Inlägg från: Mama Jessie |Visa alla inlägg
  • Mama Jessie

Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !

Penicillin är blä! Förra gången tog vi med fruktsmak men den gick inte hem så denna gången tog vi utan smak men den föll inte riktigt herrn i smaken heller ;). Kommer ihåg när man var liten och skulle ta den äckliga medicinen, usch!

Lycka till på jobbet magda!

• Mama Jessie

Anton fick penicillin denna gången för att han var så pass dålig, annars behandlar dom inte öroninflammation när dom var över 1 sa vår doktor. Det är ju bra att dom inte ger det om det inte är nödvändigt

• Mama Jessie

Anton hade feber i måndags och tisdags, feberfri onsdag och dagis idag, ikväll fick han feber igen! Blir väl en sväng till doktorn imorn igen. VABar mer än jag jobbar just nu..

• Mama Jessie

Jag vet att feber inte är farligt men för 2 veckor sen hade han ju öroninflammation och feber i en vecka sen frisk en vecka och denna veckan feber igen. Vill kolla så det inte öronen igen eller så. Så här kan det inte fortsätta

• Mama Jessie

Anton har ju inte gått så många gånger på fsk nu pga alla sjukdomar.. Men när han var där hela dan i torsdags hade det gått jättebra. Jag lämnar aldrig för när han är hos mig lämnar mamma vid 9 så jag slipper göra det 6.30, han var ledsen sist hon lämnade men det var inte så farligt. Jag hoppas pappa lämnar några timmar om dagen denna veckan så han börjar känna sig trygg där.

• Mama Jessie

Vilken tur att du väckte tråden igen Malin ;)

• Mama Jessie

Anton är hos pappa och förhoppningsvis frisk annat med mig. Fick feber igår och har det fortfarande. Antingen vabbar jag eller så är jag sjuk själv, undrar vad dom tror om mig på jobbet egentligen..

• Mama Jessie

Anton har tänder på g hela tiden känns det som, 6 st som kommit igenom och växer på nu. Man får inte titta i in där några längre stunder så det är spännande varje gång man får en ny titt ;)

• Mama Jessie

Anton har 12 som kommit upp, han kör 4 åt gången så ibland gör det lite ont ;)

• Mama Jessie

Jag tycker det låter bra Mammasmurfen, Ellie kommer nog tycka det hela är väldigt spännande :).
    6 mars var det ett år sen Anton döptes, tiden den går :)

Svar på tråden Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !