• EQ85

Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)

5 & 1 åringen.

5 åringen är inte min biologiska pojke så han får gå på pappas schema.

Vår ettåring får gå 15h eftersom jag är mammaledig.

Igår somna 1an 18.30. Tyckte hon va varm men hade "bara" 37,7 i temp.

Det brukar dock va ett tecken att ngt e på gång.

Hon vaknade många ggr o kändes mkt varmare. Så blev Alvedon och krypa ner hos mig en stund.

Hon somna 21.30.

Sen har 8v tjejen hållit mig vaken mkt i natt. Är rätt sliten idag.

Ska strax upp, köra igång kaffet, göra frukost sen lämna grabben på förskolan.

Hur mår ni idag? Har ni samma skitväder som jag?

Regn och hård blåst.

• EQ85

vi "mutar" med att om man "sköter sig", inte är elak mot andra i familjen osv, då har vi ngt extra roligt i veckan.
    det kan vara en extra lång spelstund, ngt extra gott till fredagsmyset eller en utflykt.
    det brukar fungera när man påpekar att "nu blev jag väldigt besviken/ledsen över detta, så vi måste kanske ställa in *****". 

• EQ85

Denna veckan hade jag inskolning med min tös. Allt har gått perfekt!!

Försökte natta henne men hon ville inte sova.

Intryck som bearbetas tänkte jag.

Men så kändes hon varm, jorå...38.0.

Nu är hon varmare så gissar på 38.5-39.

Surt för henne. Precis blivit frisk från tredagarsfeber.

Man får räkna med detta vid inskolning,

Men fy vad trist ändå

• EQ85

hon fick en till infektion direkt efteråt. 39 i feber nu o äter bara välling.
    lillan på 9 v har troligen RS virus. va inne på akuten inatt. hon fick adrenalin inhalation som hjälpte.
    jag va uppe i 24h inatt. fick sova sen 06.30-10.30 + 13-15.
    ska försöka lägga mig tidigt idag.
    de sa att om det e RS så blir det värre på dag 5-7, det är imorrn eller tisdag
    men kunde komma in och låta henne inhalera på akuten vid behov.

hon äter 50-70 ml varannan timme men kissar bara små mängder  

• EQ85
    tilj75 skrev 2013-02-10 19:28:04 följande:
    Men fy så läskigt!!! (tjuter en skvätt här med mina gravidhormoner som sällskap)
    Har ni långt till akuten? Ta vara på varje minut som du kan sova lite ifall det blir mycket vaka. Håller tummarna för det snart går över. Kram!
    hahaaha naw, de där hormonerna Hjärtavi har ca 15 min dit så om hon blir värre tar det ej lång tid.
    men kruxet är att jag ej vågar ha henne själv där bak i bilen pga slemhostan. hon får svårt att andas ibland och vi har inte kopplat ur airbagen där fram i bilen men ska be sambon fixa det imorgon.
    tack vännen{#emotions_dlg.flower} 
  • EQ85
    tilj75 skrev 2013-02-10 19:46:36 följande:
    Jag är trött på att vara gravid nu. Stor och tung och ont överallt och orkar knappt med ungarna. Idag (och igår) har jag legat i sängen och bara kravlat mig ur för att ge ungarna mat. De har lekt och härjat runt mig, kollat tv och lekt prinsessor med vackra klänningar och superhjältar. Maten har nog inte varit den mest näringsrika, typ pulvermos och snabbmakaroner, köttbullar, yoghurt o mackor, men de klarar sig några dagar.
    Sover så himla dåligt på nätterna nu, oroar mig för hur det ska gå med ungar och barnpassning och om vi måste åka in på kvällen om maken har tagit värktabletter, jag kanske inte ens kan väcka honom, ska jag köra själv då och ska han inte komma med... Mycket som snurrar i huvudet.
    oj förstår din oro nu börjar lillan här bli orolig så får skriva lite fort.
    haar ni ingen som kan köra er/dig i krisfall?? 
  • EQ85
    tilj75 skrev 2013-02-11 09:09:02 följande:
    EQ85, hur går det?

Mitt tryck låg på 176/98 igår kväll så jag fick åka in för extra blodtrycksmedicin, ska tillbaka idag för koll kl ett och sen ska maken till läkaren kl två.
    inte kul med så högt tryck, jag hade mkt lågt när jag va gravid och det håller fortfarade i sig. blir mkt trött och yr

AAEV skrev 2013-02-10 22:14:53 följande:
    EQ: Nej vad hemskt :( Vår lilla har också RS, men hon är ju ett halvår så hon har klarat sig bra med de mediciner vi fick hem. Hon är på dag 5 idag så vi hoppas inte det blir värre...
    fick ni mediciner?

vi är på dag 4. idag är slemmet mkt segare. Hon har lite mer problem med att andas.
    Hon sov hela natten på min bröstkorg. 
    j
    hon äter ca 20-50ml ersättning varannan timme. Men hon kissar rätt lite och magen är lite dålig, ca 5 blöjor med lite bajs i per dag.
    Akuten sa att vi kan komma in och få adrenalin att inhalera 2 ggr/dag om vi vill.
    Men jag vågar inte köra med henne i 15 min i bilen när hon sitter där bak. Hon får svårt att andas ibland.
    Så vi ska in i eftermiddag då sambon kan köra.
  • EQ85
    AAEV skrev 2013-02-11 10:16:59 följande:
    Vi fick flytande bricanyl, sen har vi ju airomir och ventoline till stora tjejen som vi kunde använda om det blev akut :)
    Hoppas det går bra och att hon blir pigg snart! 
    tack ja det hoppas jag med.
  • EQ85

Aanja. Det är tufft när man måste åka in o ut från sjukhuset. Vad var hon inne för?

Äntligen kom en ok kissblöja. Men ska in och få adrenalin o ska väga igen o se så hon inte tappar mer tur att hon e knubbig

Svar på tråden Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)