• 1omtänksam

Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!

Hej då världen. 

• 1omtänksam

Tomma ord. Ytlig bekräftelse..Ständig bekräftelse från allt och alla. Min närvaro el. närhet dög aldrig riktigt. Inte min öppna famn heller. Aldrig mer detta. Aldrig mer du. Världen är ju rutten så hejdå. Varför ens finnas i den?  

• 1omtänksam

Det ljusnar ute och mörkret har dragit förbi. Fåglarna sjunger så vackert utanför det halvöppna fönstret. Vem är det dom sjunger så vackert för?Vem vill dom ge hopp? Tröst och glädje? Dig? Mig? Oss alla?
    Det hjälper mig iinte. Längre. Allt det vackra försvinner. 

Vet du. Den här världen gör mig ledsen. Förutom krig och andra eländen överallt är många människor kalla och oärliga.  Jag kan inte lysa i den här världen längre. Men jag har alltid gjort så gott som jag har kunnat. Alltid försökt att vara hjälpsam och ödmjuk. Men orkar inte så mycket längre. All kraft, allt mod och driv har liksom försvann i mig. Allt det jag trodde på verkar inte finnas. Allt är lögner, yta. Eller drömmar, fantasier och illusioner. 

När morgonen så är här vill jag inte längre vara här. Har gråtit floder såsom jag aldrig gjort förut. Saknar dig  men vet knappt vem du är. Eller ens vem jag själv är, eller vem jag blivit. 

• 1omtänksam
    Anonym (Sanning) skrev 2024-06-05 01:55:10 följande:
    Varför hänga upp sig på en enda fisk? Finns många fler i havet ju.
    🙏❤️
  • 1omtänksam
    Anonym (Lite anonym) skrev 2024-06-05 13:43:34 följande:
    Hur mår du idag? Känner inte dig men blir orolig över de saker du skriver i dina senaste inlägg inatt och på kvällen. Tycker alltid att man ska ta sånt på allvar när någon uttrycker sig så. Hoppas att du är kvar fortfarande. Du verkar vara en så fin människa. Världen, och relationer, kan verkligen kännas riktigt tufft ibland. Speciellt om man är en som tänker mycket.
    Hej lite Anonym! 
    Tack fina, fina okända du för din genuina omtanke ❤️🙏 Det värmde mig verkligen att någon frågade. Tack. Jag är kvar, men jag mår rätt kasst just nu. Natten var sömnlös och gråtig. Så sårbar. Skör. Men vet du. Såna som du (och även andra snälla och omtänksamma personer som finns här) blev en livlina. En boj att ta sig upp ur. Ni som läst och svarat mig så fint här, gav mig lite tillbaka av det hopp jag tappade inatt. Tack. Ni är så fina och varma. Kramar till er allihop från ledsna, trötta och  förvirrade jag = 1omtänksam. 

Var rädda om er! 
  • 1omtänksam
    Anonym (Over again) skrev 2024-06-05 14:45:52 följande:
    Du måste komma ifrån henne, du måste inse att hon bara förgör dig. Jag känner igen allt det där, inga svar på frågor och sånt. Fast allt man får stå ut med, så lyckas man ändå älska de ändå. Men man kan inte älska någon som förgör en, så man måste släppa taget helt.

Aktivera dig med annat och andra, du måste gå vidare!
    Tack för svar Over again 🙏❤️  du har rätt i allt du skriver. Jag vet ju att även du har haft liknande erfarenheter så jag tar till mig allt. Jag brukar även själv ge samma typ av råd till andra, som du nu gör till mig. (Att aktivera sig, gå vidare osv) men svårt visade det sig vara när det kom till mig själv att följa. Men så är en bara en människa också. En lär sig mycket av livet och av varandra. 

Va rädd om dig! 
  • 1omtänksam
    Anonym (Golfbruden) skrev 2024-06-05 15:29:36 följande:
    Ibland är livet tungt. Det bästa som jag tycker är att omge sig med människor som vill en väl och som aldrig spelar spel. Avstånd till dom som inte är bra för en är vad som hjälper snabbast när det gäller sånt här. Och att du är öppen för dom som har genuin omtanke om dig. Det finns många bra människor, råkar man ut för någon som inte har samma syn på hur man ska bete sig mot andra så blir man mer uppmärksam på liknande i framtiden, det är bra.
    Hej Golfbruden! Tack du också, för kloka insiktsfulla ord! 🙏❤️ Jag minns.hur du kommunicerat förut med mig. Du skriver alltid lika fint till mig. Du har också rätt i allt du skriver. Att en ska omge sig med vill en väl och som inte spelar spel med en. Det en kan lära av, är ju också det du skriver: att en kan bli uppmärksam på liknande, och att en genom det tidigt kan se tecken på spel, lögner och manipulationer osv, och att en lär sig att "bygga en mur" kring sig själv och därmed hålla människor som inte vill en väl utanför sig. Skydda sig själv. Hålla sig till bra och lojala, ärliga människor. Tror livet ger en ständiga utmaningar att hantera och att en lär sig av misstag på samma sätt som du beskriver. 

Var rädd om dig! 
  • 1omtänksam

Tack igen för omtanke och särskilt till "lite anonym" för dina ord och omtanken!! 

Önskar er alla omtänksamma, vänliga och fina peoole här en fin kväll! Förlåt om jag "kapade" tråden lite. Nu får andra ta vid här!  🌞 Kram på er! 

• 1omtänksam
    Anonym (Maybe) skrev 2024-06-05 23:25:42 följande:
    Någon mer som älskar 1omtänksam? 😂 Det enda vederbörande gör är att skriva om narciscism och elaka partners. Men tar över en hel tråd genom att gråta ut på ett sätt som endast en riktig jävla narcisist hade gjort... 

Men du ser inga problem med det. För det är helt okej när du gör det 🤣 

Hyckleri, Hyckleri i sin renaste form... underbart. 

Ser fram emot hur din nästa kommentar kommer handla om lättkränkta människor på familjeliv som inte tycker eller tänker som du. 

Puss på dig narcisistjäkel
    Hej! 
    Någom mer som älskar Maybe? Det enda vederbörande gör är att egentligen bara vara elak. Lite sorgligt faktiskt. Världen behöver knappast mer elakheter mot varandra. För vad tjänar din kommentar Maybe? Mer än att du själv sitter och skrattar åt den och åt dig själv? Lite tragisk kommentar tycker jag allt. Tragiskt och sorgligt. 

Det finns inget bättre än olikheter. Det är så vi lär oss vi människor. Av varandra. Forumet är väl fullt av människor som tycker olika men som söker tips och råd och det för att kunna ta sig vidare. Om jag skriver här är det för att ibland  komma med tips, eller vägledning till andra och så skriver jag ibland om en narcissist ja. Det gör jag. Men om elaka partners? Nja. Knappast. Det har du fått om bakfoten Maybe.

Men maybe, ja kanske, har du tur att slippa fler kommentarer från mig här på FL. Blir ditt liv mer meningsfullt då? Nej det tror jag inte. För då kommer du troligtvis att vara elak och skriva elakt till någon annan än mig. För hur en uttrycker sig, säger mycket om en människa. Det finns ett  klokt ordspråk som går såhär "Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad" och där ingår respekt och omtanke tänker jag. Det kanske kan det vara till hjälp för dig Maybe? 

Puss på dig också! 
  • 1omtänksam
    Anonym (y05) skrev 2024-06-08 22:18:43 följande:

Jag har behövt säga detta länge men jag har känslor för dig. Det är tungt att säga detta för jag hade hoppats på att du redan visste men nu behöver jag göra något. 

Jag har känt detta länge då du är en trevlig och fin tjej som alltid värnar andra. Ditt sätt att vara fick mig att falla handlöst för dig. 

Med det sagt skulle jag vilja ses på en god tidpunkt på en trevlig plats med dig.

Jättefint ju! Skicka det till personen det berör. 
    Våga. Bara ett sms, ett knappttyck bort. Sen klart!  
    Tänker att personen du fallit handlöst för och tänkt på länge, förtjänar att höra dina positiva ord? 

Du själv förtjänar att veta om känslorna är ömsesidiga eller om du ska gå vidare. Det kan du bara få svar på om du skickar och kommunicerar det här för personen? 
    (Personligen hade jag blivit jätteglad om jag fick ett sånt sms från någon jag har känslor för. Hade svarat att jag gärna vill ses och frågat när det passar hen) 
    Åh,  släng iväg ett sms till den som fångat ditt hjärta. Hoppas du gör det! Livet är kort. Allt för kort för att gömmas bort... 
    🌞
Svar på tråden Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!