Inlägg från: Mama Jessie |Visa alla inlägg
  • Mama Jessie

Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !

Hoppas du kunde sova sen lillsnurr och att det inte skedde fler små olyckor :)

• Mama Jessie

Senaste 1-2 månaderna myser vi alltid i soffan framför film innan sängen. Han ligger i min famn och gosar och somnar oftast. Jag vet att jag borde lägga honom innan han somnar men vi har det ju så mysigt och rätt bekvämt att lägga honom när han redan sover :). Ca 20 min tar den läggningen totalt:).
    Faktiskt är det inte bara på kvällen som han gosig utan han kan komma då och då gosa en stund så var det inte här för några månader sen

• Mama Jessie

Loke kanske också kommer in i en gosigare fas snart, han är ju lite yngre :)

• Mama Jessie

Här har vi också varit aktiva idag, förskola på förmiddan och ÖF på eftermiddan, kul har han haft :)

• Mama Jessie

Jag tycker du tänker rätt Magda, väldigt skönt med högre föräldrapenning och sen slippa plugga med 2 små barn. Sen tror jag säkert att ni fixar det bra om ni får barn innan du är färdig också:)

Förresten ligger vi lika i menscykeln, har också PMS och får nog mensen till helgen;)

• Mama Jessie

Anton är också på dagis nu och jag sitter i personalrummet. Han sover nu, var trött och ledsen direkt och det var visst inga problem att få honom att somna, skönt!
    Vilka tider går Elliot?

Han vaknar 6-6.30 varje morgon nu och idag redan innan 6, blä. Iofs bra tider eftersom han ska till dagis 6.30 sen när jag jobbar men denna veckan är vi ju lediga så då kan man väl passa på att ta sovmorgon tycker jag;)

• Mama Jessie

Skönt att du har fullt upp så du slipper hjälpa till att städa;)

• Mama Jessie

Vad är nattljusolja? Kan rekommendera rosenrot också om du inte äter det. Jag fick regelbunden 28 dagars cykel direkt nästan, hade 30-40 dagars innan :)

• Mama Jessie

Anton hann inte klart med inskolningen innan dagisvirusen hoppade på honom :(. Han hade 40 graders feber igår krävde några Alvedondoser innan den gick ner, han låg i famnen hela dagen. Idag vaknade han feberfri men hostig och snorig. Nu är han hos pappa några dagar, de ska till Dalarna och hälsa på hans sambos släkt. Tycker det är så jobbigt när dom åker iväg, vetskapen att han är så långt borta och oron när dom ska köra så långt, usch!

• Mama Jessie

Ja det kommer gå bra och jag ska ha en ledig helg då jag ska sova ordentligt innan det är dags att jobba igen nästa vecka:)

Svar på tråden Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !