• Bamboon

Amning förstör brösten?

Har ammat i 2 veckor o tycker mina bröst är förstörda- kör flaska nu men ändå. De 2 veckorna ser brösten inte ut som samma. Ska operera de. Någon som upplever samma??

• Svar på tråden Amning förstör brösten?
  • lövet2

Nej. Jag känner några stycken som gett flaska från start, och deras bröst har ändå varit förändrade. Det är graviditeten som gör det ...

• Neko

Det är inte alltid graviditeten. Det är högst individuellt när mjölken rinner till. För mej tex så såg brösten likadana ut efter förlossningen som före jag blev gravid, och hade jag då ammat så hade det varit amningen som påverkade. Har man däremot ökat flera storlekar under graviditeten så är det ju då det händer.

• zenoble

Kunde bara amma ca 1 en vecka.. mina blev ändå "förstörda" hade d kupa innan grav. som blev JÄTTE hängig efter graviditeten. Opades i maj , är gravid nu igen så vi får ser hur det blir denna gången Flört

• little mommy

Är det bara jag som tycker brösten är fina vid amning?

Jag ammade min första 7 månader, och min minsta är nu 8 månader och jag ammar än.

visst dom är ju lite längre ner , men det tycker jag är snyggare än toppiga och klotrunda bröst.

Bröst ska ha former, och liiite häng (kate winslet  tuttar) det är snyggt och attraktivt! 

• supersemlan

Mina bröst var ju inte perfekta innan jag skaffade barn heller, men jag tycker att skillnaden mellan före och efter är marginell. Jag gjorde iofs en bröstförminskning vid ungefär 20, så jag helammade aldrig, men brösten förändrades både under graviditet och amning. Det gjorde ändå ingen större skillnad efteråt. 

Jag skulle inte gå utan BH men det gjorde jag aldrig förut heller... Det har nog mycket med ålder att göra, det känns "naturligt" att kroppen förändras med åldern och jag tycker nog att brösten matchar resten av kroppen. En annan är ju nästan 40, så jag lägger mig inte under kniven igen.  

• zenoble
    supersemlan skrev 2011-10-05 12:07:27 följande:
    Mina bröst var ju inte perfekta innan jag skaffade barn heller, men jag tycker att skillnaden mellan före och efter är marginell. Jag gjorde iofs en bröstförminskning vid ungefär 20, så jag helammade aldrig, men brösten förändrades både under graviditet och amning. Det gjorde ändå ingen större skillnad efteråt. 

Jag skulle inte gå utan BH men det gjorde jag aldrig förut heller... Det har nog mycket med ålder att göra, det känns "naturligt" att kroppen förändras med åldern och jag tycker nog att brösten matchar resten av kroppen. En annan är ju nästan 40, så jag lägger mig inte under kniven igen.  
    kunde du amma efter förminskningen? Jag har tagit bort ganska mycket "lös" hud så jag är rädd att jag inte kan amma..
  • 010306

Har ammat 3 barn i sammanlagt över 2 år & mina är då inte det minsta förstörda räknas nog inte ens som hängiga trots att dem inte är särskillt små heller.. Har snarare hört att det är graviditeten som kan påverka, Jag har bra hud överlag .
    Kan tänka mej att dina bröst kan hämta sig lite oxå efter ett tag, tyckte det  tog ett tag då de kändes mer tomma precis efter.

• Ruggugglan
    tompatiger skrev 2011-10-05 11:40:36 följande:
    LOL - "mina bröst är hängiga och vackra"!
    Kul att du tycker det... Men jag slår vad om du är militant vänsterfeminist oxå!

Många andra tycker snarare tvärtom - skaffa plasttuttar istället...!
    Haha! Du vet väl om att alla inte delar samma åsikt som dig?
  • skånegås

Har läst att bara man använder en tajt bh när man slutar amma så går de tillbaka igen och det tror jag faktiskt stämmer Kanske blir de inte PRECIS som innan men då jag slutade amma 3:e barnet gjorde jag så och de blev toppigare än på läääänge. Sen har jag alltid haft D-kupa... Men 2 veckor efter förlossningen är de INTE som de blir bara ett par veckor senare. Då har mina varit gigantiska efter alla 4 barnen. Så vänta ett tag så blir det bättre.

• Furstinna

Min bröst gick från DD till ca G kupa på några dagar när mjölken rann till sen pös dom ihop till en ynklig C kupa. Jag vill ha fler barn och tänker operera dom så fort jag fått alla barn.  ;Men det är inte amningen som förstör brösten

Svar på tråden Amning förstör brösten?