• pussgurkan86

vill flytta utomlands, vilket land är bäst??

som sagt vill flytta utomlands, har 2 barn så kraven vi har är att det ska helst pratas engelska, har bra förskolor och skolor, har en bra högskola/universitet då jag ska plugga vidare, bra sjukvård och ett varmt land.

USA och Australien går ju bort då det är omöjligt att få uppehållstillstånd.

någon som har något förslag eller tips??

• Svar på tråden vill flytta utomlands, vilket land är bäst??
  • pussgurkan86
    mi07va skrev 2011-10-02 14:01:17 följande:
    Själv har jag flyttat till Sverige för ca 15 år sedan utan någonting, kunde inte språket, kände ingen men  jag lyckades efter bara ett år, lärde mig språket, skaffat jobb osv  Det går, bara man vill.
    jätte bra jobbat.
  • morska

Tänk på att föräldrapenning får bara användas om man är borta mindre än 6 månader, om man flyttar utom europa. samt barnbidraget kan man inte ta ut om man är borta mer än 6 månader utom europa. Kolla upp allt sånt innan ni flyttar. Annars e Malta väldigt fint, där pratar ju folk engelska och det är varmt och skönt :)

• morska

Såg att ni redan diskuterat Malta, läste bara slutet av tråden.

• Paradigm
    mi07va skrev 2011-10-02 14:01:17 följande:
    Själv har jag flyttat till Sverige för ca 15 år sedan utan någonting, kunde inte språket, kände ingen men  jag lyckades efter bara ett år, lärde mig språket, skaffat jobb osv  Det går, bara man vill.
    Jaha, ett jobb garanterar väl inte bra skolor, sjukvård, universitetsutbildning, etc?
    Hade du 2 barn när du åkte för 15 år sedan?
  • Amoudara

Portugal kanske? Har hört att man klarar sig bra där på engelska också och att det är en hel del svenskar som flyttar dit.

• mi07va
    Fattig student skrev 2011-10-02 14:32:12 följande:
    Jaha, ett jobb garanterar väl inte bra skolor, sjukvård, universitetsutbildning, etc?
    Hade du 2 barn när du åkte för 15 år sedan?
    Inte jag men min mamma hade mig och min syster, ingen pappa hade jag och mamman lyckades också, fixade språket och jobb hur bra som helst Tyst
    Freya 070402 Maddox 100216
  • LivL

Skottland är sååå vackert och folk är mysiga.
    Landsbygden i England är ok, men London är skit!! Har bott där i sju år och skulle ALDRIG ha barn där!

Malta låter mysigt.

• evaoregon

Det är nog ganska svårt att hitta ett land där det pratas engelska, har bra förskolor och skolor, har en bra högskola/universitet då jag ska plugga vidare, bra sjukvård och ett varmt land. Speciellt som USA och Australien går bort.  Har ni funderat på Nya Zeeland?

Svar på tråden vill flytta utomlands, vilket land är bäst??