• Mamma1984

Ni unga föräldrar, hur bor ni?

Hej alla unga föräldrar! 
    Det jag undrar är hur ni bor? Bor ni kvar hos föräldrarna, eller har ni hittat eget, i så fall andrahand/ förstahand och hur gjorde ni? 

Själv bor jag med min 3-åriga son hos min mamma, det är tur att hon har en 4a som vi alla får plats. Men letar efter något eget sedan 3 år tillbaka, har stått i stockholms bostadskö.
    Skriv gärna...  

• Svar på tråden Ni unga föräldrar, hur bor ni?
  • tahira

Jag var 17 när vår son föddes. Då bodde jag med min pojkvän i en stor trea. Så det fanns sovrum, barnkammare, vardagsrum och kök.

Nu är jag 23, sonen är 6 och vi bor i en stor trea i centrala London.  

Blev mamma vid 17, lever avslappnat och harmoniskt liv i London och avskyr gravida som röker: tahira-faye.blogspot.com
  • tahira
    tahira skrev 2012-01-28 20:55:15 följande:
    Nu är jag 23, sonen är 6 och vi bor i en stor trea i centrala London.  
    Med min man/sonens pappa också alltså
    Blev mamma vid 17, lever avslappnat och harmoniskt liv i London och avskyr gravida som röker: tahira-faye.blogspot.com
  • Fridiz86

fick barn när jag va 20 hade precis gått ut gymnasiet.
    tog över min systers tvåa och flyttade dit där. sen bodde jag och min dotter där.
    idag är jag 25 och har två barn min andra fick jag med min nuvarande sambo och vi bor i 4:a 

• Ruggugglan

Jag flyttade hemifrån när jag fyllde 18år. Då var min dotter 1år och vi bodde i en 2:a på 57kvm.
    Idag är jag 23år, har två barn och bor i en 4:a på 98kvm tillsammans med sambon. I april flyttar vi till hus som vi ska hyra.

Har alltid hyrt i första hand. Men jag bor i Småland där bostadskön inte är lika lång.

• Lussekatta

Jag är 24 år( blev mamma vid 20 och 21) vi bor i en 4:a,hyresrätt, fick första lägenheten när jag var 19 år, hade aldrig skaffat mig barn annars om jag bodde hemma..

• Älsko

var 18 när ja fick min första bodde tsm med min pojkvän som är pappan till barnet i en 2:a sen flyttade vi till radhus en 3:a och fick ett andra barn när jag var 21 sen för 3 månader sen flyttade vi till hus med våra 2 barn nu är jag 22.
    Hade aldrig skaffat barn om jag inte haft det ordnat innan.. 

• VincentsmammaBf2010 April

Vi har köpt vår lägenhet då det är ca 4-5års vänte tid på lägenhet här vi bor! :)

• BiLLYshaw

Hej!
    Jag är 21 år och har en som på ett år och en bebis som är beräknad i Juni i år.
    Vi bor tillsammans med pappan och vår hund i ett stort hus på 250 kvm, utanför Ullared :).
    Här har vi bott sen sonen va en månad gammal, innan dess bodde vi i en tvåa i Borås :).

• valkyrian

Är 23 år, två barn på 7 samt 3 år, bor i egen villa på 115m2 i skärgården. Är en 4:a med garage.

Trivs rätt bra men börjar känna att mindre boende och mer centralt skulle göra livet lättare.

Svar på tråden Ni unga föräldrar, hur bor ni?