Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !
Vilken av alla trådar ska vi ha nu då?
Vilken av alla trådar ska vi ha nu då?
Hej ryder!
Min pojk är oxå född 23/10! Roligt :)
Emil är överallt nu och tror han kan gå. Han har tagit några steg med fattar det inte :) idag skulle han från soffbordet till saccosäcken och skulle väl behövt 3 steg, men ramla mitt i o blev så ledsen :(
Men han tar några steg då å då omedvetet :)
Hej på er! Kommer inte ens ihåg om jag skrivit på senaste..
Men läst varje dag har jag.
Grattis till nyplussade och lycka till till April Barn!
Jag själv har åkt på lunginflammation. Inte skoj! Legat med skyhög feber o hosta. Fick ett starkt penicillin så nu har det vänt lite iaf. Hostan sitter men febern är borta. Dock är jag dåsig o känner mig full/bakis hela tiden och har inte mkt kraft i kroppen. Sambon är hemma och föräldraledig och jag sjukskriven denna vecka.
Emil är "påverkad" av tidsomställningen och vaknade vid fyra halv fem i morse, inte så poppis, men vi somnade om i soffan 45 min :)
Annars har han också mkt vilja och kan visa vad han vill! Maten går sådär, han är snorig och fått en tand precis så det beror väl på båda.
Nu måste jag vila lite :)
Tack!
Det är hans sjunde tand som kikat upp. Fyra har han uppe o en tredje nere har nu kommit
The goddes! Så ska det inte vara ju.
Jag jobbar varannan helg, varannan torsdag och var tredje måndag, men pratade med fk innan och de sa att sålänge man jobbar+tar ut minst fem hela dagar (sammanlagt) så är sgi skyddad!
Angelique, tvåspråkiga barn kan börja prata senare, men då oftast på båda språken. Min syster var au pair i en US/Svensk familj, vid 2,5 års ålder visste flickan att när pappa är hemma pratar man bara engelska och med bara mamma svenska, och hon kunde båda språken flytande! :)
Emil säga Titta, Dää, mamma, pappa, tatt (tack). Sen härmar han bilar och ibland Mu :)
Igår tittade vi i en bok med djur o kom till kossa, då säger han Muu. Bra säger jag, nästa gång kossan kommer säger han Muumma! (mamma..) och klappar händerna. Tack gullunge ;)
Han pekar överallt och småpillar på allt han hittar ;)
Emil går upp vid fem.
Han började styra vid fyra och fick lite välling, och trixade sen både vaken och sovandes men vid fem var det dags att gå upp. Då läckte dessutom blöjan.. Yeey.
Det bästa är att tar jag honom o går ner så antingen leker han själv jättebra på golvet, eller så ligger han helt still o kollar på tv, o då lyckas man ofta somna båda två :)
Det värsta är att tar sambon honom illtjuter han hela morgonen...
Suzzys Loke är ju inte så stor, så är det nån som har en "liten" flicka.. Men annars är vi inte många med "mindre" barn va? Emil vägde 8760 gram och var 71.5 cm på 10 mån kontrolölp
Idag ville Emil gå upp halv fem. Man har ju inte mkt att sätta emot direkt. Så vi gick upp nån gång mellan 5-5.30 efter lite vällingmys i sängen. Vid halv sju började vi baka. Effektivitet!! ;)
Jag är 170, ligger mellan 60-62 kg, trivs bäst på 57-58. Var uppe på 76-77 på förlossningen ;D
Min sambo är 186, lite lagom skillnad :)
Vad sjutton ska man göra för att ungarna ska sova längre? Emil vaknar 5. ( +/- 10 min.) det spelar ingen roll om han lägger sig senare eller sovit mindre under dagen..