• Mamma1984

Ni unga föräldrar, hur bor ni?

Hej alla unga föräldrar! 
    Det jag undrar är hur ni bor? Bor ni kvar hos föräldrarna, eller har ni hittat eget, i så fall andrahand/ förstahand och hur gjorde ni? 

Själv bor jag med min 3-åriga son hos min mamma, det är tur att hon har en 4a som vi alla får plats. Men letar efter något eget sedan 3 år tillbaka, har stått i stockholms bostadskö.
    Skriv gärna...  

• Svar på tråden Ni unga föräldrar, hur bor ni?
  • Wielkip

Är 20 och väntar första barnet i mars. Bott hemifrån ihop med sambon i 2,5 år och har nu flyttat till en trea i väntan på bebisen. 3 förstahandskontrakt i Gbg har vi betat av, bytt upp oss under åren till större och centralare.

• Dohgon

hm. jag vet inte om man är så ung längre direkt. har ju bott hemifrån många år nu. är hur som helt 24 år och 2 barnmor.
    Jag och sambon bor i en trea rätt centralt i den stad vi bor i. planerar dock att köpa hus, men väntar till barnen närmar sig 3 istället, de är bara 9 månader än så länge.
    flyttade hemifrån som 15-16 åring och har sen dess klarat mig själv och har bott ihop med sambon sen ca 3 månader innan + på stickan

• såffan

jag tycker nog inte jag är så jätte ung, men efter som att ts är äldre så svarar jag ändå. Jag är 21 och har en dotter på två och en till liten på väg.

Jag och min man hyr ovandelen på ett tvåfamiljshus. Det är alltså ett vanligt hur som är uppdelat i två lägenheter, som ett radhus fast på höjden. Det är en rymlig trea på "landet" med lite mark som vi lånar av hyresvärden, ridbana och andra "nödvändighet".

Här har vi bott sen dottern föddes, men vi hoppas på att kunna köpa eget hus inom tre år när jag har pluggat färdigt och kan börja jobba...

• Iväntanpålivet

Jag är 22, min sambo 24. Dottern är snart 5 månader och vi bor i en 3:a på 90 kvm :) Bottenplan så vi har egen trädgård också, perfekt!

• Mamma1984

Ja självklart kan "ej så unga" få också skriva här Glad bland annat vad jag är inte så ung heller...
    Huvudsaken är att alla kan läsa hur andra har fått gå till väga med att hitta ett boende, tipsa, m.m.
    Det finns unga som har börjat att komma in i det här och kan behöva tips och vägledning.

• Benjimom

Jag är 20 år gammal och bor med min sambo och våran 1 åriga son i en 3a i norrköping=)

• mammatilljames

Jag är 17 år och bor tillsammans med min sambo, och son (5månader)  i en 2a i Eskilstuna, när city. 68kvm. Jag flytta hemifrån när jag var 16, till min pojkväns pappas lägenhet som vi bodde i ensamma , i ca 10-12 månader. Sen blev jag gravid, vi flyttade hem till min mamma och letade lägenheter som två tokar. Vi hittade den vi bor i nu och vi har andrahandskontrakt, min mamma står på det vanliga kontraktet. Nu letar vi 3a, inte lika enkelt kan jag lova...

• C K

Radhus, 4rok. Kontant betald, 21 år.

Svar på tråden Ni unga föräldrar, hur bor ni?