• Anonym

Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!

Till en vän som inte längre finns.

Vet du?
    Vi tänker ofta på dig.
    Vi pratar om dig och minns allt roligt vi haft.
    Vi saknar dig och jag vet att XX (min sambo) tog väldigt hårt på din bortgång, han nämner inte sorgen lika ofta längre, nu när det gått några år, men det syns i hans ögon att du fattas honom.
    Jag vill att du ska veta att vi inte var arga på dig eller att vi tyckte att du var någon "pundare", vi ville bara hjälpa dig att komma rätt i ditt liv igen och bli kvitt ditt beroende.
    Idag tycker jag att vi kunde gjort mer men på grund av att du tog våra försök till att hjälpa på fel sätt så hade vi inget annat val än att låta dig vara.
    Vi saknar dig båda två, ja alla vi som blev kvar.
    Livet går vidare och det finns så mycket du missat, vi ville ha dig här när vi går igenom stora och viktiga delar i vårt liv, kanske är jag självisk? Men du var en viktig del av vår gemenskap och du hade en självklar plats här med oss.

Hoppas att du funnit ro, var du än är och vad som än händer efter detta liv, kanske ses vi alla igen?

• Anonym

Till A som inte lever längre:

Du hade ett hjärta av guld.
    När jag inte orkade längre, när ingen annan brydde sig så sa du stopp, det här är fel, ni får inte behandla henne så här. Du stod upp mot min plågoande som plågade mig i 9 år. Jag hann aldrig tacka dig för det. Jag tror du räddade mitt liv den där dagen, just för att du visade hela klassen och läraren att jag var någon, jag fanns, jag hade rätt att vara och rätt att vara lycklig. Ingen annan vågade, men du som var omtyckt och älskad av alla vågade.
    Jag hade planerat mitt avslut men avstod tack vare att en ända människa sa stopp, det var du.

Tack A. Hoppas du kan läsa detta. Tänker på dig varje dag. Världen hade varit lite vackrare med dig kvar på jorden. Så ledsen att du inte längre finns. Tack

/Plankan, missfostret, stickan, spetan.

• Anonym

SMS till min chef:
    Men snälla idiot! Det kvittar vad jag gör, säger, säljer eller fixar med. Du måste gnälla ändå! Surfitta! Jag säger upp mig! 

• Anonym

Nu är jag säker på att vi aldrig kommer att träffas mer.

• Anonym

Behöver en kram, en axel att gråta mot. Känner mig som en överkörd snigel. Men du är inte här.

• Anonym

Du hör aldrig av dig. Du vill inte träffa mig. Du finns inte här när jag behöver dig.  Säg mig nu, varför i hela världen ska vi två vara vänner? Vi har ju ingenting gemensamt.

• Anonym

Till min mormor som lider av alzheimers och inte längre vet vem jag är

Tack för att du var världens bästa mormor! Tack för att du alltid fanns där och för att jag alltid var välkommen hos dig. Tack för att du var den du var. Världen känns tom nu när det bara är din kropp och inte det som är du som finns kvar. Jag saknar dig.

Till min man

Jag önskar att jag fortfarande älskade dig. Du är en underbar man och en underbar pappa, men du är bara min vän. Min bästa vän, men tycker du verkligen att det räcker? Är du verkligen nöjd med det för resten av livet?

• Anonym

Saknar dig fast jag vet att du inte vill ha mig. Jag är nog lite dum i huvudet.

• Anonym

Det enda jag saknar är dina kyssar - allt annat kan jag vara utan. Din lilla egoistiska krake.

Svar på tråden Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!