• Anonym (at your service!)

Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!

Ibland vill man säga ett par sanningens ord till någon fast av olika anledningar låter man bli.
    Man vill men vågar inte. Man både vill och vågar men vet att det får (eller kan få) konsekvenser som man inte är beredd att ta. Eller som i mitt fall-man saknar personens kontaktuppgifter och vet inte riktigt vart man ska göra av alla tankar och känslor. Någonstans måste det ut!  

Så, vill du som jag skicka ett sms eller mail till någon som du kanske är hemligt förälskad i, till någon du saknar, någon du är arg på, en avlägsen vän, din sambo, din kusin, Fredrik Reinfeldt eller vem som men utan att outa dig till personen ifråga och utan att behöva ta konsekvenserna av ditt handlande, skriv ditt sms/mail i denna tråd och jag kan nästan garantera dig att det kommer att kännas bättre efteråt. Självklart får man vara anonym och man väljer själv om man vill berätta här i tråden till vem meddelandet är.  

Jag börjar.

Sms till mitt ex vars telefonnummer jag inte längre har: 

"Undrar hur du mår och vad du gör. Kan inte sluta tänka på dig. Saknar dig så det gör ont och vill ha dig tillbaka. Tror jag. Åtminstone just nu. /Ditt ex "

Din tur. Kör hårt! Skrattande    

• Svar på tråden Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!
  • Anonym (Rövknullad)
    Anonym (Okänd) skrev 2025-02-15 20:15:42 följande:

Det var helt fantastiskt underbart att träffa dig igen, att vara så nära dig, få uppleva allt det bästa som vi har Hjärta Snälla låt oss nu bara njuta av detta, släpp det andra och försök lita på att allt är ok och som det ska vara.

Det skulle kunna vara mig, oss det där handlar om. Stämmer så bra 
  • Anonym (Härärjag)

Äntligen finns inga känslor kvar 

• 1omtänksam

Hej "Tilldig" Tänker att bland sker misstag... och även massa missförstånd människor emellan.  Du skriver att dina tankar "föll ur balans och jag tänkte det var du" hur menar du? På vilket sätt? Sen tänker jag även när jag läser ditt inlägg att personen du skriver till kanske känner samma?  Dvs personen har också känslor för dig. Tycker att du med är speciell. Vill inte ha "vem som helst" utan vill ha DIG. 

Vad tror du om det? Och vad tror du om att skicka ett sms till personen? 

Allt gott. Trevlig helg :) 

Anonym (Tilldig) skrev 2025-02-14 23:20:13 följande:

Jag har aldrig sagt ett ont ord om dig till någon, inte ens när jag försökt vara arg på dig för att få känslorna till dig att släppa. Mycket är jag men inte en lögnare.

Mina tankar föll ur balans och jag tänkte det var du. Du måste förstå jag har svårt att ta in att någon som du kan älska  mig. Kan du inte se hur speciell du är? Varför mig när du kan få vem som helst. Hur kan du inte se det. Det är som att du är totalt omedveten om din dragningskraft och hur din persona berör människor omkring dig. 

För vad det är värt, ber jag dig om ursäkt.    

• Anonym (Tilldig)
    1omtänksam skrev 2025-02-21 17:08:21 följande:

Hej "Tilldig" Tänker att bland sker misstag... och även massa missförstånd människor emellan.  Du skriver att dina tankar "föll ur balans och jag tänkte det var du" hur menar du? På vilket sätt? Sen tänker jag även när jag läser ditt inlägg att personen du skriver till kanske känner samma?  Dvs personen har också känslor för dig. Tycker att du med är speciell. Vill inte ha "vem som helst" utan vill ha DIG. 

Vad tror du om det? Och vad tror du om att skicka ett sms till personen? 

Allt gott. Trevlig helg :) 

Tack för ditt fina och positiva inlägg :)
    Svårt att beskriva men ibland ser jag bara det negativa i mig själv och har svårt att förstå hur någon se något vackert i mig. En del av mig vill hellre leva i ovisshet om att en dröm kan vara sann än att bli avfärdad och förnedrad. Det blir extra svårt när hen har berört min själ på djupet. Hen både skrämmer mig och fyller mig med drömmar. 

Hur ser det ut för dig, kan du höra av dig till din person?
  • Anonym (Vad göra?)
    Anonym (Tilldig) skrev 2025-02-24 21:11:24 följande:
    Svårt att beskriva men ibland ser jag bara det negativa i mig själv och har svårt att förstå hur någon se något vackert i mig. En del av mig vill hellre leva i ovisshet om att en dröm kan vara sann än att bli avfärdad och förnedrad. Det blir extra svårt när hen har berört min själ på djupet. Hen både skrämmer mig och fyller mig med drömmar. 

En sak jag vet är att kommunikation är det viktigaste.
    Har inte lusläst dina meddelanden men det verkar som du avfärdat någon som ville ha dig.

Prata med den som dina meddelanden handlar om, ovisshet är det värsta hjärnspöket.
  • 1omtänksam
    Anonym (Tilldig) skrev 2025-02-24 21:11:24 följande:

Tack själv för att du svarar:) 
    Jag vet också nånting om hur det kan vara att bara inte förstå hur någon kan se något vackert i en, och att vara full med negativa tankar om en själv. Men det går att ändra på dessa tankar. Tankarna är inget "statement" som är du. Dvs din personlighet. Det är bara dina tankar som spökar för dig. Är det bara när du tänker på den här personen som du känner negativa tankar? Eller har du dom jämt kring dig själv? När mår du som bäst? När är du som snällast mot dig själv? 

Nu känner ju jag inte dig, men jag tänker att du är  precis lika bra som alla andra och är älskvärd! Men du behöver älska dig själv också. Kanske behöver du öva dig på det? Dina tankar på att en del av dig "vill hellre leva i ovisshet om att en dröm kan vara sann än att bli avfärdad och förnedrad" kan ha med anknytning och dina tidigare erfarenheter att göra? Vad tror du om det? Ibland är vi mer rädda för svaret än att våga fråga så att säga. Har du blivit avvisad tidigare I ditt liv? Eller förnedrad? Jag själv har blivit det och därför vet jag att tankar på att det ska hända igen eller att jag inte är värd kärlek osv lätt spökar i mitt huvud . MEN det är bara tankar. Tankar går att manövrera men kan ta tid att byta ut tankar från negativa till positiva. 

Det är en härlig känsla när någon berör en pä djupet. Särskilt i dessa dagar då allt tycks vara utbytbart och mycket yta råder. Du skriver att hen både skrämmer dig och fyller dig med drömmar. På vilket sätt känner du dig skrämd? Och hur fylls du med drömmar? 

När det gäller mig och min person så har jag hört av mig. Till och med flera gånger. Men hen vill helt enkelt inte svara mig. Det gör ont att inse att jag inte var lika betydelsefull för hen, som hen för mig. (Upplevde också att hen berörde min själ på djupet på nåt sätt) Men sånt är livet och jag kan inte hålla på att störa någon som inte vill ha med mig att göra. 
  • Motherinlaw

Jag har insett att jag fortfarande älskar dig, för dig verkar det enklare att ses i väntan på något nytt eller något bättre. 

Har en så stark känsla av att jag är den som kommer att såras av det här men jag är för svag, för svag för dig. Just nu kan jag inte säga nej, jag vill så gärna ha dig..... 

• Anonym (Tilldig)
    Anonym (Vad göra?) skrev 2025-02-25 17:31:22 följande:
    En sak jag vet är att kommunikation är det viktigaste.
    Har inte lusläst dina meddelanden men det verkar som du avfärdat någon som ville ha dig.

Prata med den som dina meddelanden handlar om, ovisshet är det värsta hjärnspöket.
    Nej, jag har inte avfärdat. Hen vet vad jag känner, osäker på om personen litar på mig bara. Det är många hinder i vägen samtidigt som jag har svårt att förstå hur vi skulle kunna bygga upp något om hen verkligen vill vara med mig.
  • 1omtänksam

Hej igen Tilldig  

Jag har redan ställt massa frågor till dig. Som du absolut inte behöver svara på om du inte vill såklart :) Men nyfiken som jag alltid är så undrar jag: Varför är du osäker på om hen  inte litar på dig? Vad får dig att tänka så? Har något hänt som gör att din person skulle ha svårt för att lita på dig? 

Anonym (Tilldig) skrev 2025-02-28 07:01:03 följande:
    Nej, jag har inte avfärdat. Hen vet vad jag känner, osäker på om personen litar på mig bara. Det är många hinder i vägen samtidigt som jag har svårt att förstå hur vi skulle kunna bygga upp något om hen verkligen vill vara med mig.
  • Anonym (Tilldig)
    1omtänksam skrev 2025-02-28 12:39:41 följande:

Hej igen Tilldig  

Jag har redan ställt massa frågor till dig. Som du absolut inte behöver svara på om du inte vill såklart :) Men nyfiken som jag alltid är så undrar jag: Varför är du osäker på om hen  inte litar på dig? Vad får dig att tänka så? Har något hänt som gör att din person skulle ha svårt för att lita på dig? 

Eftersom jag sårat personen. Vill inte skriva mer än så :)
    Jag skulle dock vilja veta personen ställer sig till det. 

Personen vet vad jag känner och jag tänker att isf borde personen ta kontakt om hen ha något med mig.  
  • Anonym (Längtan efter dig)
    Anonym (Tilldig) skrev 2025-02-28 17:06:48 följande:

Personen vet vad jag känner och jag tänker att isf borde personen ta kontakt om hen ha något med mig.  
    Det är inte alltid lätt med sånt här. Om personen blivit sårad så behövs kanske mer tid och mer övertygelse om dina känslor. Ibland räcker det inte med att säga förlåt en gång och förklara sina känslor, utan det kräver upprepande bevis om hur mycket man ångrar sig och hur mycket man saknar den. Vill du ha tillbaka hen så behöver du kanske försöka fler gånger.
  • Anonym (Trygg)

Hej, 

Jag tror du redan vet/känner vad jag vill. Du är SÅ fin! Jag lämnade mitt nästan 20 år långa förhållande och du har verkligen fått mig att känna mig omhändertagen, trygg och uppmärksammad.
    Jag vet att du är gift men vet inte hur lycklig du är i ditt förhållande?
    Jag vill bara säga tack och att jag uppskattar och tycker om dig så mycket. Vi kan prata i timmar och vi förstår varandra vi hjälper varandra. Vi får nästan dölja vår vänskap p g a snack/blickar från andra, men du kommer tillbaka till mig och du bryr dig och jag känner det. Du är så viktig för mig och jag vill ha dig i mitt liv❤️ Det är en bitterljuv känsla att äntligen känna sig trygg med någon när jag vet att jag inte kan vara med dig som jag egentligen vill. Du är verkligen en bra person som håller emot trots att jag ser att du nog vill mer. Det är bra fortsätt så tills du vet vad du vill. Tills du hittat styrkan att veta vad du ska göra det gör bara att jag älskar dig mer ❤️

• Anonym (Golfbruden)

Hur skulle den här personen kunna veta vad du vill...så antar att du har varit helt tydlig?
  • 1omtänksam

Okej. Jag förstår :) men undrar om du sårat hen, har du sagt förlåt till hen? Alltså direkt til hen? Jag tänker att det annars kanske är så att hen drar sig undan dig? Inte för att hen inte tycker om dig, eller inte vill ha kontakt med dig, utan för att hen tänker att DU inte vill ha med hen att göra? Kan du inte höra av dig till hen? Alltså du tar kontakt och därifrån ser hur hen har det och tar det?

Tänker att om ni pratar och båda får uttrycka sig så kanske saker går att "bena ut" bättre? Jag tänker att  Ibland sker misstag och missförstånd..... hoppas ni får en chans att prata med varandra. Vill utmana dig att du är den som hör av dig till hen :) jag hejar på dig isåfall :) 
    Trevlig helg! :) 

• Anonym (Z)

Till den jag aldrig trodde jag skulle glömma?ganska ofta tittar jag på jobbtelefonen för att se om du ringt men det har du inte, vilket också är skönt. Det är mycket jag skulle vilja rådfråga dig om, du är så klok och djup men det skadar mig i längden att ha kontakt. Utöver det tänker jag sällan på dig, vilket jag ändå får anta betyder mitt hjärta har släppt dig.

Till den superstiliga kollegan - jag blir fortfarande pirrig och svag när jag ser dig fast jag inte ens är singel längre. Antar man inte blir blind bara för man inlett en relation. Det hade antagligen aldrig funkat mellan oss ändå. Du får bli en drömmig what if historia. 

• Anonym (HeartOfFreya)

Såg en annons i tidningen..ville se om de var du..men de var dina grannar! Insåg då hur jävla mycket du har traumatiserat mig! All den skit du gick runt o sa om mig! Som eg handlade om DIG! Ja kräktes nästan, o blev ärligt talat förbannad! Ja hoppas hela jävla gården brinner ner me alla er as som gjort detta mot mig! M, du kommer förtära dig själv till slut! 

Ja e förbannad för att du fick mig att VERKLIGEN släppa in dig! O va gjorde du? HUR I HELVETE KUNDE DU? 

du har förstört mitt liv...

• Mayjel

Fy fan vad trött jag är på dig. Sluta fördärva mitt liv, du har ju redan så gjort med alla mina kära minnen. Räckte inte det?

Svar på tråden Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!