Inlägg från: LokesMammi |Visa alla inlägg
  • LokesMammi

Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !

ludicrous skrev 2012-02-04 14:49:20 följande:
    Äter han fruktpureer eller banan?
    Fruktpureer äter han, men det vill jag inte ersätta mat med. Banan gillar han inte
    AnnaCL skrev 2012-02-04 19:57:46 följande:
    När Elsa inte vill äta så trugar vi inte. Vi tar bort maten och så brukar hon få en frukt och dricka lite till nästa gång vi äter. Är hon riktigt hungrig så äter hon tillslut. Ibland ger vi lite fil eller gröt om hon ätit dåligt och det går alltid ner.

Vi försöker att inte ge välling annat än på kvällen, om hon fick skulle hon nog dricka det några gånger per dag.

Här är det - 27 grader idag. Jag är så sjukt glad för min dunjacka!    
    Fil tål han inte. Grötarna han får på morgon o kväll spottar han ut.
    11/1-11 kom världens bästa bebis in i våran familj! mittlivsommamma-suzzy.blogspot.com<3
  • LokesMammi
    Stronza simpatica skrev 2012-02-05 00:04:28 följande:
    Suzzy: ge han det som han inte spottar ut, måste ju vara bättre än ingenting! Vätska är ju väldigt viktigt också.
    Ja, han får leva på välling nu i morgon! Ska till bvc på onsdag. 1års kontroll. Får prata med den läkaren då.
    Momalicious skrev 2012-02-05 09:23:56 följande:
    Idag fyller jag år men det blir bara tråkigare för varje år. När jag vaknade satt en väldigt bakis sambo på soffan. Tog typ 10 minuter innan han kom ihåg min födelsedag och sa grattis. Känner mig rätt besviken faktiskt. Ett grattis kan man väl räkna med att få åtminstone..
    Stort Grattis på Din Dag idag! Hoppas Den Blir Underbar Ändå! =)
    April barn skrev 2012-02-05 13:50:15 följande:
    När Marcus haft en matvägrar period har vi gett han det han äter, äta måste han ju. Vet att han åt välling och torkad frukt så då fick det bli det :) Bara att fortsätta fösöka ge annat tills det funkar igen, man få försöka att inte se allt som en så stor grej. Bara han äter någon så spelar det väl ingen roll om det bara är välling och gröt Glad Du kan ju variera lite mellan olika grötar och välling. Vi kokar ju egen välling och gröt så det finns massa olika att göra, också har du på mycket fruktpuré Tungan ute
    Får testa o ge fruktpuré. Vill eg inte men han måste ju äta......
    LinnV skrev 2012-02-05 10:42:50 följande:
    Sixten är hopplös med maten just nu, men det är för att han håller på o få två hörntänder.. leverpastej, apelsin och banan lever Han på just nu.. jobbigt men det går ju över snart! Hoppas det är nåt sånt för loke också!
    Ja, jag hoppas verkligen på tänder! Orkar inte med detta skrikande han håller på med! Stackars grannar
    11/1-11 kom världens bästa bebis in i våran familj! mittlivsommamma-suzzy.blogspot.com<3
  • LokesMammi
    thegoddess skrev 2012-02-05 18:49:00 följande:
    Jobbigt det där med mat bus! Ronja spottar ut endel med. Hon gillar tex inte potatis, morötter kokta eller sås. Det går bra med burkarna när allt är blandat. Men inte av våran.Vill ju helst inte ge burkar. Hon älskar kött, kyckling och iaf panerad fisk och det mesta av frukt och grönt.
    Det som hjälpte mest när hon spottade ut allt var att hon fick nåt att distrahera sig med. Vad som helst att pilla med typ ett lock eller att hon fått hålla en sked och så sticker jag n lite skedde emellan. Kladdet blir jag galen på men nån gång måste man ju lära dig och kladdbiten kommer man inte undan.
    Går inte det heller! Äter han själv spottar han ut då också! Idag vet jag inte hur det gått då jag jobbat men sambon sa att han inte ätit! Nu fick han välling till mellis o kvällsmat. Får ge fruktpure snart o sen blir det välling inför natten igen!
    Vi har bara två olika vällingar som vi kan koka!
  • LokesMammi
    April barn skrev 2012-02-05 20:15:31 följande:
    Vad gör ni välling av suzzy? Kanske kan komma på några tips, har haft en väldigt allergisk lillasyster :)
    Bovetemjöl med mjölkfri ersättning o majzena med ersättningen.
  • LokesMammi
    April barn skrev 2012-02-05 22:13:45 följande:
    Okej, jag kom på nu att det ändå inte är samma allergier, hon var extremt allergisk mot mjölkproteinet och andra saker men inte mjöl och så ... Vi kokar vällingen på havremjölk och rågmjöl iaf (vet inte om han kan äta det) men det finns ju både havremjölk, rismjölk och sojamjölk att variera emellan och lite olika mjöl sorter. Så det kanske blir lite variation iaf. Men han kommer nog ur denna perioden snart ska du se Glad
    Nixpix! Allergi mot allt det! =)
    Vete, havre, råg (korn) mjölk, ägg o soja! hehe
    Ja, förhoppningsvis så gör han det! Tycker inte om o ge enbart välling. Gav lite fruktpure på kvällen. 2 av 5 skedar svalde han typ. Sen gav jag upp o han blev arg!
  • LokesMammi
    3 barns mamma84 skrev 2012-02-05 22:20:38 följande:
    Har du funderat på att åka in med honom och se om dom kan hjälpa er med honom ?
    Ne. Vi ska på 1års kontroll på bvc på ons o träffa läkare.
  • LokesMammi
    April barn skrev 2012-02-06 12:44:48 följande:
    Aha men även havremjölk och de? För de innehåller ju varken laktos eller mjölkprotein (kanske något annat han inte tål i dem) de är väldigt bra annars :) Ja det är inte lätt när de inte kan kommunicera själva, men det är bra att han äter något iaf :)
    Havre mjölk går inte då han inte tål havre. Laktos tål han, men inte mjölkprotein!
    Ja, han får väl leva på välling nu....... :/
  • LokesMammi
    LillSnurr82 skrev 2012-02-06 17:10:33 följande:
    Måste vara jobbigt med alla allergier.. Kämpa på! Kan inte ens föreställa mig, jag har ju världens friskaste unge tror jag ALDRIG vart sjuk än.. Mer än lite lite snorig men knappt det ens.. Kommer få världens panik den dagen hon får lite feber typ .
    Ja, det är jobbigt! Inte mkt variationer på tex välling o gröt!
    Två stekpannor o två kastruller när man lagar mat! =) hehe
  • LokesMammi

Idag har Loke iaf ätit lite! Hoppas han sover inatt! Han sov hos oss inatt!
    Tjugo över sex typ väckte han mig. Kokade lite välling! Fick det i sin säng! Han somna runt halv åtta! Kl nio väckte jag honom! Han åt en liten fiskburk på öf. Sambon slevade in! =) hehe
    Hemma gjorde jag korvstroganoff med potatis som jag gjorde "loke vänlig". Jättegott faktiskt! Han åt helt själv o han åt! Jätte kul! På kvällen kom hans faster över o vi gjorde en halv portion gröt som han åt lite av själv först. Sen fortsatte hans faster. Han spottade ut o hon matade in mera! Han åt upp allt. Sen fick han lite riskaka o ett rån! Han slängde ner mer till fasters hund än vad han själv fick i sig! =) hehe
    Vräkte i sig välling till natten. Får se hur han sover inatt!
    BVC imorgon bitti!

Svar på tråden Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !