• Mamma1984

Ni unga föräldrar, hur bor ni?

Hej alla unga föräldrar! 
    Det jag undrar är hur ni bor? Bor ni kvar hos föräldrarna, eller har ni hittat eget, i så fall andrahand/ förstahand och hur gjorde ni? 

Själv bor jag med min 3-åriga son hos min mamma, det är tur att hon har en 4a som vi alla får plats. Men letar efter något eget sedan 3 år tillbaka, har stått i stockholms bostadskö.
    Skriv gärna...  

• Svar på tråden Ni unga föräldrar, hur bor ni?
  • many87

Vet inte om jag räknas som ung fick dottern i dec -11 var 24år.

Jag å sambon bor på en gård som vi köpte för 2år sedan Glad
    Hus på ca 120kvadrat, laggård,uthus och 4hektar mark, här lever vi med hästar, hund å katterna Skrattande

• Chigitita

jag har alltid bott i egen lägenhet med sonen. Nu däremot bor jag med sambo, två barn en på väg i en trea :P Trångt och mysigt XD

• Vissla

Är väl inte jätte ung längre..

Född 84 har bott i egen lägenhet sen jag födde första dottern för snart 11 år sedan, eller flyttade hemifrån när jag var gravid så det är över 11 år sedan jag flyttade till eget.

Först en etta, sen en tvåa, sen en trea och nu äger jag en fyra. Ska köpa hus inom kort är planen   

• JohannaHallberg

Jag väntar mitt första barn nu i början av maj. Jag är 20 år. Jag och min sambo har köpt våran lägenhet, en trea på 80 kvm.

• Furstinna

Jag är ju inte direkt en ung förälder och har va ute särskilt ung när jag fick barn. Är 25 nu, fick barn när jag va 20. Bodde i en trea när flickan föddes och bor nu i en större trea ganska centralt :)

• LillaLivetIMagen

Jag är 20 år och sambon 23, vi bor i en tvåa i borås men kommer i juli flytta till radhus som vi köpt, bebis kommer då vara några veckor :)

• EJai

25 år har 2 barn. Hade första halvåret en 3a i andrahand sedan fick vi en 1 bodde där till strax innan hon blev 2 Fick då en 2a och blev kortdär efter gravid. Sökte och fick en 3 då som vi bor i nu.Hyres å det funkar fint men vi kollar endå lite smått på en fyra.

• MammaSandra01

Fick första sonen när jag va 20. Bodde i en etta men flytta till en tvåa när jag va gravid. Nu är jag nästan 26, har en till son som är 3,5 månad och vi bor med pappan och äldsta sonen i en 4a på 99 kvm.

• Liindaae

Jag och min sambo bor med våran snart 4 veckors bebis i en 2 r o k på 60 kvadrat, men står i kö på större lägenhet! Men detta funkar så länge! :) ( vi är 20 och 22 år iår. )

• Lucy 215

Bodde i en tvåa med sambon när dottern kom (när jag var 18) och nu bor vi i ett radhus på fem rum.

Svar på tråden Ni unga föräldrar, hur bor ni?