Inlägg från: Frankofilen |Visa alla inlägg
  • Frankofilen

Amning förstör brösten?

Jag tror att amningen också påverkar brösten. Jag har gått från A till D-kupa på några dagar och ammat mina barn länge. Tänker göra det den här gången också.

Har du slutat amma för att du tycker dina bröst blir förstörda tycker jag du ska tänka om.  Operera dem kan du göra efter du har försett ditt barn med den bästa tänkbara näringen, vilket modersmjölk är om amningen fungerar som den ska.

Min BVC-sköterska berättade att det kommer nya rön nu. Det nya är att man ska amma i två år om det är möjligt. Minst 6 månader, gärna 1 år men om det går 2 år. Detta gäller om man kan och vill så klart. DEt har visat sig att amningen skyddar barnet och ger ett otroligt mycket bättre immunförsvar, samt skydd mot diverse allergier.

Mina bröst är hängiga och vackra. Jag älskar dem. Jag har ammat mina barn och bryr mig inte mycket om att brösten har hamnat lite längre ner...Skrattande

Finns viktigare saker! Om man mår dåligt så är det bara att ringa en plastikkirurg och hosta upp ca 30.000 kronor. 

• Frankofilen
    tompatiger skrev 2011-10-05 22:20:18 följande:
    Ruggugglan...

Säg en man som gillar och väljer hängisar för ett par fasta tuttar...

En räcker och fråga nu inte din man för han vågar inte svara annat än ja på allt du säger får jag för mig...
    Jag har riktigt platta hängtuttar som konstigt nog ändå har väldigt snygg form fortfarande och min man - en välutbildad, trevlig och snygg karl som lätt skulle kunna få en snyggare tös än jag, blir riktigt sur när jag börjar prata om att operera mina bröst.

Han tycker det är otroligt obehagligt att jag överhuvudtaget kan tänka mig att skära i kroppen frivilligt och vill verkligen inte att jag ska göra det. 

Så jag antar att han väljer mig om jag är, framför ett par fasta bröst. Jag har aldrig frågat honom, bara konstaterat att jag kanske kommer att hosta upp lite pengar för att snygga till dem.

Men det är svårt när man samtidigt känner att man tycker om sina bröst, JUST för att de fungerar så bra för det de är anpassade för - att amma. Ja, ja lite andra användningsområden finns ju självklart också. Det fungerar de också för - alldeles utmärkt. Skrattande

• Frankofilen
    zenoble skrev 2011-10-05 15:31:08 följande:
    okej det hoppas jag att jag också ska kunna lite grann i alla fall, implantaten ligger ju under brösmuskeln så det ska ju inte påverka mjölkgångarna. Glad
    Zenoble - jag ammar mitt tredje barn nu och är snart 38. Du är ung och vill kanske skaffa fler barn? Sa ingen läkare något om detta? Hur bröst med implantat kan påverkas av graviditet och amning?

Har en väninna med baaaaaaad experiences. Hon fick plocka ut sina, lyfta bysten och sätta in nya implantat. Det blev dyrt men nu är hon nöjd igen.

• Frankofilen
    Glad i hågen skrev 2011-10-06 09:42:22 följande:

Brösten blir ju aldrig exakt som innan man fick barn, det hör liksom till själva babypaketet Vet inte hur det hade varit om man inte ammat alls, men dom har ju ändå "töjts ut" och varit mjölkfyllda förmodar jag.

Jag har ammat mina barn 1,5 år vardera, totalt 3 år fördelat på 5 års tid med uppehåll mellan barnen. Först när jag slutade amma såg det ju inte så kul ut, värsta raggsockarna, ha ha. Men nu, ett år senare, har det fyllts ut igen utan att jag gått upp i vikt och jag tycker det ser helt ok ut. Inte som när man var 18 men det hade det förmodligen inte varit ändå.

Men det där är ju upp till var och en och säkert individuellt hur mycket och hur dom förändras.

Har också ammat mina barn länge - första i ett år, andra i två år och nu är jag inne på tredje där jag hoppas kunna amma i två år också ungefär. Sedan finns det ju barn som inte vill ammas också. Då är det väl bara att sluta antar jag.

• Frankofilen
    zenoble skrev 2011-10-06 09:50:58 följande:
    Jag är gravid nu. Jo pratade med honom om det innan men han sa att det inte behöver hända något med brösten, kanske behöver göra ett litet lyft i värsta fall. Och eftersom implantaten ligger bakom bröstmuskeln så påverkar det inte amning i de flesta fall men det KAN göra, så jag hoppas det fungerar. Funkade ju inte med första barnet ändå, men kanske med detta. Glad
    Vad bra! Ja, de är nog duktigare idag också. Hon gjorde sina bröst för drygt 10 år sedan och metoderna idag är betydligt säkrare och bättre samt ger mindre ärrbildning.

Hoppas det fungerar bättre den här gången om du verkligen vill amma. Skrattande

Svar på tråden Amning förstör brösten?