• Mamma1984

Ni unga föräldrar, hur bor ni?

Hej alla unga föräldrar! 
    Det jag undrar är hur ni bor? Bor ni kvar hos föräldrarna, eller har ni hittat eget, i så fall andrahand/ förstahand och hur gjorde ni? 

Själv bor jag med min 3-åriga son hos min mamma, det är tur att hon har en 4a som vi alla får plats. Men letar efter något eget sedan 3 år tillbaka, har stått i stockholms bostadskö.
    Skriv gärna...  

• Svar på tråden Ni unga föräldrar, hur bor ni?
  • SamsonS

Jag är 22, sambon snart 26, dottern 3 månader. Vi bor i en bostadsrätt av radhustyp, en 3a på 79kvm :)

• Livet är rosa

Jag är 21år och sambon är 23 och vi har en son på snart 4månader. Vi bor i hus sen 1 år tillbaka utanför Stockholm, innan hade vi en bostadsrätt.

• fluu

Väntar första barnet i Januari. jag och sambon bor i en trea(hyresrätt) i Växjö. Jag är född 93,sambon 89.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir
  • Grazzy
    Mamma1984 skrev 2011-10-16 15:32:53 följande:
    Hej alla unga föräldrar! 
    Det jag undrar är hur ni bor? Bor ni kvar hos föräldrarna, eller har ni hittat eget, i så fall andrahand/ förstahand och hur gjorde ni? 

Själv bor jag med min 3-åriga son hos min mamma, det är tur att hon har en 4a som vi alla får plats. Men letar efter något eget sedan 3 år tillbaka, har stått i stockholms bostadskö.
    Skriv gärna...  

Har egen lya. Hyreslägenhet, en 3a på 72 kvm
  • Nea92

Jag är 19 o min sambo är 24, våran son är 3 mån o vi hyr hus på landet på 90 kvm :)

• Tångräkan

Vi är 22 år och 23 år nu, var 19 och 20 när första barnet kom. Vi har sedan dess bott i en trea (första hand) på nästan 80 kvm. Nu har vi två härliga ungar på 1,5 och 3 år. Vi bor kvar i vår 3:a och barnen delar rum.

• EngladMathilda
    Mamma1984 skrev 2011-10-16 15:32:53 följande:
    Hej alla unga föräldrar! 

Skriv gärna...  
    Hej, är nyfyllda 20år, antar att jag räknas som ung? :)
    I början utav december månad förra året flyttade jag och min man hem till hans
    pappa här i Göteborg. Vi bodde i ett andra hands kontrakt i Stockholm innan.

Felicia vår dotter föddes sen drygt två veckor senare. Sådär bodde vi hemma hos
    honom i tre veckor efter att Felicia fötts. Efter dessa tre veckor flyttade vi in i en egen
    lägenhet, ett första hands kontrakt. Som vi fick med en väldans massa tur :)

I Stockholm är det ju tyvärr så att man ibland kan bli illa tvungen att behöva stå i kö
    i 7-10år innan man ens har en chans. Även om man söker något i förorten..
    Annars om man vill ha eget fort så får man köpa en bostads rätt.
  • Benz

Jag är 21 år, jag har två grabbar som är 1 och 3 år.. Kan berätta hur vi bott sen den första kom :)
    2:a 38kvm..
    2:a 62kvm..
    Blev gravid med andra och behövde större..
    3:a 85kvm
    Vi separerade och jag flyttade till en
    2:a 58kvm
    Och just nu håller vi på och flyttar ihop med min nya kille.. Vi har köpt oss ett hus på
    4 rok, 100kvm...

• dooleys85

Jag flyttade hemifrån när jag var 15/16, 1.5 månad efter jag fyllde 20 år så kom våran första son då bodde vi i en 3.a på 80.5 kvadrat. sen har vi flyttat ett antal gånger.

Nu är jag 26 år och vi har 3 barn, bor i ett hyresradhus på 114 kvadrat, 4 rum och kök, barna har egna rum eftersom det finns en stor klädkammare som är som ett extrarum.  Drömmen är väl att så småningom köpa ett radhus/hus men det lär dröja, men vi trivs så bra som vi bor nu så det kommer vi kunna göra ett par år

¸.?*¨*?☆ Isaac 051109, Elias 080923, Nova 101231☆?*¨*?¸.
  • EddeochCarro

Jag är 24 och sambon snart 30, har en son på 1 år, bor i en bostadsrätt, 3a på 72kvm i Täby..

Svar på tråden Ni unga föräldrar, hur bor ni?