• Bamboon

Amning förstör brösten?

Har ammat i 2 veckor o tycker mina bröst är förstörda- kör flaska nu men ändå. De 2 veckorna ser brösten inte ut som samma. Ska operera de. Någon som upplever samma??

• Svar på tråden Amning förstör brösten?
  • Furstinna
    annapanna03 skrev 2011-10-05 15:51:32 följande:
    Hade historiens snyggaste bröst innan... just nu har jag stora vårtgårdar, bristningar oh lite halvhäng... Bitter.. ja lite!

Haha den förstaplatsen får du faktiskt dela med mig ;) Annars ser läget ut detsamma här haha
  • Mylla

Jag är säker på att både graviditet och amning kan förändra utseendet på brösten. Att det bara är graviditeten tror jag inte på.
    Min son åt bara på det ena ett bra tag och sedan dess dras jag med ett långt och ett kort skinn(innehållet har mystiskt försvunnit). Det långa var det han åt på.  Krävs ju inget geni för att räkna ut varför det blev mer uttänjt.

• Ruggugglan
    tompatiger skrev 2011-10-05 12:51:46 följande:
    Ruggugglan, alla delar min åsikt
    Jaha, märkligt. Känner nämligen väldigt många karlar som inte tänder på silisar!
  • tompatiger

Ruggugglan...

Säg en man som gillar och väljer hängisar för ett par fasta tuttar...

En räcker och fråga nu inte din man för han vågar inte svara annat än ja på allt du säger får jag för mig...

• Ruggugglan
    tompatiger skrev 2011-10-05 22:20:18 följande:
    Ruggugglan...

En räcker och fråga nu inte din man för han vågar inte svara annat än ja på allt du säger får jag för mig...
    Jag har vänner som säger att silikon inte är snyggt.

Och ang. min man. Jag har själv föreslagit att jag ska operera brösten men min man vill inte att jag gör det Och du, han är ingen toffel så du behöver inte ha fördomar
  • Frankofilen
    tompatiger skrev 2011-10-05 22:20:18 följande:
    Ruggugglan...

Jag har riktigt platta hängtuttar som konstigt nog ändå har väldigt snygg form fortfarande och min man - en välutbildad, trevlig och snygg karl som lätt skulle kunna få en snyggare tös än jag, blir riktigt sur när jag börjar prata om att operera mina bröst.

Han tycker det är otroligt obehagligt att jag överhuvudtaget kan tänka mig att skära i kroppen frivilligt och vill verkligen inte att jag ska göra det. 

Så jag antar att han väljer mig om jag är, framför ett par fasta bröst. Jag har aldrig frågat honom, bara konstaterat att jag kanske kommer att hosta upp lite pengar för att snygga till dem.

Men det är svårt när man samtidigt känner att man tycker om sina bröst, JUST för att de fungerar så bra för det de är anpassade för - att amma. Ja, ja lite andra användningsområden finns ju självklart också. Det fungerar de också för - alldeles utmärkt. Skrattande

• Bamboon
    zenoble skrev 2011-10-05 15:29:35 följande:
    Citadellkliniken av dr. cosmo. super nöjd :) har precis lagom med häng så de inte ser så "upptryckta" ut. Jag ångrar det inte en sekund! kan man och vill göra något tycker jag absolut man ska göra det, det gör sån skillnad för självkänslan. Ännu mer om man man var nöjd med sina bröst innan graviditeten.

Tycker absolut inte att folk försöker hitta en "anledning" till att opa dem för att man ammat, som många sagt så är det ju inte amningen utan grav. som påverkar och förändrar brösten så som de såg ut innan .

Glad
    Ok, vad fick du betala för detta ingrepp? Hur lång tid tog det att bli återställd? Riktigt sugen på att göra det eller ska göra det- för så här kan jag inte se ut!
  • zenoble

Jag fick som sagt göra ett stort lyft också, så kalaset gick på 55 lax. Var sjukskriven i 3 veckor och jag har ganska fysiskt ansträngande jobb så det var nästan maxtid. Och sen blir det ju lite värre eftersom jag gjorde en stort lyft samtidigt. Men 1 månad efter fungerar man väl som vanligt skulle jag säga Glad Super nöjd med storlek och allt.

Så om du känner att detta skulle göra något för dig på "insidan" också så tycker jag absolut du ska göra det!

• Frankofilen
    zenoble skrev 2011-10-05 15:31:08 följande:
    okej det hoppas jag att jag också ska kunna lite grann i alla fall, implantaten ligger ju under brösmuskeln så det ska ju inte påverka mjölkgångarna. Glad
    Zenoble - jag ammar mitt tredje barn nu och är snart 38. Du är ung och vill kanske skaffa fler barn? Sa ingen läkare något om detta? Hur bröst med implantat kan påverkas av graviditet och amning?

Har en väninna med baaaaaaad experiences. Hon fick plocka ut sina, lyfta bysten och sätta in nya implantat. Det blev dyrt men nu är hon nöjd igen.

• Glad i hågen

Brösten blir ju aldrig exakt som innan man fick barn, det hör liksom till själva babypaketet Vet inte hur det hade varit om man inte ammat alls, men dom har ju ändå "töjts ut" och varit mjölkfyllda förmodar jag.

Jag har ammat mina barn 1,5 år vardera, totalt 3 år fördelat på 5 års tid med uppehåll mellan barnen. Först när jag slutade amma såg det ju inte så kul ut, värsta raggsockarna, ha ha. Men nu, ett år senare, har det fyllts ut igen utan att jag gått upp i vikt och jag tycker det ser helt ok ut. Inte som när man var 18 men det hade det förmodligen inte varit ändå.

Men det där är ju upp till var och en och säkert individuellt hur mycket och hur dom förändras.

Svar på tråden Amning förstör brösten?