Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!
Jag smög ofta utanför din bostad och i ditt trapphus för att se om du hade någon där.
Jag smög ofta utanför din bostad och i ditt trapphus för att se om du hade någon där.
Så mycket spel, falskhet och tokigheter som råder ibland mellan människor. Inte klokt. Fick höra att jag var en "vacker själ" otroligt fin personlighet, diamant, charmig, karismatisk lojal och ja, massa fina ord och även att personen ville ses och fika. För att sen blir inget. Ingen för den personen. Aldrig mer jag kommer att tro på någon som säger snälla saker om mig till mig. Allt är fejk. Jag dög bara för stunden, för att troligtvis bytas ut mot någon annan (eller flera) som ger bekräftelse. Nu är det slut med att bli utnyttjad och använd som nån slags "reserv" när andra inte är tillgängliga.
Jag skulle vilja skriva en hel roman till denna person men jag tar den korta versionen:
"Om du älskar mig och jag är din tvillingsjäl, varför hör du aldrig av dig? Åren går och det känns som allt står still. Jag vet inte vad du vill, du kommunicerar aldrig med mig personligen, men du håller mig på halster hela tiden! Jag är så förvirrad, den här resan har tagit så hårt på mig .. Om jag bara kunde få veta vart du står, vad du vill, vart jag har dig? Jag har enormt mycket blandade känslor för dig... Allt som varit har fått mig att få avsmak och tappa känslan och intresset för dig, men det finns ju alltid kvar i hjärtat när man har en tvillingsjäl, man är stuck with the connection för alltid! Eller, varför frågar jag dig, jag har ju redan svaret långt inom mig..; jag måste ta mig upp och ur du-vet-vad, och innan dess har jag inte tillgång till dig. För du är ju jag, jag glömmer ju det hela tiden! Vi har en och samma själ, det är därför det kallas tvillingsjälar. Det är inte så att du springer ifrån mig utan det är ju jag som springer ifrån mig själv!! Du vet vart jag finns...i ditt hjärta ❤️!"
Till "Over again" och "HeartoffFreya"
Hej cybervänner.
Ja, jag väljer att kalla er så eftersom jag tänker att ni båda två är kloka och jag har följt era tankar här. Ni dras ofta med samma tankar som mig själv.
Jag tror att det är som det är inom oss (=splittrade känslor osv) för att vi tillåter det! Om en tillåter sig att ha en relation (oavsett form) eller kontakt med någon som egentligen inte är särskilt schysst mot en, eller som slutat svara osv blir det ojämlikt. Likadant blir det om det alltid är jag som tar initiativ till att ses, eller jag som alltid skriver till personen osv. Är ni med på hur jag menar?
Som ett paket på posten kan då även fantasin komma in. En håller kanske fast vid en person som en TROR är på ett visst sätt, för att en så gärna vill så, och minsta lilla kontakt med personen, eller ibland kanske bara tankar på personen?, ger en alltid hopp. På så sätt låter en sig bli kvar i den personen och i längden tillåter sig en sig själv att bli väldigt olycklig.
Det är otroligt svårt med både attraktion, kärlek och ett förvirrat huvud :) Oftast för att samma mönster upprepas. Känslorna blir så starka över en person som är svår att glömma av olika anledningar. Kanske svamlar nu men jag hoppas ni fattar? Det är viktigt att sätta värde på sig själv. Inte låta sig trampas på, utnyttjas, eller låta sig själv bli ledsen gång på gång. Relationer (oavsett form) ska verka i ömsesidighet och i respekt.
Sen är det alltid okej, tänker jag, att faktiskt sörja saker som aldrig blev. Klart att en saknar och undrar vad som gick fel. Men inte för länge. Med det sagt vill jag även säga att det är skitsvårt! (Senast idag tänkte jag på en person igen och tänkte det vore kul om hen ville ta en promenad med mig, nu när ljuset börjar närma sig. Men så stoppar jag mig själv från att höra av mig..Det för att jag vet att personen inte vill. För om hen hade velat hade vi nog redan tagit den promenaden)
Kram på er!
Glad påsk och allt det där.
Så var det snart dags för påsk igen då. Tiden går så hastigt fram. Ute är det grått och kallt. Just idag känner jag mig lite sorgsen. Det är ju inte klokt egentligen men jag tänker fortfarande på dig. Undrar fortfarande var det var jag kände när du var I min närhet. Något var det och jag vet att vi båda tyckte om varandra. Attraherades vi? Undrar fortfarande varför saker öppnades upp för att sen stängas likt ett hjärta rädd för närhet? Varför lita på mig för att sen låtsas som om jag inte längre finns? Varför kylan?
Jag tror fortfarande att du och jag har mötts tidigare i nån form av tidigare liv. Vad tror du? Jag minns ännu det där vita rummet med konferensbord och kaffemaskin utanför. Hur det kändes som om tiden plötsligt stod stilla. Hur din dåvarande kollega knackade på dörren och ville ta lunch med dig. Glömde du också bort tiden? Kände du energin? Hur något oförklarligt och fint fanns där? Jag minns dig. Dina vackra ögon stannade till i mina, hur en rysning gick igenom min kropp. Så känner jag om någonting känns rätt. Det var ett sådant starkt ögonblick, en fantastisk känsla och energi som om våra själar talade med varandras.
Anorher time, another place. Vi ses i ett annat liv. Skulle du mot all förmodan vilja ha kontakt med mig igen så har du mitt mobilnummer, bara att slänga iväg ett sms eller ringa mig. Jag blir glad. Var rädd om dig!
Some die young. Men vem bryr sig om denna kalla värld ändå? Fylld av falskhet, yta, lögner svek. Vissa använder människor i eget syfte och för egen vinning och för att det ger dom själva något i stunden. .ta ta ta. För att sen slänga en på soptippen. Betydelselös. Utbytbar. Å du icke sköna värld. Some die young.
Till stormvind! Gick ej att citera ditt inlägg. Ville bara säga tack för omtanke /svar 🙏❤️
Nu har du flyttat in i mitt huvud igen. Kanske för att ljuset kommit åter? Fantasier och drömmar om dig. Mina händer hade velat dansa på din hud. Mina öron lyssna och höra dig berätta mer om det liv du levt och hur du har det. Människor du mött. Fan. Hatar det här. Men du väcker min nyfikenhet och min lust än. Känner både själslig och sexuell attraktion till dig.Fortfarande. Men du har ingen aning. Att jag tänker på dig nu. Förlåt. Jag vågade aldrig säga den här sanningen till dig.
Gud, va jag önskar att jag hade vågat säga det här eller skicka det här till dig.