Anonym (Elin) skrev 2011-10-02 08:43:46 följande:
Min mamma och pappa flyttade isär när jag och min bror var 3 respektive 2år och vi flyttade med mamma och där spårade allt ur. Mamma blev alkoholist och drog hem varenda äckliga alkoholist från parkbänken, stack ut på krogen på nätterna när vi låg och sov, och vi stod i fönstret och grinade och skrek var och varannan dag.
Hon har aldrig jobbat och enbart levt på sjukpenning då hon vart sjukskriven i massa år pga psykiska problem och äter massa mediciner.
Hon hade en tendens att göra av med varenda krona inom loppet av 1-1,5 vecka och så är de fortfarande, kylen var ständigt tom, hade man tur fanns det något att äta.
Det såg jämt ut som världens bombnedslag hemma, disk, mögel, hundpiss och hundbajs över hela lägenheten.
Hon tvättade aldrig så vi fick gå till skolan i kläder som inte blivit tvättade på en evighet och som antingen luktade hundpiss eller något annat snusk..
När vi var 10år träffade hon en kille och dom började supa tillsammans, han var väldigt snäll till en början.
Mamma blev gravid ca året senare, och 9 månader senare föddes min syster.
Vid det laget så hade hon lugnat ner sig väldigt mycket, men de spårade snabbt ur igen.
Dom började supa för fullt och jag och min bror tog för det mesta hand om vår syster.
Det fanns fortfarande knappt mat hemma eller jo just det, mamma hade fått börja "låna" mat av pizzerian nedanför så det vart pizza till mat varenda dag.
En kväll när dom drack spårade allt ur, mamma och hennes kille drack i parken strax utanför huset vi bodde med en massa alkoholister, och vart medvetslös och bara låg där, min lilla syster som då var 2,5år var också med, och hon hade tydligen sprungit omkring där helt själv i enbart en blöja.
Det soc anmäldes självklart och min syster fick flytta till en fosterfamilj, vi var så pass "stora" då (13 och 15) så vi fick bo kvar med mamma.
Efter det spårade det ut totalt, dom började missbruka amfetamin..
Vi visste då inget om det men någonting var inte som de skulle, hon kunde sova flera dagar i sträck och hon började inbilla sig massor med SJUKA saker.
När jag fyllde 18 började jag jobba och skaffade en lägenhet det första jag gjorde, och de är det bästa jag någonsin gjort, det bästa med allt var att alltid ha mat på bordet.
Nu idag är min mamma och killen hemlösa, knarkar fortfarande mycket mer än någonsin, mamma har idag en kraftig psykos och systern är fortfarande på fosterhem.
Ni undrar säkert vart pappa var, han misshandlade mamma dagligen i nått år efter dom separerade, ringde mig som 7åring och talade om att kan skulle köra ihjäl sig och elda upp hela hemmet med oss i ja, han sket fullständigt i hur vi levde (han bildade ny familj)..
Ja det här var bara en minimal del av vad jag vart med om, men ska jag berätta allt får jag skriva en hel bok :P
I dagsläget är jag 23år och har 2 underbara barn och världens bästa sambo.
Jag har kontakt med min pappa, han vart en helt annan människa när jag väntade mitt första barn men en del av mig hatar han nå fruktansvärt mycket och de kommer jag alltid att göra.
Mamma har jag också kontakt med eller nja, hon smsar en hel del men hon har tyvärr inte alla hästar hemma så, vi träffas sällan men vi lever i samma lilla kommun så de går tyvärr inte att undvika henne.
Men en sak kan jag kan lova er att jag vet vad jag ALDRIG skulle utsätta mina barn för.
Ursäkta för ett långt och lite rörigt inlägg! :)
Så oerhört tragiskt. Samhället har svikit dig och din bror. Tur du är stark :).