Varför släpper den inte taget om mig?
Tanken på dig. Du vackra kvinna.
På dina fina ögon, din utstrålning och din otroliga karisma. Ditt intellekt som jag gillade mycket. På det där ögonblicket av en speciell ögonkontakt då det pirrade till i hela mig. Ditt sätt att skriva och svara mig på. Din lyhördhet och din ödmjukhet.
Fan. Alla dessa tankar som ännu snutrar runt i mig. Helt sjukt att du ännu är kvar i mig och alla dessa frågor. Var jag så hemsk som människa att du väljer bort mig ur ditt liv, trots att du nog tyckte om mig? Eller var du rädd för att jag skulle se dig som någon annan?
Jag noterade att du hade/har lätt för att prata, bland annat med dem du var satt att hjälpa, samtala med, du har inga problem med att synas, att prata inför grupper, ja, etablera ytliga kontakter om en så vill. Men djupare relationer kanske du hade och har svårare för? För att du blivit sviken?
Kan det vara så att så fort det blev tydligt att du och jag gillade varandra, så fick /får du ångest och backade från situationen och mig, trots att du egentligen skulle vilja lära känna mig bättre? Trots att du egentligen skulle vilja ta den där promenaden, det där kaffet med mig, eller det där glas vinet med mig?
Alla dessa frågor.
Som varken du eller jag kommer att få svar på eftersom du valt att inte svara mig. Förmodligen har du blockerat mig. Men varför fortsätter du att finnas i mitt huvud? Antagligen för att våren slagit ut i blom och för att jag önskar du vågade be mig om en promenad. Jag är öppen och nyfiken precis som du.
Även om vi egentligen knappt känner varandra särskilt väl egentligen, så saknar jag dig. Ville ju lära känna dig mer. Du hade någonting särskilt som jag inte mött förut. Varken då eller nu. Vill så gärna prata med dig. Vi hade behövt varandra nu känner jag. Önskar jag visste hur du tänkte.
Om du känner dig det minsta tom, ledsen och i viss mån oälskad (mycket på grund av anknytningsmönster) mnns att kärleken funnits där hela tiden, det är inget du behöver förtjäna. Allt du behöver finns redan inom dig.
Kärlek till dig.
Hoppas du mår bra! 🙏