Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!
1: "Snälla, kan du inte bara ta tag i ditt liv och börja sköta om dig själv... Din kropp kommer inte orka länge till. Jag vill inte att det ska hända något med dig, och jag blir så ledsen över att du tror att alla tycker att du är äcklig och dum... Att du tolkar in det hur man än formulerar sig fastän man bara bryr sig... att man inte kan ta upp det här med dig alls..."2: "Sluta behandla mig som du gör... Du vet inte vad jag går igenom, du vet absolut ingenting. Du bara tror och antar en massa. Jag behöver inte dina läxförhör baserade på att du har fått helt fel uppfattning om mig... Jag blir bara ledsen... du vet inte hur mycket jag sitter hemma och gråter pga det du säger till mig, om hur jag är enligt dig. Just nu."
3: "Saknar dig lite... Du vet nog inte hur mycket du faktiskt betydde, trots att jag, då, hade extrema tillitsproblem och en fet mur runt om mig med typ hundra "keep out"-skyltar framför, och hur ledsen jag blev när du sen flyttade och försvann... För du brydde dig inte om min mur och mina varningsskyltar - utan du behandlade mig precis som alla andra ändå, du såg mig och du hörde mig. Du var den trygga vuxna jag kunde gå till, då... Men jag vågade inte visa att du var det. Då... Och jag kan inte höra av mig och säga det, nu, alls... Det skulle bara bli konstigt."
4: "Dig saknar jag också... jag vet inte vad som hände, men nu "hatar" vi tydligen varandra. Vad var det som hände, var det du eller jag som började? Gjorde jag något fel? Och varför gjorde du, sen, det du gjorde? Jag blev så sårad. Jag vet att jag sårade dig med, sen. Även om du inte visade det. Förlåt... Varför kan vi inte bara lösa det...? Men jag hör inte av mig, har inte gjort det på länge, för jag vet att du bara kommer att misstolka det... och jag vill inte det. För jag försökte sträcka ut min hand redan då, nästan direkt efteråt, och du tog den inte... Men jag tänker fortfarande på det här, önskar att du visste hur ledsen jag är över det."
5: "Var du tvungen att gå och dö just då, just där - just nu...? Du är... var... min absoluta soulmate och bästa vän. Ingen är som du är... var...
Jag är ingenting längre utan dig... Jag älskar dig... Jag saknar dig... Jag drömmer om dig, att du fortfarande lever... Skulle göra allt för att få träffa dig igen... Jag vet inte längre vem jag är... För det var vi... du och jag... åh varför...?!?? Snälla kom tillbaka och säg vad jag ska ta mig till??"