• Anonym (at your service!)

Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!

Ibland vill man säga ett par sanningens ord till någon fast av olika anledningar låter man bli.
    Man vill men vågar inte. Man både vill och vågar men vet att det får (eller kan få) konsekvenser som man inte är beredd att ta. Eller som i mitt fall-man saknar personens kontaktuppgifter och vet inte riktigt vart man ska göra av alla tankar och känslor. Någonstans måste det ut!  

Så, vill du som jag skicka ett sms eller mail till någon som du kanske är hemligt förälskad i, till någon du saknar, någon du är arg på, en avlägsen vän, din sambo, din kusin, Fredrik Reinfeldt eller vem som men utan att outa dig till personen ifråga och utan att behöva ta konsekvenserna av ditt handlande, skriv ditt sms/mail i denna tråd och jag kan nästan garantera dig att det kommer att kännas bättre efteråt. Självklart får man vara anonym och man väljer själv om man vill berätta här i tråden till vem meddelandet är.  

Jag börjar.

Sms till mitt ex vars telefonnummer jag inte längre har: 

"Undrar hur du mår och vad du gör. Kan inte sluta tänka på dig. Saknar dig så det gör ont och vill ha dig tillbaka. Tror jag. Åtminstone just nu. /Ditt ex "

Din tur. Kör hårt! Skrattande    

• Svar på tråden Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!
  • Anonym (Kär!!!)

Längar efter dig! Vill ha dig här bredvid mig!

Önskar att allt var annorlunda! Myskramar!!! Hjärta 

• Anonym (Pullan)

Till mitt ex: jag hatar dig för allt ont du gjort mig! Men ändå på något jävla konstigt sätt kommer jag alltid älska dig. Drömmer om dig om nätterna, om dagarna. Undrar tänker du någon gång på mig? Jag är lycklig med min sambo. Vi har en underbar dotter och ett syskon på väg. Men skulle du be mig komma till dig skulle jag inte tveka... Min familj hatar dig, det vet du.. Dom kommer aldrig förlåta dig vad du gjort mot mig. Av den anledningen kommer jag inte komma tillbaka... Hur kan man hata och älska på samma gång?..

• Anonym (Kär!!!)
    Anonym skrev 2011-12-29 20:07:48 följande:
    Gör att det blir annorlunda!

Var detta till mig?
  • Schrewelius85

Ibland så skulle jag vilja gira hårt åt höger, för att få avsluta detta skitlivet. Men barnen håller mig kvar..

• Anonym
    Anonym (Kär!!!) skrev 2011-12-29 20:45:43 följande:

Var detta till mig?

Ja.
  • Anonym (Kär!!!)
    Anonym skrev 2011-12-29 21:32:52 följande:

Ja.

Tyvärr går det inte att göra det annorlunda ännu. :(
     Måste vänta ett tag.

Sedan så kanske det finns chans till det.  
  • Heisan
    Anonym skrev 2011-12-29 15:24:49 följande:
    Till mitt ex:

"Jag börjar bli så tacksam att du gjorde slut, för du befriade verkligen mig.

Jag trodde ju hela tiden på dina ord, att du skulle ta tag i dina problem, att du skulle förändra dig, att du ville det. Att du "nog" kände kärlek till mig, bara inte vågade älska fullt ut pga av tidigare svek... å herregud vad billiga lögner. Och så alltid dom där små nertryckande kommentarerna när jag någon gång var bara glad och spontan och mig själv. Dom som sänkte mig lite.. sen gångerna du var rakt av råelak, men menade att det var jag som var humorbefriad.

Den totala bristen på verklig ånger över dom hemskaste sakerna du gjorde mot mig(och andra). Du sa sist nu att du visst det var ledsen för vad du gjort, men att du inte hade kunnat göra det om jag inte hade gått med på att ha en relation med dig. Herregud; snacka om att inte ta ansvar och vägra ta och bära skulden för vad du gjort. Men jag var så blind av kärlek, och mina "rosa glasögon" och min önskan att vi skulle få ett bra liv med vår lilla familj, gjorde att jag inte såg dig som du faktiskt är. Det tog tid och var smärtsamt att inse hur mkt du faktiskt manipulerat och lurat mig. (dina lögner var alltid så trovärdiga)

Men nu.. månader efter, så växer tacksamheten, över att du faktiskt gjorde slut, trots att du gjorde det på ett ett så lågt sätt och vid sämsta möjliga tidpunkt. men det visade mig ju bättre vem/vad du faktiskt är. Och med tiden läker jag.. och kommer att få chansen att träffa människor som är helare, starkare, friskare och kärleksfullare än du. Så TACK för att du dumpade mig! Du gav mig min frihet. "
    Herregud Har du varit med mitt ex? Kunde ha varit jag som skrev det...
    När du tittar på himlen vad ser du då? Stjärnorna eller universum?
  • Anonym (Olycklig tjej)

Till HAN:

Tänk om du kunde göra ditt val någon gång.
    Så jag kunde slippa sitta här och vänta och hoppas.
    Du säger att ni inte har det bra, att ni inte älskar varandra längre, men ni håller ihop för ni har barn och hus.

Ibland undrar jag varför jag väntar, varför jag gör såhär mot mej själv, jag mår ju bara dåligt. Så mycket som du har ljugit för mej under dessa år vi känt varandra, Jag blir så förbannad när jag tänker på det. för ljög du om var du bodde, du sa du var singel å hade inga barn, sen erkänner du själv (alltid något) att du är gift och har två barn, men ljuger fortfarande om vart du bor.

Jag fick inget telefon nr till dej förens du råkade ringa å hade glömt ändra till skyddat nr, för du var rädd jag skulle ringa och sms dej, fast jag nu har ditt nr så har jag inte gjort något, nu vet jag även att du ljugit om ditt namn under flera år, ändå hoppas jag likt förbannat på att du en dag ska välja mej. sitter å väntar varje kväll på att du ska komma in på msn, men du kommer inte, är så nära att skriva till dej på Facebook för jag har hittat dej där, har varit inne på din sida å ser att du varit online för du har skrivit, vet vad din fru heter, har ibland funderat på att skriva till henne. för att hon ska få upp ögonen för vad du gör mot henne. men då får jag dej ändå inte.

Så många gånger under dessa åren vi har pratat om att vi ska träffas, har varit på väg flera gånger mej jag har bangat ur för jag vågar inte, jag vågar inte för jag är rädd för hur jag kommer känna, känner jag såhär nu, hur fan kommer jag inte känna sej, å veta att du kommer åka hem till henne, ibland vill jag bara radera dej ur mitt liv.

Till Hans fru:

Tänk om du kunde öppna ögonen och se hur han behandlar dej, om du kunde se vad han gör på datorn på kvällarna när du tro han sover och på dagarna han är hemma och Vabbar. om du visste vad han säger till mej, om hans känslor för dej och hans känslor för mej.

Snälla, Se vad han gör och lämna honom så jag kan få honom, han har tänt något inom mej. fast vi inte träffats

Svar på tråden Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!