Inlägg från: LillSnurr82 |Visa alla inlägg
  • LillSnurr82

Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !

Ja trötta blir dom av vaccinet, Agnes sov två extra pass i måndags och ett extra pass på tisdagen. Berodde nog på sprutan, annars var hon som vanligt!

Nej kissa märker jag inte heller när hon gör, mer än att hon gärna gör det så fort blöjan åker av. Blir nog bajspott träning efter jul och sen springa naken hela sommaren sen så är dom nog dag torra sen :D

• LillSnurr82

Här blir det kött och pommes med sås! Men Agnes får nog något annat.. Vi har lite halv helg i dag då Niklas jobbar hela helgen sen :(

• LillSnurr82

Jo Agnes brukar oxå få några pommes när vi äter det. Tänkte mer på att vi kommer nog äta lite senare ikväll när hon sover.

Om man haft vattkoppor kan man få bältros istället. Hade min pappa nyss. Men man kan inte smittas att få bältros av vattkoppor. Men bältros kan smitta så man får vattkoppor om man ej haft det. Bältros ligger alltså latent i kroppen i flera år efter att man haft vattkoppor och bryter ut av sig själv. Vi höll oss i från min far i två veckor. Jag har inte haft vattkoppor plus att jag är gravid så vill jag inte riskera att jag eller Agnes får det nu eller så länge jag är gravid.

Agnes sömn är jag nöjd med kan bli bättre men jag klagar inte. Samsover inte men hon kan få komma över till oss vissa nätter.. :)

• LillSnurr82

Man måste haft vattkoppor för att få bältros. Bältros är vattkoppor som ligger latent i kroppen sen när man hade vattkoppor.

• LillSnurr82

Styrke kramar till dig ludi... Tänker på er!

• LillSnurr82

Nu har jag vart på ultraljud :) allt såg fint ut och det lilla livet sprattla runt där inne :) bf blev den 17/6 är alltså i v 14 (13+4) i dag :) ååh är så lycklig!

• LillSnurr82

I går kväll var jag och Agnes hos mina föräldrar. Hon ville inte somna så hon var vaken tills vi kom hem och somna vid tolv slaget.. Men hon var go och glad hela kvällen så gjorde inte så mycket.. Speciellt inte när hon gav sin mamma sovmorgon till 9.45 sen.. Underbart !! I kväll och i natt ska hon dessutom sova över hos mormor och morfar , då jag ska på stallfest och sambon jobbar natt. Första natten jag får en hel natts sömn sen hon föddes.. Hon har ju sovit borta förr men då har jag vart på fest och druckit alkohol, så de nätterna räknad inte. Ser fram i mot natten kan jag lova :)

• LillSnurr82

Här får man ett ul i vecka 10-14 sen ett rul vecka 18-20 det blir alla erbjudna. Eftersom jag gjorde ganska sent "tidigt" ul så gjordes vi mätningarna för kub samtidigt, men allt såg bra ut och dom går inte vidare med foster vatten test.. Skönt :) Ska försöka lägga upp bilderna på ul som vi köpte, dom blev jätte bra. Ska hem till mina föräldrar ikväll dom har en riktig dator då kan jag testa. I morgon går jag in i vecka 15 :) tiden har gått super fort tycker jag.

• LillSnurr82

Och grattis till Ellie på 1-års dagen!

Svar på tråden Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !