• Anonym (Ärligt grabbar)

Har ni fartränder i kalsongerna???!!!

Min sambo säger att alla män har fartränder i kallingarna och att det är helt normalt. Jag vägrar att tro att så är fallet och spyr när jag ser hans kallingar.

Äckelvarning; tom när hans kallingar är tvättade i 60 grader så ser man fartränder på utsidan av hans kallingar och han påstår att han torkar sig och tvättar sig som man ska. Han duschar 1-2 gånger om dagen. Jag är redo att göra slut pga det här för han ändrar sig inte och vägrar gå till en doktor och ta reda på om nåt år fel. Jag vägrar tro på att det är normalt med fartränder bortsett från om man har haft magsjukan eller ett medicinskt problem. Min man har halvtajta shorts till kalsonger i tjock bomull om det gör någon skillnad i svaren.

Så killar ni kan väl skriva här om det är normalt för killar att ha fartränder? Ni får ju vara anonyma. Tungan ute

• Svar på tråden Har ni fartränder i kalsongerna???!!!
  • Anonym (Hemörröjd)
    Anonym (I trosan :)) skrev 2021-11-13 00:25:20 följande:

Har haft fartränder i trosan. Tror det berodde på hårväxt som saker...fastnade i. Sedan jag började vaxa/raka/veeta även där försvann det.

Jag är abnormt hårig men håller efter det med militärisk disciplin. På huvudet, ögonbryn och ögonfransar. ALLT annat skall väck! Inte ens min sambo vet hur hårig jag egentligen är.

Hahaha jag hade en rand en gång på grund av hemorrojder, svårt att torka rent då
  • Anonym (Man1)

Har man bajsat ut en kladdkaka så kan jag säga att det kan vara svårt att torka rent. Det sitter liksom kvar bajs i analen som sakta kryper ut, så då får man som nån sa eftertorka efter nån timme. Sen är ju ett bra tips som kommit upp flera gånger att torka med våtservetter. De får man kasta i papperskorgen man har ståendes bredvid toan, som för övrigt rymmer bindor och annat. Jag har dock trots att upplevt problematiken med kladdbajs inte några bromsspår i kallingarna, känns som att för att det ska bli måste kallingarna in mellan skinkorna, och det händer inte på mig.

Övrigt, nån som sett bajs på en som de skulle köra 69an på... Ja, har man så bråttom att man inte hinner duscha och tvätta sig innan... Löjligt att ha det som argument för att göra slut.

• Anonym (Hemörröjd)
    Anonym (Man1) skrev 2021-11-13 08:47:31 följande:

Har man bajsat ut en kladdkaka så kan jag säga att det kan vara svårt att torka rent. Det sitter liksom kvar bajs i analen som sakta kryper ut, så då får man som nån sa eftertorka efter nån timme. Sen är ju ett bra tips som kommit upp flera gånger att torka med våtservetter. De får man kasta i papperskorgen man har ståendes bredvid toan, som för övrigt rymmer bindor och annat. Jag har dock trots att upplevt problematiken med kladdbajs inte några bromsspår i kallingarna, känns som att för att det ska bli måste kallingarna in mellan skinkorna, och det händer inte på mig.

Övrigt, nån som sett bajs på en som de skulle köra 69an på... Ja, har man så bråttom att man inte hinner duscha och tvätta sig innan... Löjligt att ha det som argument för att göra slut.

Nej, de måste inte in mellan skinkorna för att det ska bli bromsspår. Jag har som sagt var hemorrojder och det räcker för att lämna spår. Våtservetter var ett bra tips det ska jag använda nästa gång det är svårt att få bort allt bajs haha. Jäkla hemorrojder!
  • Anonym (4-barnsfar)

Efter att tagit hand om många bajsblöjor har jag fått insikten att det ofta är mycket svårt att få bort allt bajs enbart genom att torka med torrt toapapper. Blöter man pappret går det betydligt bättre, och man kan växla mellan blöta och torra papper tills det är rent.

Av den anledningen bör en toalett vara konstruerad så att man kan nå tvättstället när man sitter på toalettstolen, för då kan kan man enkelt blöta toalettpappret vid behov.

Några har nämnt våtservetter, men vem har alltid tillgång till sådana? Dessutom kostar de pengar och man får inte spola ner dem i toaletten. Det är dock en bra idé att ha med sig sådana när man har barn i blöj-åldern. En "olycka" kan då hända när som helst.

• Anonym (Män och pojkar)

Har levt med man och söner. Samtliga hade rand i kalsong. Jag trodde alla män hade det. Härligt att höra att det inte stämmer.

• Anonym (I trosan :))
    Anonym (Män och pojkar) skrev 2021-11-13 12:56:03 följande:

Har levt med man och söner. Samtliga hade rand i kalsong. Jag trodde alla män hade det. Härligt att höra att det inte stämmer.

Jag tror det beror på hårväxt mellan skinkorna och i anus. Vem har hår mellan skinkorna och hår i anus? Jo män...och så jag då. Fast jag håller efter det numera. Är väl inte det trevligaste att rulla upp med arslet upp, liggandes på nacken/huvudet med knäna vid öronen och vaxa sitt anus och rycka bort det håret med vaxremsa eller balansera huksittande över en spegel på golvet med rakhyvel men bättre än att vara tjej med hårigt anus.
  • Anonym (Hemörröjd)
    Anonym (I trosan :)) skrev 2021-11-13 13:13:14 följande:

Jag tror det beror på hårväxt mellan skinkorna och i anus. Vem har hår mellan skinkorna och hår i anus? Jo män...och så jag då. Fast jag håller efter det numera. Är väl inte det trevligaste att rulla upp med arslet upp, liggandes på nacken/huvudet med knäna vid öronen och vaxa sitt anus och rycka bort det håret med vaxremsa eller balansera huksittande över en spegel på golvet med rakhyvel men bättre än att vara tjej med hårigt anus.

Hahaha. Har inte alla kvinnor rövhår? Jag har massor men det skulle jag aldrig erkänna såklart och jag rakar alltid bort det. Jag tror att det finns fler kvinnor än vad man tror med rövhår men de flesta rakar bort det och pratar aldrig om det det är lite tabu att som kvinna ha rövhår
  • Anonym (Vad..!?)

Är man 50+.
    Orkar inte läsa tråden, men svarar på trådstarten.

Nej, självfallet inte!!!

Har aldrig någonsin i vuxen ålder haft fartrand i kalsongerna.
    Det har möjligen hänt 2-3 gånger i mitt liv, då i samband med allvarlig släng av magsjuka, att jag fått lite bajs i kalsongen. Men omedelbart toabesök och kalsongbyte, och att jag i detta fall själv tvättat min kalsong är en självklarhet, så har det problemet varit borta.

Aldrig någonsin i vardagen och i vanliga livet har jag haft någon fartrand i mina kalsonger.
    Varje man som är frisk och har bara har ett någorlunda normalt mått av personlig hygien har självklart INTE bajs i kalsongerna.

Jag duschar i normala fall varannan dag, så jag har nog ingen överdriven hygienisk rutin, men självfallet tvättar jag rumpan varje gång jag varit på toa och gjort tvåan.
    På toaletter utanför hemmet kan jag ibland behöva spotta på toapapperet för att säkert bli ren, och det fungerar bra. Men sedan tvättar jag mig vid första bästa tillfälle.
    Så inte i något fall blir det någon fartrand i mina kalsonger.

• Pellep123

Köp våtservetter att göra extra rent vid svåra tillfällen. Har extremt sällan problem.

• Pellep123

Köp våtservetter att göra extra rent vid svåra tillfällen. Har extremt sällan problem.

• Anonym (Hemörröjd)
    Anonym (Män och pojkar) skrev 2021-11-13 12:56:03 följande:

Undrar varför detta skulle vara något typiskt för män..
  • Anonym (Hemörröjd)
    Pellep123 skrev 2021-11-14 12:59:47 följande:

Det ska jag göra, smart :)
    Anonym (Hemörröjd) skrev 2021-11-14 14:32:08 följande:

Jag trodde det var så. Varför kan jag inte svara på men det var så. Framförallt maken hade alltid spår.
  • Anonym (Hemörröjd)
    Anonym (Män och pojkar) skrev 2021-11-14 14:36:25 följande:

Jag trodde det var så. Varför kan jag inte svara på men det var så. Framförallt maken hade alltid spår.

Hade han hemorrojder?
    Anonym (Hemörröjd) skrev 2021-11-14 14:53:01 följande:

Hade han hemorrojder?

Nej det borde jag vetat.
    Anonym (Hemörröjd) skrev 2021-11-14 14:32:08 följande:
    Rövhår som sagt. Rakad mellan skinkorna eller ingen/sparsam hårväxt där= inga bromsspår. Kan tom bära string utan att få bromsspår där numera.
  • Anonym (Hemörröjd)
    Anonym (I trosan :)) skrev 2021-11-14 15:17:04 följande:

Rövhår som sagt. Rakad mellan skinkorna eller ingen/sparsam hårväxt där= inga bromsspår. Kan tom bära string utan att få bromsspår där numera.

Fast jag får ju bromsspår, har förvisso hemorrojder men jag tror som sagt att fler kvinnor än man tror har rövhår.

Undrar hur många kvinnor det egentligen är som har bromsspår?
    Anonym (Hemörröjd) skrev 2021-11-14 15:22:13 följande:
    Fast jag får ju bromsspår, har förvisso hemorrojder men jag tror som sagt att fler kvinnor än man tror har rövhår.

Undrar hur många kvinnor det egentligen är som har bromsspår?
    Nog ungefär lika många som antalet kvinnor som har rövhår och/eller hemorojjder?

Min sambo har inget rövhår vad jag sett genom spegel under samlag (vet inte när jag annars skulle kunna kontrollera en sån sak) eller lämnar bromsspår (vad jag sett) men han har väldigt lite kroppshår naturligt. Så mitt egna rövhår skulle bli ännu mer pinsamt då om jag inte höll efter det.

Vill liksom att det skall se inbjudande ut, typ "Välkommen, här är det mysigt, trevligt och varmt, känn dig som hemma och stanna hur länge du vill" inte "Varning för radiaktivt träsk, all ye who enter abandon all hope"
  • Anonym (Vad..!?)

Ibland rakar jag bort rövhår men ofta låter jag det växa ut.
    Men oavsett om jag för tillfället har rövhår eller inte så har jag inte bajsspår i kalsongerna.

Det handlar givetvis bara om att på ett normalt sätt sköta sin personliga hygien. Självfallet får man anstränga sig en liten gnutta mera att tvätta sig när man har riklig hårväxt, men det är ändå inte alls svårt och inget som helst problem om man bara själv är tillräckligt intresserad att sköta sin personliga hygien på ett fullt normalt sätt.

En mor har ett självklart ansvar att lära sina söner att sköta sin personliga hygien. Som mamma kan man självfallet inte räkna med att barnet själv ska lära sig att sköta sin hygien utan det är givetvis något som barnet måste få stöd i och få lära sig.
    Den kvinna som har en man som inte klarar att sköta sin personliga hygien får antingen lära honom det eller om han inte är kapabel att lära sig det så bör nog kvinnan fundera över sitt val av man. 

Svar på tråden Har ni fartränder i kalsongerna???!!!