• Bamboon

Amning förstör brösten?

Har ammat i 2 veckor o tycker mina bröst är förstörda- kör flaska nu men ändå. De 2 veckorna ser brösten inte ut som samma. Ska operera de. Någon som upplever samma??

• Svar på tråden Amning förstör brösten?
  • Bamboon
    zenoble skrev 2011-10-05 11:46:47 följande:

Kunde bara amma ca 1 en vecka.. mina blev ändå "förstörda" hade d kupa innan grav. som blev JÄTTE hängig efter graviditeten. Opades i maj , är gravid nu igen så vi får ser hur det blir denna gången Flört

Ok vilken klink gjorde du operationen på. Blev det bra resultat?
  • Bamboon
    little mommy skrev 2011-10-05 12:00:16 följande:
    Är det bara jag som tycker brösten är fina vid amning?

Jag ammade min första 7 månader, och min minsta är nu 8 månader och jag ammar än.

visst dom är ju lite längre ner , men det tycker jag är snyggare än toppiga och klotrunda bröst.

Bröst ska ha former, och liiite häng (kate winslet  tuttar) det är snyggt och attraktivt! 
    Klart de är snygga vid amningen just 1 vecka efter kanske. Så ska jag fixa de nu.
  • Bamboon
    Frankofilen skrev 2011-10-05 11:19:51 följande:
    Jag tror att amningen också påverkar brösten. Jag har gått från A till D-kupa på några dagar och ammat mina barn länge. Tänker göra det den här gången också.

Har du slutat amma för att du tycker dina bröst blir förstörda tycker jag du ska tänka om.  Operera dem kan du göra efter du har försett ditt barn med den bästa tänkbara näringen, vilket modersmjölk är om amningen fungerar som den ska.

Min BVC-sköterska berättade att det kommer nya rön nu. Det nya är att man ska amma i två år om det är möjligt. Minst 6 månader, gärna 1 år men om det går 2 år. Detta gäller om man kan och vill så klart. DEt har visat sig att amningen skyddar barnet och ger ett otroligt mycket bättre immunförsvar, samt skydd mot diverse allergier.

Mina bröst är hängiga och vackra. Jag älskar dem. Jag har ammat mina barn och bryr mig inte mycket om att brösten har hamnat lite längre ner...Skrattande

Finns viktigare saker! Om man mår dåligt så är det bara att ringa en plastikkirurg och hosta upp ca 30.000 kronor. 
    Nej amingen funkade inte, eller det gjorde det men jag åt dåligt, så hon fick nog inte tillräckligt o ville amma varje timme. Så kör ersättning o det känns bättre. Hade nog aldrig ammat om jag fått välja om utan kört flaska från dag 1- de gjorde de på bb med barnet som tillägg ändå. Ska hosta upp 30 000 det kommer de nog bli värt. Tänker på detta varje dag. Inte nog med detta fick  jag efter eller under förlossningen bristningar på magen. Hade ju fan inga alls helt jävla sjukt o det är man ju ledsen över med.
  • Bamboon
    zenoble skrev 2011-10-05 15:29:35 följande:
    Citadellkliniken av dr. cosmo. super nöjd :) har precis lagom med häng så de inte ser så "upptryckta" ut. Jag ångrar det inte en sekund! kan man och vill göra något tycker jag absolut man ska göra det, det gör sån skillnad för självkänslan. Ännu mer om man man var nöjd med sina bröst innan graviditeten.

Tycker absolut inte att folk försöker hitta en "anledning" till att opa dem för att man ammat, som många sagt så är det ju inte amningen utan grav. som påverkar och förändrar brösten så som de såg ut innan .

Glad
    Ok, vad fick du betala för detta ingrepp? Hur lång tid tog det att bli återställd? Riktigt sugen på att göra det eller ska göra det- för så här kan jag inte se ut!
  • Bamboon
    Risgrynet skrev 2011-10-06 10:07:04 följande:
    Förstör och förstör? Jag har fått mina bröst för att kunna amma mina barn så jag förstår inte riktigt hur man kan tänka att amningen förstör brösten... Att man väljer att operera sig när man ammat klart, det köper jag. För att man kan.
    Jo visst det har man nog, men samtidigt behöver man ju inte gradera ned sig efter barn. Ska komma i mitt livs form, väger nu 59 kilo o ska ned till 50 kilo. Jag är ju mamma men ändå- vill definitivt inte ha flera barn för det komma påverka kroppen som den gör! Kan låta hårt men så är det. Som tur kan man ju ha sex som vanligt
  • Bamboon
    zenoble skrev 2011-10-06 09:37:31 följande:
    Jag fick som sagt göra ett stort lyft också, så kalaset gick på 55 lax. Var sjukskriven i 3 veckor och jag har ganska fysiskt ansträngande jobb så det var nästan maxtid. Och sen blir det ju lite värre eftersom jag gjorde en stort lyft samtidigt. Men 1 månad efter fungerar man väl som vanligt skulle jag säga Glad Super nöjd med storlek och allt.

Så om du känner att detta skulle göra något för dig på "insidan" också så tycker jag absolut du ska göra det!
    Ok men det är ju resultatet som är viktigt även om det kostar. Gjorde det mycket ont? Ska verkligen göra det- ska först tighta till mig i kroppen lite o gå ned 9 kilo. Sen inga flera barn!!
  • Bamboon
    zenoble skrev 2011-10-06 09:50:58 följande:
    Jag är gravid nu. Jo pratade med honom om det innan men han sa att det inte behöver hända något med brösten, kanske behöver göra ett litet lyft i värsta fall. Och eftersom implantaten ligger bakom bröstmuskeln så påverkar det inte amning i de flesta fall men det KAN göra, så jag hoppas det fungerar. Funkade ju inte med första barnet ändå, men kanske med detta. Glad
    Var la de snittet??
  • Bamboon
    zenoble skrev 2011-10-06 10:50:34 följande:
    Ja det gjorde fruktansvärt ont första dagarna, men det var det värt! hoppas självklart att amningen funkar denna gång. Snittet blev under bröstet eftersom de ändå skulle göra ett ankarlyft så de var ju ändå tvungna att öppna där, om man bara gör förstoring lägger de däremot i armhålan. Ja det är ju bra om man bestämt att man inte vill ha fler barn innan. Jag kände mer att jag förlorar mycket om jag hade väntat med det.

Jag kan säga som så att min sambo tyckte inte heller jag behövde göra det, han tyckte om de som de var. Men det är trots allt jag som ska vara nöjd och inte han, och kan säga idag att han tycker om dem :) Ang. om de ser "plastiga" ut beror ju på helt hur man gör dem. De flesta som fått barn vill ju göra naturliga som de hade innan graviditet och tror inte nån som inte vetat hade sett att det var silisar. Men som sagt beror ju helt på vilken storlek och allt annat man väljer. Glad
    Ok, var det värre än o föda barn i smärta? Om jag ev skulle bli gravid så skulle jag INTE amma- för jobbigt o krävande. jag har ju bara a kupaså ska göra b kupa men inte så plastigt om du förstår.
  • Bamboon
    SunnyBunny skrev 2011-10-06 11:28:22 följande:
    Jag måste bara säga att jag tycker det är så ironiskt att så många har som argument att de aldrig skulle operera sina bröst trots att de hänger osv. och det argumentet är - Min man/sambo/pojkvän tycker dem är fina som dem är!? Sen i samma mening beklagar de sig över alla kvinnor som opererar sig för att få uppmärksamhet? Det här hör jag nästan varenda dag från mina vänner/släkt och omgivning! Är det inte samma sak? Verkar vara viktigt vad ens partner tycker? Då gör man ju inte som man själv vill i slutändan endå!

Man ska själv vara nöjd med ens kropp. Inte för sin man eller omgivningen! Jag kommer operera mig för jag vill inte vara en planka! Jag vill ha kvinnliga former och inte små tomma påsar som hänger på min kropp. Och trots att min sambo älskar mig som jag är, och skulle fortsätta älska mina bröst utan operation kommer jag göra det.

Och jag är en av dem som vill att det ska synas att det är fejk. De ska vara runda meloner! Det ska bli helt underbart och få ha bröst! Har alltid haft små bröst, men nu är de extremt små efter graviditeten! Jag vill testa hur det känns och ha stora bröst innan jag blir gammal! Och ångrar jag mig i framtiden, ja då tar jag ut dem! De kan ju aldrig bli värre än dem är idag!

Vad jag längtar!
    Härligt att en till fattar saken. Jag ska göra mina lite stora men ska se naturligt ut ändå. Upp till mig o göra det säger min sambo- om jag vill. Han betalar!!
  • Bamboon

Ja vi  har ju allt gemensamt alla pengar så att säga. Skönt när båda är nöjda- vi köpte ny bil som han mest ville ha så visst.

Svar på tråden Amning förstör brösten?