• Mamma1984

Ni unga föräldrar, hur bor ni?

Hej alla unga föräldrar! 
    Det jag undrar är hur ni bor? Bor ni kvar hos föräldrarna, eller har ni hittat eget, i så fall andrahand/ förstahand och hur gjorde ni? 

Själv bor jag med min 3-åriga son hos min mamma, det är tur att hon har en 4a som vi alla får plats. Men letar efter något eget sedan 3 år tillbaka, har stått i stockholms bostadskö.
    Skriv gärna...  

• Svar på tråden Ni unga föräldrar, hur bor ni?
  • MammatillAlva

En 3:a på 83 kvm. Första handskontrakt i Norrköping, tillsammans med min dotter på 4 år. Själv är jag 20 år.

• Morcheeba

Trea på söder i stockholm, bostadsrätt tillsammans med hubbien. Flyttade hemmifrån för 2 år sedan (är 22) men ska nu flytta "hem" igen. Är så otroligt lyckligt lottad med välbärgade svärföräldrar med stort hus i USA så jag, min man och vår 6-månaders dotter ska leva the american dream framöver.. :) väldigt konstigt att "gå bakåt" i utvecklingen och bo med mina svärisar, men det kommer bli jättekul.

• Dohgon
    Olmis skrev 2011-10-20 20:48:21 följande:
    Jag är nitton år och bor fortfarande hemma med mina sexmånaders tvillingpojkar Joel och Samuel, jag är ensamstående. Letar lägenhet som en galning för tillfället.

round-and-round.bloggplatsen.se/ 
    oj måste vara tufft med två ensam? våra tvillingpojkar är nio månader med vi är ändå två då och det är tufft vissa dagar =)
    Kommer nog hitta en lägenhet snart skall du se =) lycka till!
  • alltfördig

Bor med sambon och dottern mitt i stan i en trea på 80kvm.

utmärkt :) jag var 16år när dottern föddes och idag är vi 18 och 2,5år

• Tealhawk

Jag och killen är båda 20 och har just fått tag på en hyreslägenhet, 3:a på 85 kvm. Det är mina föräldrar som står på den för det är sjukt svårt att få tag på lägenhet här. Inflyttningen är två dagar före BF så förhoppningsvis hinner vi få in grejerna innan han kommer :)

• Kampan

Jag bor i ett hus på ca 160 kvm tillsammans med min man och våra 2 barn. Varannan vecka kommer även mannens dotter så då är vi en familj på 5. Bonusdottern är 7år mellandottern är 2 år och lillebror som blir 9 mån strax. Själv är jag född 85..

kampan.blogg.se

• Muslimska mamman

Jag är gift och bor med min man i en egen tvåa.

• Jacquline D

18 år med en son på 1,5 år och en liten i magen. Vi bodde hos min pappa fram till sonen fyllde 1. Sen hittade jag en 3a, 6 km utanför Halmstad. 78 kvm. Första hands kontrakt :)

• MathildaAhokangas
    Jag bor i en 3a (bostadsrätt) på 78 kvm med min sambo och dotter på 1 år. Jag flyttade hemifrån för snart 1,5 år sedan och då var jag 17 år. Nu fyller jag 19 år om 3 dagar. Vi köpte vår lägenhet när lillan låg i magen och har bott kvar där sedan dess.
Svar på tråden Ni unga föräldrar, hur bor ni?