• Mamma1984

Ni unga föräldrar, hur bor ni?

Hej alla unga föräldrar! 
    Det jag undrar är hur ni bor? Bor ni kvar hos föräldrarna, eller har ni hittat eget, i så fall andrahand/ förstahand och hur gjorde ni? 

Själv bor jag med min 3-åriga son hos min mamma, det är tur att hon har en 4a som vi alla får plats. Men letar efter något eget sedan 3 år tillbaka, har stått i stockholms bostadskö.
    Skriv gärna...  

• Svar på tråden Ni unga föräldrar, hur bor ni?
  • J N

Jag räknas kanske inte som ung längre.. Men blir 25 om två veckor bor med min sambo och våra tre barn i en femma än så länge. Duger gott och väl tills vidare. Men vi vill ha större så småningom :)  Aaa så väntar vi bebis i mars..

Nathalia 2003 ♥Izadora 2006 ♥Daniella 2007♥Nicolas*2011-2011♥Bebis 2012♥
  • ToK

Vad räknar du som ung? Ser att du själv är 27, var ungefär 24 när du blev mamma då gissar jag? :) Jag är lite yngre, så fast än jag själv inte tycker att jag är en ung mamma så kanske jag räknas som ung då i dina ögon.

Jag fyllde i alla fall 22 precis innan dottern föddes. Jag bor i en hyresrätt i Stockholm, första hand, tillsammans med min sambo och vår hund. Det är en liten 2a på 65 kvm bara, men 3an vi bodde i innan bytte vi bort mot 2an precis innan vi fick + på stickan, hehe. Vi visste inte att vi skulle bli gravida så fort. Hade vi vetat det hade vi behållt 3an såklart!
    Jag flyttade hemifrån när jag var 18 och har pluggat på universitetet mestadel men jobbade på förskola 1 år när jag var 21, precis innan dottern föddes.

Allt har funkat kanon. Nu sparar vi till bostadsrätt, antingen minst en 5a eller ett hus, men det är ju så dyrt i Stockholm du vet... Men snart! Hoppas på att flyttat inom 2 år.

• J N
    J N skrev 2011-10-16 15:40:30 följande:
    Jag räknas kanske inte som ung längre.. Men blir 25 om två veckor bor med min sambo och våra tre barn i en femma än så länge. Duger gott och väl tills vidare. Men vi vill ha större så småningom :)  Aaa så väntar vi bebis i mars..
    Det är första hand men det är vår tredje lägenhet.
    Nathalia 2003 ♥Izadora 2006 ♥Daniella 2007♥Nicolas*2011-2011♥Bebis 2012♥
  • BlommyNess12

Fyra rok 97 kvadrat, i radhus i Stockholms län. Jag är 20, sambon 25 och sonen 3.

• Ceka86

Fick min första barn när jag var 19 år och då bodde jag redan med min respektive sedan något år tillbaka. Vi bor fortfarande ihop och har två barn tillsammans. 

• enny signatur

Jag fick barn när jag nyss fyllt 20. När jag vart gravid bodde vi i en etta jag och sambon. Sedan flyttade vi till en 3a några månader innan dottern kom. Nu bor vi i en annan lägenhet, men fortfarande en 3a och väntar på barn nr två. Nu har jag hunnit bli 25 så så ung lär jag inte vara. Gällande lägenheterna var det förstahandskontrakt. Jag bodde där från det att jag var 17 (och jo även då som förtahand).Flyttade hemifrån som 15åring så det var kalrt innan

• cid

Också född 84.... kanske inte så "ung" längre... Bor tillsammans med man och våra tre barn i villa i centrala staden...

• WickedyWitch

Är 21 år, sambon 22 år och väntar vårt första barn. En 4:a 103 kvadrat, förstahandskontrakt (dock fått söka som galningar och var ren tur att vi fick den)!

• Momalicious

Jag är 21 och sambon 23. Bor just nu i en trea på 82 kvm med vår son och två katter.

• Sara1990

Är 21 och bor ensam med min son som är två år. Vi bor i en tvåa. fungerar alldeles utmärkt!

Svar på tråden Ni unga föräldrar, hur bor ni?