligen!

• Mama Jessie

Skönt att Elias är piggare nu, då är det nog ingen fara:)

• Mama Jessie

Synd att vi inte bodde närmre Magda, då hade vi kommit och hejat på när du sprang din runda ;)

Svar på tråden Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !