Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!
Hej då världen.
Hej då världen.
Tomma ord. Ytlig bekräftelse..Ständig bekräftelse från allt och alla. Min närvaro el. närhet dög aldrig riktigt. Inte min öppna famn heller. Aldrig mer detta. Aldrig mer du. Världen är ju rutten så hejdå. Varför ens finnas i den?
Det ljusnar ute och mörkret har dragit förbi. Fåglarna sjunger så vackert utanför det halvöppna fönstret. Vem är det dom sjunger så vackert för?Vem vill dom ge hopp? Tröst och glädje? Dig? Mig? Oss alla?
Det hjälper mig iinte. Längre. Allt det vackra försvinner.
Vet du. Den här världen gör mig ledsen. Förutom krig och andra eländen överallt är många människor kalla och oärliga. Jag kan inte lysa i den här världen längre. Men jag har alltid gjort så gott som jag har kunnat. Alltid försökt att vara hjälpsam och ödmjuk. Men orkar inte så mycket längre. All kraft, allt mod och driv har liksom försvann i mig. Allt det jag trodde på verkar inte finnas. Allt är lögner, yta. Eller drömmar, fantasier och illusioner.
När morgonen så är här vill jag inte längre vara här. Har gråtit floder såsom jag aldrig gjort förut. Saknar dig men vet knappt vem du är. Eller ens vem jag själv är, eller vem jag blivit.
Tack igen för omtanke och särskilt till "lite anonym" för dina ord och omtanken!!
Önskar er alla omtänksamma, vänliga och fina peoole här en fin kväll! Förlåt om jag "kapade" tråden lite. Nu får andra ta vid här! 🌞 Kram på er!
Jag har behövt säga detta länge men jag har känslor för dig. Det är tungt att säga detta för jag hade hoppats på att du redan visste men nu behöver jag göra något.
Jag har känt detta länge då du är en trevlig och fin tjej som alltid värnar andra. Ditt sätt att vara fick mig att falla handlöst för dig.
Med det sagt skulle jag vilja ses på en god tidpunkt på en trevlig plats med dig.