Inlägg från: Karttikeya |Visa alla inlägg
  • Karttikeya
    Momalicious skrev 2012-03-01 09:50:28 följande:
    Nu får väl jag Elliots halsfluss och grejer. Haft lite ont i örat i en vecka, igår blev halsen tjock och idag har jag feber och mår kasst. Och Elliot är friskare idag vilket inte gör livet så lugnt för mig. Ingen vila här inte. Längtar tills sambon slutar jobba så jag får vila, men det är ju 7 timmar kvar tills han är hemma om han inte kan sluta tidigare. Det är nog det sämsta med att ha barn, att man liksom inte kan vara sjuk ifred. Hinner nog aldrig bli riktigt bra tror jag, är nog därför jag är sjuk jämt.

Din stackare :-/
  • Karttikeya
    Momalicious skrev 2012-03-01 10:45:49 följande:
    Ja nu räcker det!! Blir galen. Har 40 graders feber, ligger i sängen och hoppas att Elliot sover ett par timmar men det låter som han pratar där inne :( vill vila!

Sanslöst att du får så hög feber. Du kanske borde gå till läkaren snabbt, tyder ju rätt ofta på infektion (bakterie) när den skjuter iväg sådär..
  • Karttikeya
    Momalicious skrev 2012-03-05 23:58:23 följande:
    Första dagen på jobbet var toppen. Först fick jag sitta med ett par timmar när min chef ringde samtal och lyssna med på samtalen. Fick lite "manus" så att jag hade om jag skulle tappa bort mig eller nåt. Sen har jag ringt samtal! Sååå kul! Fick beröm av huvudkontoret att jag bokade två kunder min första dag. Är så glad, chefen känns inte som en chef utan som en kompis och tjejen som jobbar där är jättetrevlig och go. Hon är gravid i v 25 så jag slipper visst inte undan att se gravid jämt är så glad, hoppas jag får fast anställning. nu ska jag sooooova!

Wiii!!
  • Karttikeya

Anledningen att man inte ska göra egen är att balansen måste bli rätt. Om du är förmögen att följa ett recept kan du göra egen, men känns det bättre så köp på ett apotek.

Hoppas han blir frisk snart! 

• Karttikeya
    Stronza simpatica skrev 2012-03-08 04:50:24 följande:
    Tack för bra tips:)! När han vaknade dagen därpå så mådde han bra och har inte spytt mer.:)

Härligt!!
  • Karttikeya
    thegoddess skrev 2012-03-08 08:54:17 följande:
    Kan tänka mig det är segt. Minns i början innan magen växte och sånt. Jag mådde inte ens illa, var bara trött och hungrig och kissade mycket.
    Fungerar kub som ett ul så du kan se hjärtat? Annars får du försöka få ett ul i v 12 igen eller nåt

KUB är blodprover + ett ultraljud.
  • Karttikeya
    MrsMG skrev 2012-03-08 08:36:17 följande:
    9+4 idag..tiden går så långsamt!!
    Jag hoppas det går bra..samtidigt som jag oroar mig så är magkänslan bra.
    Det har den varit från första början. Men så läser man om dem som varit på ul och sett hjärtat i vecka 6+4 osv..Så smyger sig oron på.. 

Lycka till, lita på magkänslan! {#emotions_dlg.flower}
  • Karttikeya
    Momalicious skrev 2012-03-08 09:01:30 följande:
    Gud, jag älskar verkligen mitt jobb, det är så trevligt. Jättegoa kollegor, roliga arbetsuppgifter, bra tider. Nöjd!

Det är ju underbart! Hoppas att det flyter på i samma anda och att du får fast till slut
  • Karttikeya
    Mama Jessie skrev 2012-03-08 21:03:02 följande:
    Anton hade feber i måndags och tisdags, feberfri onsdag och dagis idag, ikväll fick han feber igen! Blir väl en sväng till doktorn imorn igen. VABar mer än jag jobbar just nu..

Åh, tradigt :(
Svar på tråden Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !