Inlägg från: Anonym (Lite anonym) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Lite anonym)

Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!

Auditanne skrev 2023-11-18 23:42:45 följande:
    Äh. Ta kontakt istället eller är din kille också oanträffbar på mobil? Tänk om han inte äger några blåfärgade plagg Förvånad
    Kan inte riktigt ta kontakt hur som helst så som situationen ser ut just nu, måste ändra på den situationen först för att "få" ta kontakt vilket inte är så lätt i nuläget... Finns ett intresse från båda, märkts tydligt senaste tiden, men det är inget som har sagts med ord, och inget har hänt... det bara finns där. Problem två är att personen har en partner fick jag nyligen veta, och jag vill inte fortsätta något med en upptagen person, då får personen avsluta det förhållandet först och flirta sen eller visa tydligt på att de på riktigt är på väg att bryta med varandra. Jag vill inte vara någon "andra person" eller någon som bara ger någon bekräftelse på att hen fortfarande är attraktiv för andra trots att hen har en partner. Är en väldigt komplicerad och jobbig sits. Vill inte skriva ut för mycket.
  • Anonym (Lite anonym)

Vill bara glömma dig och sluta känna dessa känslor! Tror nog inte att vi skulle passa så bra ihop ändå? Vet inte? Vad tänker du själv, vad vill du, egentligen? Snälla, var mer tydlig...

• Anonym (Lite anonym)

Kikar på bostäder nu på andra platser, att flytta härifrån är nog det enda sättet att komma ifrån dig och därmed verkligen glömma dig, och kunna lyckas bli intresserad av någon annan istället, någon som är seriös och verkligen vill.

• Anonym (Lite anonym)
    Anonym (Intelätt) skrev 2023-11-22 18:01:50 följande:

Du vet nog inte hur du sliter itu mitt hjärta Varje gång du försvinner ur mitt liv! Jag vet att vi sa bara sex och inget annat, du har sambo likaså jag! det är förbjudet och jag är bara en leksak För dig. Jag önskade att du aldrig tar kontakt med mig mer för när du gör det kan jag inte låta bli. allt jag vill är att mysa i din famn. Men jag vet också att du och jag är idioter och vi skulle nog aldrig någonsin kunna vara tillsammans då iaf jag aldrig skulle lita på dig! Men jag har aldrig någonsin klickat så bra med någon och du har funnits i mina tankar i 5 års tid nu. Jag är så fruktansvärt olycklig när vi inte pratar och träffas mvh olyckligaste i världen både av skam och skuld 

Lättare sagt än gjort men försök att bryta helt med personen om du vill mer än vad den personen vill och du mår så dåligt av det. Så länge dessutom. Bryt kontakten, ta bort och blockera överallt. Jättejobbigt i början, verkligen jobbigt, men det blir bättre allteftersom man har 0 kontakt. Till slut har man släppt... Är när man har kontakt även om bara då och då, så fortsätter det...
  • Anonym (Lite anonym)
    Auditanne skrev 2023-11-22 19:20:32 följande:
    Vore det inte bättre att vänta ut det hela istället? Förälskelser är flyktiga och varar ju inte i en evighet i de flesta fall. Ganska svårt att få lägenhet idag ju.

Själv får jag en känsla av att skorpan kommer göra detsamma, förr eller senare, i syfte att komma bort från mig. Lite sorgligt känns det att tänka på detta men samtidigt är man åtminstone förberedd på att det så kan ske. 
    När jag blir förälskad blir jag ofta det ordentligt. Och den här gången blir det värre för varje gång vi ses. Det är inte hållbart i längden, påverkar mig negativt, jättemycket. Beror nog på var i landet det gäller hur lätt det är att hitta bostäder, har ändå haft en vilja att flytta sen tidigare av andra skäl med...

Är det "din" person eller? Vad gör att du känner att du inte vill att personen ska flytta om ni ändå inte har eller kommer att ha en relation? Mår du inte bara dåligt i längden av att ha någon runt dig som du ändå inte kan ha? Hur länge har du känt intresse för din person?
  • Anonym (Lite anonym)
    Auditanne skrev 2023-11-23 01:16:25 följande:
    Men är det en sån fantastisk person du har där då? De flesta människor är bara vanligt folk i grunden som rapar högt och kliar sig i naveln liksom.
    Vad finns det att bli så där himlastormande förälskad i egentligen?

Du får tänka att han är en i mängden. Bara en ordinär som går på toaletten som Magnus hoaren sjöng så klokt.  Kanske det hjälper dig att sänka dessa orimligt starka känslor ner till marknivå igen.  

Hoppas du inte möter ännu en olycklig kärlek på din nästa boplats då. Lite svårt att flytta runt hela tiden. Krångligt och tidskrävande.

Ja, det är min person. Nej, det är han som stör sig på mig och problemet verkar ligga mest hos honom. Jag känner en del folk där han bor och kommer att vara i området ibland. Inte ofta men lite då och då.
    Står han inte inte ut med detta så är det hans besvär och inget jag kan belastas för. 
    Det är ju just en människa jag gillar, så det spelar ingen roll hur mycket jag tänker på att personen rapar, fiser, pillar naveln, använder toaletten, snorar och säkert kräks med jämna mellanrum, precis som alla andra. 

Jag tänker inte låta en risk för olycklig kärlek på fler ställen hindra mig från att flytta från en plats som jag ändå sedan innan av andra skäl vill flytta ifrån till en plats som jag sedan innan av andra skäl är mer intresserad av att bo på. Det här blev bara en spark i baken att verkligen försöka ta tag i det nu. Givetvis flyttar jag inte runt bara så fort jag blir olyckligt kär i någon och har aldrig gjort det heller. Däremot kan det vara bra att kapa helt med en person för att snabbare glömma denne, oftast går det genom att bara sluta ha kontakt med varandra. Men ibland är man i en situation då man måste, och då är det svårare.

Det låter som att du inte har ett så jättestort intresse för din person? Kanske är det som gör att han tycker att det känns jobbigt med din närvaro, om hans intresse möjligtvis är större för dig än ditt är för honom. Vill han undvika dig, så låt honom.
  • Anonym (Lite anonym)
    Auditanne skrev 2023-11-23 21:11:38 följande:
    Tycker det låter mest som att du vill fly bort och tro att detta löser alla dina problem, vare sig det finns kärlek med i bilden eller inte. Det finns bättre sätt att ta itu med livets svårigheter än att försöka springa ifrån dem. 

Svårt också att bibehålla ett romantiskt intresse för någon som behandlat en så illa som han har gjort. Han vet förmodligen inte ens vad kärlek till en annan människa innefattar, annat än den egotrippade sorten då. Den "kärlek" som endast handlar om ens egna känslor där man aktivt negligerar den andres.  
    Har viss anknytning till platsen jag vill flytta till och intresset att bo där är helt annan än någon flykt. Har bara fastnat här lite. 

Vad tråkigt att du blivit illa behandlad i relationen med honom, beklagar verkligen det. Men borde det inte då kännas skönt om han väljer att flytta ifrån de områden du rör dig på? Du verkar föredra att alla ska stanna på samma plats hela livet ut? Ogillar du förändringar? Det kan också vara ett tecken på otrygghet, att sky förändring och nytt.
  • Anonym (Lite anonym)
    Auditanne skrev 2023-11-23 22:44:20 följande:

Ok, då får vi hoppas att du blir lycklig där då. 

Jag bor inte i hans område så för mig gör det ingen skillnad så sett. Är inte rädd för honom heller, det är han som är rädd för mig av nån löjlig anledning. Feg och ynklig är han. Bland många andra ruttna egenskaper. 

Hade för mig du skrivit att du brukade röra dig där han bor ibland. Om han behandlat dig illa, nu är rädd för dig, feg och ynklig och har ruttna egenskaper så är det väl ingen större förlust om han väljer att "fly" genom att flytta. :)
  • Anonym (Lite anonym)
    Auditanne skrev 2023-11-24 00:20:33 följande:
    Du vet mycket väl att jag har vänner som bor i området plus känner folk som arbetar där.

Det andra tänker jag inte besvara förrän du gjort rätt för dig. Du är skyldig mig en förklaring. Till mycket.
    Tyvärr låter vi inte alls som att vi är varandras personer. ;)

Men om du vore personen jag har i tankarna, så får du gärna säga med raka ord nästa gång vi ses, för det kommer vi ju att göra, vad du har för planer egentligen. Ska du fortsätta flirta med mig eller ska du stanna med din partner? Om det sistnämnda, tänker jag då inte besvara någonting från dig, hur starka känslorna än är. Låt mig i så fall vara. För det är annars inte snällt mot någon inblandad. Du får bestämma dig. Nu. För tid att tänka har du haft.
  • Anonym (Lite anonym)
    Auditanne skrev 2023-11-24 01:16:19 följande:
    Vad får dig att tro att jag skulle ha en partner? För att du såg mig utanför din lägenhet en gång tillsammans med min gamla klasskamrat från gymnasiet som redan har en sambo? 

Det är du som borde tänka efter här. Det är du som behandlat mig illa från första stund. Något du gör just nu också med ditt envetna bedrägeri. Jag går inte på dina skitgubbar längre, fatta det nån gång. 
    För att du både står skriven med personen och jag har fått det bekräftat att det faktiskt är din partner. Om ni är på väg att lämna varandra eller om du går bakom ryggen på partnern har inte framkommit dock, varken av dig eller någon annan, ändå beter du dig som att du i princip är upp över öronen i mig så fort vi vistas ensamma med varandra vilket vi måste vara ibland, men utan att uttala ett enda ord om vad du verkligen vill eller har för planer med det? Det är bara så förvirrande och du drar nästan med mig i någonting jag inte vill bidra till då jag inte vet. Inte heller vilka riskerna kan bli av det.
Svar på tråden Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!