Inlägg från: Momalicious |Visa alla inlägg
  • Momalicious

Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !

April barn: vi såg på fringe, det var så spännande. vi fick sovmorgon till nu så det var skönt. Så var det för oss i somras med, han slutade äta på natten i några dagar. Sen kom faser och tänder samtidigt och det var jättejobbigt. Tänderna kan ju störa långt innan man ser dom, dom ska ju åka ner en bit.

Sen tror jag att de känner på sig hur man känner. Blir man uppgiven/frustrerad/ledsen/arg för att de är gnälliga och inget är bra, då blir det nog värre. Elliot blev det i alla fall.

Han kanske känner på sig att nåt har förändrats. Ni ska ju ha ett barn till. :)

Ni tycker väl jag är knäppa nu, men det får ni göra om ni vill

• Momalicious

Ja det låter bra tycker jag. Vi kollade också upp Elliot när han var sån. Tänkte kolla med glutenprov också men det gick över innan vi hann det. För oss var det nog tänderna såhär i efterhand. Kombinerat med faser möjligtvis. Men sen hans tänder börjat komma så märker man inte av faserna heller.

• Momalicious

Jag tror att det finns föräldrar som tycker att pedagogerna på ÖF ska passa deras barn så dom kan chilla. Dom har väl missuppfattat hela grejen kan jag tycka. Tror absolut att dom som jobbar där håller ett öga på ens barn om man ska på toa och sådär men det är inget dagis liksom. Stackars Ronja! Tyvärr blir man ofta så ställd att maninte gör det man borde, dvs säger till mamman men ja.. Usch

• Momalicious

Håller med mammasmurfen. Gör man så så kan inte mamman säga nåt om att man säger till dennes barn heller, för gör hon det kan man ju kontra med "det hade jag inte behövt om du sagt åt ditt barn". :)

På vår ÖF har det inte hänt nåt sånt än, vi har dock bara varit där typ fyra gånger.

• Momalicious

Vi har varit och handlat lite idag. Hade helt glömt att det är löning idag, fy faaan vad mycket folk! Hittade iaf en julskinka för 29.90 kronor kilot, så passade på. :)

Idag blir det lite städning och imorgon ska det pyntas lite och så ska vi baka lussekatter och pepparkakor.

• Momalicious

Hehe, det receptet brukar jag med använda. Tycker det blir så gott. Plockar alltid ur russinen dock, för jag gillar inte russin, men de måste vara där ;) ja kesellan gör verkligen skillnad. Och som sagt, inte för länge i ugnen :)

Svar på tråden Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !