Frankofilen skrev 2011-10-05 11:19:51 följande:
Jag tror att amningen också påverkar brösten. Jag har gått från A till D-kupa på några dagar och ammat mina barn länge. Tänker göra det den här gången också.
Har du slutat amma för att du tycker dina bröst blir förstörda tycker jag du ska tänka om. Operera dem kan du göra efter du har försett ditt barn med den bästa tänkbara näringen, vilket modersmjölk är om amningen fungerar som den ska.
Min BVC-sköterska berättade att det kommer nya rön nu. Det nya är att man ska amma i två år om det är möjligt. Minst 6 månader, gärna 1 år men om det går 2 år. Detta gäller om man kan och vill så klart. DEt har visat sig att amningen skyddar barnet och ger ett otroligt mycket bättre immunförsvar, samt skydd mot diverse allergier.
Mina bröst är hängiga och vackra. Jag älskar dem. Jag har ammat mina barn och bryr mig inte mycket om att brösten har hamnat lite längre ner...
Finns viktigare saker! Om man mår dåligt så är det bara att ringa en plastikkirurg och hosta upp ca 30.000 kronor.
Nej amingen funkade inte, eller det gjorde det men jag åt dåligt, så hon fick nog inte tillräckligt o ville amma varje timme. Så kör ersättning o det känns bättre. Hade nog aldrig ammat om jag fått välja om utan kört flaska från dag 1- de gjorde de på bb med barnet som tillägg ändå. Ska hosta upp 30 000 det kommer de nog bli värt. Tänker på detta varje dag. Inte nog med detta fick jag efter eller under förlossningen bristningar på magen. Hade ju fan inga alls helt jävla sjukt o det är man ju ledsen över med.