Inlägg från: LokesMammi |Visa alla inlägg
  • LokesMammi

Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !

Ni som har bilstol nr 2 (kanske är alla=))
    Vi har precis köpt en o den placerade sambon höger bak. Var har ni eran? Sitter ni bak med barnet?
    Jag är åksjuk så de ggr sambon ska köra så vill inte jag sitta bakom honom utan tänkte sitta fram. Men då är det ingen som sitter med honom bak.
    Hur gör ni? =)

11/1-11 kom världens bästa bebis in i våran familj! mittlivsommamma-suzzy.blogspot.com<3
  • LokesMammi
    3 barns mamma84 skrev 2012-01-25 21:38:42 följande:
    jag sa man skulle ta bort dom innan.
    vi gjorde det då han läste om detta när han var på bilskolan.
    Och man skulle inte ha hälst bak då det var värre än fram.
    Nu vet jag inte om det verkligen är så.
    Men vi har elias nu fram bakom Johan.
    vi har ebba i mitten och amadeus bakom mig.  
    Här säger dom att barnet helst ska vara i mitten bak el höger bak.
    11/1-11 kom världens bästa bebis in i våran familj! mittlivsommamma-suzzy.blogspot.com<3
  • LokesMammi
    3 barns mamma84 skrev 2012-01-25 21:42:13 följande:
    ja de e olika här säger man inte mitten alls utan fram eller bakom förar sättet eller passaserare (tavade ej rätt)
    Inte bra o ha vänster bak. Oftast där det blir kollision om en bil kör in i din bil...... =)
  • LokesMammi

Vi vet inte om det är "nattskräck" som loke har. BVC sköterskan gillar inte det uttrycket. Men Loke är vaken o bara skriker o skriker o skriker o skriker!  Ingen ting hjälper! När sambpn varit med honom i en timme drygt o han bara varit tyst en stund o sen skriker igen så går jag ut o tittar till dom! Han har snor som händer o svullna ögon o typ "hickar" av gråt! Sen efter han varit med mig så skriker han inge mera! Men jag kunde inte sova o sen upp o jobba. Kuljul!
    Är så trött på det nu! Hur länge håller sånt här i sig? Vi har haft en "snäll" unge o nu detta! Blä!

• LokesMammi

Är det nån av barnen här som fått nån av dom andra tänderna som man ska få! Loke har ju sina 8 tänder som han haft sen han var 10mån.
    Det sägs ju att hörntänderna är de "jobbigaste" tänderna för det gör så ont!
    Funderar på om det är det som stör Loke!
    Man får aldrig se el känna i hans mun. Inte ens vid tandborstningen. Borsta tänder får man inte göra längre! Gallskriker! :/

• LokesMammi

Vet inte vad det är som är fel. Bytte två bajs blöjor idag o han har haft lös avföring sen hans maginfluensa! Vad är det man kan ge som är stoppande? Banan äter han inte längre. Torkad o mixad aprikos får han varje dag!
    Päron o vindruvor?
    Antigen är det tänderna som spökar el så är det magen som känns konstig!
    Åh, om han bara kunde berätta vad som är fel!

• LokesMammi

Är päron lösande? Hmm......
    får fixa blåbärs yoghurt åt honom!
    Sällan hän är stenhård, men han brukar ha "normal" avföring. Men nu har det varit löst i en månad. Eller inte löst, men "mjukt o kladdigt". Inte likt honom. Och orange............

• LokesMammi
    Stronza simpatica skrev 2012-01-29 03:59:03 följande:
    Beklagar 3 barns mamma !!

Oliver har vart förkyld i några dagar och därför sovit dåligt på nätterna men nu är han frisk och fortsätter att vakna på nätterna och vilja vara i min famn (! Vill gärna sove med mig men då kan inte jag sova då jag måste vända på mig stup i kvarten då jag blir obekväm med min stora mage hela tiden. Varje gång han somnat och jag lyfter tillbaka han i sin säng(lagt bredvid våran i o med att han var sjuk)så vaknar han och gråter tills jag tar han i famnen igen. Så jävla jobbigt! Sover redan dåligt på nätterna och nu när han inte ens är sjuk och gör så blir jag orolig att det ska bli till en vana. Går ju inte att han ska bli sån NU, några ve innan lillasyster tittar ut.
    Någon som har tips på vad man kan göra eller vet varför han gör så här nu?
    Han har alltid innan sen han var 3 månader sovit hela nätterna i sin egna säng fr 19-7.
    Kan vara att han känner på sig ang Denise! Småbarn märker av förändringar. Oftast brukar det vara närmare förlossningen än vad det är nu. Det har jag läst i mamma tidningar! =)
  • LokesMammi
    Stronza simpatica skrev 2012-02-01 18:08:53 följande:
    Vart och gjort ul nu, ve 33+5 idag och allt såg bra ut. Vikt 2 kg. :)))

Moma: för mig känns det som jag vart gravid en evighet!!
Svar på tråden Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !