Inlägg från: Mama Jessie |Visa alla inlägg
  • Mama Jessie

Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !

Ja 86 har hängt med ett tag och mycket kan han ha ett rätt bra tag till. Men köper jag nytt nu blir det 92 om de inte ser jättestora ut, storlekarna skiljer ju sig en del

• Mama Jessie

Längden går jag inte efter, 80 är för litet men jag tror inte han är över 80 cm lång.

• Mama Jessie
    LokesMammi skrev 2012-03-18 18:11:44 följande:
    Det var inte meningen att han skulle få reda på det! Så han väntar nog till augusti.....
    Loke har nyss börjat med str 74. Han är ju 73 kort så..... =)

Loke fick tag på min chokladkaka på bordet o naggade på den! Jävla skit! Får se hur natten blir o hur hans kropp ser ut om en stund! :/
    Hur långa armar kan man ha egentligen!
    Vadå att det inte var meningen att han skulle få reda på det? Skulle alla andra få veta men inte han, låter ju lite konstigt. Jag hade ringt chefen, är ju inte meningen att han ska gå och undra oroa sig fram till augusti för nåt som kanske inte är nåt att oroa sig för.
  • Mama Jessie

Oj då, vet du hur stor Sixten är ungefär? :)

• Mama Jessie

Här är verkligen både små och stora barn:). Anton ligger nog mittimellan ;)

3 barns mamma84 skrev 2012-03-18 20:58:16 följande:
    Måste fråga er vad ni gör
    Elias är en moster när det gäller byta kläder eller blöja eller bara byta blöja när han har bajsat.
    Han är som en hal ål och en vildhäst när det väl är dags ibland blir man bara så tokig.
    Men vissa fall har han en välling flska som han suttar på medans jag är som en mamma med 8:a armar som går i 180 för att bli klar    
    Anton är faktiskt hyfsat lugn vid blöjbyten, kan protestera lite men ligger rätt still:). Iaf på skötbord, försöker jag byta blöja nån annanstans, som på en säng, så ska han åla runt och iväg direkt då får man hålla i honom och skynda på ;)
  • Mama Jessie
    3 barns mamma84 skrev 2012-03-18 21:27:41 följande:
    Vilken lyx unge du har
    Vi har aldrig haft skötbord så jag har honom på golvet sängen soffan. 
    Har jag honom nån annanstans då vet han att han har jätteyta att sticka iväg på så då tar han chansen men uppe på skötbordet vet han att han inte kan sticka iväg så då står han ut 2 min Tungan ute
  • Mama Jessie

Anton vägde 11,3 vid ett år, tror knappt han väger mer nu då ham varit sjuk mycket senaste månaden och då knappt ätit och så har han ju börjat gå och springa också:).

• Mama Jessie

Malin: var Tim dålig nånting under veckan eller va han bara prickig:)?

• Mama Jessie

Anna: jag tyckte inte det var dyrt för en så stor fin lägenhet. Var i ske-å ligger den? Min syster m familj letar också nytt boende, du har inte mer kontakter;)? Fast vi vill ju hellre att dom flyttar ner hit så glöm att jag frågade :).

Anton äter inte heller så mycket men klagar oftast inte mellan måltiderna heller så oftast är han väl nöjd ändå:)
    Frukost blir oftast gröt 1,5dl eller lika mycket välling
    Kanske en banan till mellanmål
    Mängden mat varierar stort beroende på vad som bjuds, ibland en hel tallrik ibland några skedar :P
    På kvällen gör jag alltid 2 dl välling men äter bara 1-1,5dl

Svar på tråden Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !