Inlägg från: Mama Jessie |Visa alla inlägg
  • Mama Jessie

Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !

Bara 3 månader kvar för dig nu ju angelique (som allra mest ;)), spännande! Hur är det med dig?

• Mama Jessie
    3 barns mamma84 skrev 2011-12-27 17:31:32 följande:
    Ett barn är alltid välkommen vad det än blir för månads bebis Tungan ute
    När jag blev gravid med Ebba så blev jag bara gravid på första försöket fast det inte var någon försök alltså.
    Så hon föddes Juni månad.
    Sen var det att prova på ett till och amadeus blev till på en Augusti månad.
    Nu med Elias efter ett  MA tänkte man väl inte på vad det skulle bli för månads barn utan nu blev det en December Elias för oss.

Jag förstår dig inte Persikans vadå ''allas skulle''  vad är det för fel på December barn ??
    Om jag vill ha en december barn JA då vill jag ju ha det !
    Det är inte synd för någon vad det är för födelsedags månad för oss och barnen.
    Ja vi kör utan skydd men vi skyddar oss med att inte bli på smällen nu.
    I Februari ska vi (övningssköra) alltså ta in och se om det skulle bli eller inte bli.
    Men i Mars April ska vi försöka bli gravida då jag verkligen VILL ha en december bebis igen.     
    Varför skulle det va nåt fel på decbarn? Hur tolkar du saker egentligen?
    Det är faktiskt så att de flesta inte vill fylla år i december bla för att man är alltid yngst och att firandet lätt flyter ihop med julstöket och risken finns ju att man får färre presenter än nån som fyller på sommaren ;). Det blir också väldigt lång väntan när allt roligt händer i december.
    Nu har jag redan ett decemberbarn och hade stort flyt när han inte föddes på julafton eller nyårsafton, nästa gång skulle det även va Antons födelsedag att undvika.
    Sen är det så att jag gärna koncentrerar mig på julen när den kommer istället för att även stressa över en födelsedag.

Detta menade jag med "för allas skull", alltså min familjs skull inte hela världens skull
  • Mama Jessie

Skulle jag få ett barn till i december gör det naturligtvis ingenting, det är ju svårt att planera när man inte vet när ungen ploppar ut, bara för att Anton kom 2,5 vecka innan bf så går jag väl över 3 v nästa gång ;)

• Mama Jessie

2barns: Du får skaffa barn precis när du vill, vi bara undrar varför just december och du ger ju ingen annan förklaring än att du inte vill va gravid när det är varmt och då kan du ju lika gärna satsa på feb-aprilbarn.
    Men vill du inte diskutera och höra andras åsikter om när DE vill och inte vill ha barn så behöver du inte kommentera.

Förresten så är det många gånger jag också varit glad att jag inte tänker som dig

• Mama Jessie

Gud vad det lät gott med dumlekakor!

Jag måste undvika kolhydrater några dagar nu så jag slipper se ut som gravid i v30 i min nyårsklänning ;)

• Mama Jessie
    3 barns mamma84 skrev 2011-12-28 10:15:20 följande:
    persikans:

Precis som du säger jag är väldigt glad över att jag inte tänker som dig häller.
    Jag skulle bli väldigt knäpp i huvudet då.
    Vad är det jag ska förklara för dig för det jag förklarar har du ändå svårt att ta i huvudet !    
    Det är nog redan för sent
  • Mama Jessie

Tänkte också på aprilbarn idag, hoppas det går bra!

• Mama Jessie

Jag är nog rätt säker på att Elias inte kommer svara så när han är 20 ;).
    Men visst har ni inga åldersgränser i Danmark så spelar det ju ingen roll när på året man fyller år

• Mama Jessie

Vi har gjort Rocky road-godis: pistaschenötter, jordnötter, marschmallows, dumle och choklad. Det var också helt ok ;)

Svar på tråden Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !