Inlägg från: LokesMammi |Visa alla inlägg
  • LokesMammi

Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !

April barn skrev 2012-01-19 22:02:31 följande:
    Har röstat :)

Nej inte jag heller, vad är det som är roligt med att väcka en bebis och trycka in mat i munnen på den??
    stackars unge!
    11/1-11 kom världens bästa bebis in i våran familj! <3
  • LokesMammi

Fick idag reda på att min svägerska ska ha barn i augusti! Skrattande
    När vi var hos svärmor o skulle äta mat så sa hon att hon blivit så sugen på knäkebröd nu för tiden (medan hon plockade fram knäcke). Jag tittade lite fundersamt på henne o sa: sugen huxflux?. Ja sa hon. Bara så där? Ja, sa hon. Hmmmmm tänkte jag då. Både hon o svärmor (som visste om det) såg min min. hehe.
    Sen sa hon det. Vi ska ev åka till Kina i maj o hälsa på svärfar. Han går i pension nu så det är sista sommaren typ. Då sa hon att vi får åka själva dit. Varför det? =) hehe
    Inte så kul o flyga i maj när man ska ha i augusti. Vi kan åka i april sa jag då. Då skratta hon bara! =)
    Åh, så kul! Bebisssssss!

• LokesMammi

Kan inte heller så skräckisar längre! Kan fortfarande inte gå in i ett mörkt badrum! =)
    Tar låååååång tid innan "skräcken" försvinner ur mig! Trots att man vet att det är påhittat! =)

• LokesMammi
    Jasminris skrev 2012-01-23 17:22:16 följande:
    Tack för eventuella röster i Bambinos Värsta maten-tävling! Det blev en andra plats! 
    Wohoo!!!! =) Skål
    Vad vann ni då?
  • LokesMammi

Loke har börjat krypa! Men väljer o åla, går fortare. När han krypit första gångerna så fick han blåmärken nedanför knäna! =)

• LokesMammi
    LillSnurr82 skrev 2012-01-24 12:34:24 följande:
    Gääääsp, ligger fortfarande kvar i sängen men ska nog kliva upp nu :)

Jag är galet nervös över hur livet kommer funka med två små barn. Men det ska nog lösa sig. Alla (nästan i alla fall) andra klarar ju av det så varför inte vi?

Min största skräck är just nu att inte Niklas kommer vara hemma när förlossningen börjar:/ han har ju sommarjobb i Göteborg och vi bor i Linköping. Han kommer ju komma så fort han kan, men inte säkert han hinner.. Har i alla fall sagt att min mamma får följa med tills han dyker upp.. Det borde man väl få? Att hon är med tills han kommer och så åker hon hem när han kommer? Tror man bara får ha en med sig på förlossningen annars.

I morgon är det rul :) spännande , är i dag i v 20 (19+1) på söndag är det halvtid :S
    Vi får ha med två på förlossningen. Jag hade mamma o sambon med!
  • LokesMammi
    Momalicious skrev 2012-01-24 15:24:58 följande:
    Blä, jag har fått vinterkräksjukan! :( hoppas för allt i världen att Elliot och sambon slipper bli smittade :(
    men usch då! handhygien, handsprit, inga pussar o kramar! en toalett bara?
  • LokesMammi
    Momalicious skrev 2012-01-24 15:44:00 följande:
    Japp. Vet det. Tvättar av och spritar toaletten varje gång. :)
    (man är lite arbetsskadad när man jobbar i vården=))
  • LokesMammi
    ludicrous skrev 2012-01-24 17:49:39 följande:
    April barn.
    En kompis dotter var så när hon blev arg/ledsen. Hon började krampa typ och det visade sig att hon hade "lite epilepsi "
    tänkte också på det........
Svar på tråden Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !