Jose skrev 2013-02-19 20:06:49 följande:
Hej!
Det var en evighet sedan jag var här inne. Ser att det kommit till några nya. Grattis till tillskotten och välkomna!:)
Någon frågade efter bästa knepen. Det är svårt. Vissa dagar undrar man om ingen annan bryter ihop och tycker det är jobbigt, men det är klart att det inte alltid är superskoj!
- Vi har aldrig färdigmat, vi har färdig mat, i frysen. Men det är för att jag är nojjig över sånt, jag tycker det är super att man kan ta till sånt (så jag dömmer inte eller vill ge dåligt samvete :) ). Men vi göra mycket biffar, som är lätt att ta fram ur frysen, om man inte orkar/hinner/vill göra middag. Eller pajer i aliminumformar, som man kan ta fram och tina. Likadant lasange fungerar. Matmuffins är bra mellanmål, vår lilla får äta i stort sett allt vi äter, men i mindre bitar och utan salt (hon är 8 månader)
- Packad skötväska minns jag att ni tipsade mig om, det ska jag anamma nu när vädret börjar bli bättre.
- Välling är ett bra mellanmål, om man lägger till någon ostbit (baby bell - ett annat bra tips) eller lite frukt.
- Sen ska det finnas några påsar, som man kan göra egen smoothie och hälla i (likt Ellas kitchen), som man kan frysa in osc - det är ju toppen för bråda dagar! Ska kolla vad de heter, om ingen annan vet, och återkomma!
Nu skulle jag behöva lite råd.
Vår äldsta har alltid sovit rätt dåligt, framförallt på dagtid, men det har börjat ge sig. Nu är vi i en period där det är jättesvårt att lägga båda två, vilket tär så fruktansvärt. (Jag tror t o m jag bett om råd innan, kanske inte här?). Min önskan är att de skulle kunna somna själva i sitt rum, men jag vet inte hur man kommer dit. Någon med tips, idéer eller något annat förslag? Det är ju ok om man är där en stund och läser bok, eller om insomnandet inte tog sådan tid. Men det kan ta uppåt en timma ibland.Jag tycker inte vi har den tiden, eftersom det sker för ofta. Så hur kan vi göra??
Tack snälla om ni vill hjälpa mig!
Hur nattar ni nu?
Och vad gör ni innan det är dags att gå och lägga sig?
Vår ettåring har en.orolig period nu. Börjat på förskola samt varit sjuk. Igår somnade hon 21.30. Då hade vi nattat sen 19.00 ungefär.
De har sina perioder då de får många intryck som.ska bearbetas samt att deras motoriska utveckling kan störa sömnen. Vår tös somnar bäst om vi har igång musiken på babyvakten samt sitter inne hos henne. Men nu är det som sagt oroligt.