Inlägg från: LillSnurr82 |Visa alla inlägg
  • LillSnurr82

Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !

April barn: det är nu min trötthet släppt. De första gravveckorna var jag galet trött.. Minns inte den tröttheten när jag vänta Agnes.

Är det förresten någon som vet om man som gravid kan/får dricka blossa glöggen som man köper i vanliga mat butiken?

Nu ska jag laga korvstroganoff och ris :)

• LillSnurr82

Jo jag vet att det finns alkoholfri, men är såld på just blossa därför jag undra. :) tror inte heller man behöver koka det så länge för att den lilla mängd som finns i ska försvinna. Är ju som du säger moma : man lagar ju mat på vin och öl och ger barn direkt. Såg jag tom här om dagen på Nyhetsmorgon i mitt kök, då laga dom någon lunch till en barnfamilj med massa öl i.
    Ska nog kolla upp det där med blossa glöggen i alla fall.. Såå sugen :) älskar julen och allt som hör den till :)

Ja klättra herre Gud.. Agnes är överallt. Klättrar upp i fönster, på bord upp och ner i soffan och sängen. Hon har börjat försöka hoppa i soffan också haha så sött , ett hopp sen trillar hon och garvar!

• LillSnurr82

Det är den "alkohol fria" jag menar som man köper i vanliga butiker. Står alkohol fri på men har helt för mig att det är några % i.
    Ja ja nog om det :) tack för svaren i alla fall!

Enligt en sida så är det i dag som min bäbis börjar röra på sig i magen :) coolt!

• LillSnurr82

Vad många tänder alla har, Agnes har 2 nere plus 2 uppe på väg :) Typ i förr går släppte det med hennes gång, så nu går hon i princip hela tiden :D hon har ju gått några steg i typ nån månads tid..men nu kom hon väl på att hon kan mer.

• LillSnurr82

Haha ja så är det kanske suzzy :)

Agnes fick med sina två tänder nere vid 7 månader, faktiskt på dagen då vi såg dem. Och först nu tittar två till fram, lustigt att det blev så långt emellan.

Kollar också på drömmen om ett barn. Sen brukar jag se unga mammor, men blir så förbannad varje gång jag ser det när typ alla röker där. Icke gravida som gravida i närheten av barnen! Är själv rökare( dock så klart inte nu. Sluta 2 månader innan jag plussa med Agnes. Denna gång drog jag ner när vi börja bäbis verkstaden och sluta helt dagen jag tyckte skymta ett plus ) Men skulle aldrig tänka mig att röka i närheten av Agnes eller någon annans barn och verkligen inte som gravid!!! Förpesta sina egna liv kan man ju gå göra men inte oskyldiga barn!

Annars följer jag nog inga andra förlossnings serier direkt.

Nu vart det långt! Nu ska jag ta och krypa ner i sängen. Får se hur pigga vi är och hur Agnes förkylning är i morgon om det blir ÖF eller inte... God natt tjejer!!!!

• LillSnurr82

Började ju också röka igen i somras när Agnes slutat amma, skit dumt.. Men jag skyllde på att jag var gräsänka och sen blev det lite cider och sånt lite ofta på kvällarna på gården när barnen lagt sig.. Gott att röka när man dricker, hör till liksom.
    Tur att man inte får dricka alkohol när man är gravid för då skulle jag ha svårt att hålla mig borta från att röka också. Annars tycker jag det är rätt enkelt att sluta röka bara man bestämt sig själv och ingen annan gjort det åt en.

• LillSnurr82

I Sverige är det väl just nu nolltolerans för alkohol när man är gravid, kanske anolurlunda i danmark.? I vilket fall som helst finns det inte i min värld att varken röka eller dricka när jag är gravid. Under 9 månader klarar jag mig mer än bra utan det.. Går lika bra med läsk eller alkohol fri cider . Vin och öl dricker jag ändå inte.

• LillSnurr82

Usch skulle aldrig aldrig sagt att mitt illamående börjar släppa. Spydde som en kalv i går morse och nu sitter jag och tvingar i mig lite frukost till. Åt filmjölk i morse nu blir det saftsoppa och försöker tvinga i mig lite macka också. Mår ju bara sämre om jag inte äter men så svårt att få i sig nåt när man mår så illa :(

• LillSnurr82

Jo hoppas också det släpper snart. Mådde bara illa i början av förra grav men spydde bara en gång.

• LillSnurr82

Jag är i vecka 10 går in i vecka 11 på tisdag.

Vi blandar burk mat och vanlig mat. Oftast får hon en burk 8mån eller 1 år vid lunch. Sen får hon äta det vi äter på kvällen. Ibland gör vi tvärtom ibland får hon bara burk mat och vissa dagar bara våran mat! Funkar bra, helst vill hon ju äta själv med fingrarna!

Svar på tråden Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !