• EQ85

Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)

Grattis tilj !!!

Här är vi sjuka igen. Rs hostan håller sif kvar och lillan har fått blåsor i munnen och på läppen. Så hon äter inte så bra och har riktigt ont.

• EQ85
    Tösabiten88 skrev 2013-03-22 20:17:28 följande:
    oj hade denna tråden en lista?.:) här dra vi in lite påskris nästa vecka annars är inte jag så mycket för påsk. Den är ju bara under en helg. Här går det annars bra. Lite förskyldning har börjatr dra in här så jag hoppas inte den bli långvarig. Jag verkligen vill ha vår nu / är det någon som har en 6åring eller snart 7åring som är väldigt kinkig för ingenting och även en sådan bessivisser oxå?. Hon går mig på nerverna här hemma sedan en månad tillbaka ..hehe.        
    * Stolt mamma till 4 Töser och 1 Pojke*

Tösabiten88 skrev 2013-03-22 20:17:28 följande:
    oj hade denna tråden en lista?.:) här dra vi in lite påskris nästa vecka annars är inte jag så mycket för påsk. Den är ju bara under en helg. Här går det annars bra. Lite förskyldning har börjatr dra in här så jag hoppas inte den bli långvarig. Jag verkligen vill ha vår nu / är det någon som har en 6åring eller snart 7åring som är väldigt kinkig för ingenting och även en sådan bessivisser oxå?. Hon går mig på nerverna här hemma sedan en månad tillbaka ..hehe.        
    * Stolt mamma till 4 Töser och 1 Pojke*

Har en 6 åring som ifrågasätter ALLT ocb ska argumentera. Man blir så matt när man inte fått sova, men ibland kan de komma med underbara kommentarer
  • EQ85
    Liam05Milton08 skrev 2013-03-24 08:38:39 följande:
    Hur är det att ha barn med exakt 1 års mellanrum? Har fått en pojk Jan nu i år. Å skall satsa på en direkt. så de blir antagligen Dec nu i år igen eller Jan -14. Nyfiken på hur det gått för er med barn så tätt..
    intensivt. 
    klart att det är underbart ocjså
    min stora tjej som va 1 år & 2v, lärde sig gå när lillan kom, fick mjölkproteinallergi och lillan också. samt att lillan hade svår kolik.
    sen började stora tjejen på förskola, vilket resulterade i massor av sjukdomar, bland annat RS.
    Dock var stora tjejen bara svartsjuk i max 1 månad om ens det, sen började hon vänja sig.
    nu kramar och pussar hon på sin lillasyster, hämtar snutte & vaggar sittern när hon gråter.  Hjärta
    de kommer ha så mkt glädje av varannn sen när lillan blivit 1 och de kan leka ihop
    jag tycker fördelarna väger upp utmaningarna, men man får vara beredd på att det kan bli riktigt tufft. 
    första 6v sov jag 3h/dygn och första när lillan var 10v kunde jag njuta av att vara mamma till henne.
    låter hemskt men att inte sova gjorde mig inkapabel att känna ngt mer än utmattning. 
  • EQ85
    Tösabiten88 skrev 2013-03-24 11:41:04 följande:
    Ronjas mamma : Då känne du oxå att du lever med andra ord? hehe.

EQ85: Jag känner igen det där. Ja visst de där små kommentarerna är ju hur underbara som helst. Få hoppas denna trots blir bättre snart då syskonen smått börjar härma lite grann. :/   
    ajdå. man vill ju inte ha en armé mot sig.
    hoppas de lyssnar på dig och lugnar ner sig med det snart 
  • EQ85
    Liam05Milton08 skrev 2013-03-26 12:07:26 följande:
    Ok.. Ja det blir såklart en utmaning. Mina 3 pojkar har inte haft kolik faktiskt. Har varit riktigt snälla faktiskt. Så blir nästa det oxå så kan det ju gå hyffsat bra. Sen beror de ju på hur isåfall dåvarande 1 åringen kommer att vara. 
    Men slipper man kolik och sömnlösa nätter så skall det nog gå fint.. Men somsagt, man vet inte hur nästa blir och hur dåvarande 1 åring blir. Avundsjuka, trotts, aktiv. Ja, det återstår att se. Verkstaden har nu startat iallafall.. Så kan bli 11 månader emellan om det tar sig på första försöket. Och 2 syskon födda 2013.  
    spännande
    sålänge 1åringen får lika mkt uppmärksamhet som innan, lägger sig svartsjukan sig snabbt

• EQ85

vi har haft ett helvete. lillan blödde från tarmarna, startade utredning som fortf. pågår och bytte till neocate ersättning, då sluutade det.
    sen storasyster fick 40 i feber o betedde sig udda, rog crp, 167?!?! åkte ambulans in, då låg den på 200.
    hon sattes på dropp i 2 dygn o visade sig vara halsfluss, så kåvepenin i 10 dagar.. =/ 

• EQ85

Ja nu får våren jaga bort alla baciller =) Idag köute vi en liten trehjuling till vår eNa tjej. Hon älskar den =)

• EQ85

Jag har nu märkt av hur det är att ha demens.. haha. nej men skämt åsido.
    häromdagen satte jag in havredrycken i skafferiet, glömde barnens väskor i TVÅ omgångar så fick köra hem igen o hämta dem. sen lämnade jag nycklarna i förrådet osv...
    jag har nog lite väl mkt just nu.
    denna veckan har det varit vårdcentralen pga dotterns utslag, var virusutslag.
    sen mvc, cellprov pga tidigare HPV virus  och bvc med dottern då hon fick sitt mässling påssjuka o röda hund vaccin.
    sen måste jag till kiropraktor med ryggen, gör sablans ont i mitten av ryggen. man glömmer ju ofta att bära och lyfta "rätt".

trollet83 skrev 2013-05-14 07:09:11 följande:
    Hej!Kul med denna tråd. Vi har just nu 2 barn som dock inte är tätt födda, den första sonen född november 07, son nr 2 född mars -12, dvs 4,5 år mellan dem. Nu väntar vi dock vår tredje son som beräknas komma 27:e september. Det kommer alltså skilja endast ca 18 månader mellan de två sista så det känns som det blir en helt ny utmaning att få så tätt. Försöker förbereda mig mentalt på hur det kommer bli o är väl mest rädd för hur ens egen ork ska räcka när den minsta kanske har vakennätter med amning osv o mellansonen vaknar tidigt o vill upp på morgonen, samt samtidigt få iväg stora sonen till förskoleklassen tidigt på morgonen.

Ja hur får ni ihop det helt enkelt?De flesta jag pratat med har lugnat mig o sagt att det går av bara farten..men känns iaf som det kommer bli tufft...när nu vår just nu minsta son föddes för lite mer än ett år sedan var ju ändå storebror stor o kunde sköta sig någorlunda själv men det kommer ju inte vara så nu när bebisen kommer i september.
    mina barn är 5,5 år (bonus) tös1 är 1,5 år och tös 2 är 5 månader.
    jag lever på att skriva post its, lägga in notifikationer på telefonen och alarm.
    planering är allt just nu.
    jag förberder t ex frukosten till sambon o barnen dagen innan, så morgonen blir stressfri.
    gör mkt mat åt gången så det blir rester för några dagar framåt och lunchlåda till sambon.
    och lärt mig att leva med smuts i hörnen. man kan inte förvänta sig att klara av ALLT med små barn hemma.
    huvudsaken är att de mår bra

• EQ85
    ungmammatillflera skrev 2013-05-30 09:47:16 följande:
    Min äldsta blir 5 år nu i augusti (från tidigare förhållande), vår äldsta dotter blev 3 år i februari och vår yngsta blir 1 år nu i juni och bebis är beräknad till september .. så känns inte alls bra .. jag har bett honom ändra på sig då jag verkligen försökt och velat få det funka .. men nu känner jag att jag orkar ej mer psykiskt ..

Det låter som att din kille har gått och blivit bekväm i att du drar hela lasset. Och mab
  • EQ85
    EQ85 skrev 2013-05-30 13:24:29 följande:

Det låter som att din kille har gått och blivit bekväm i att du drar hela lasset. Och mab
    och man klarar inte att dra hela lasset länge OM man faktiskt är två stycken som ska hjälpas åt.
    vad är det han stör sig på hos din son? jag är nämligen bonusförälder till en 6årig pojke som är helt underbar. Ja, han är i trotsåldern och gått genom ett helvete som barn inte ska behöva gå genom och vara medvetna om, men han är helt underbar på alla sätt.
    Har du och killen suttit ner och pratat om dina känslor och tankar, samt hur han känner?
    han kanske drar sig undan av en anledning, eller så är han bara omogen som förälder. nu hoppas jag att du inte tar det jag skriver som att jag är elak eller bitchig, jag har haft förhållande där jag va hushållerskan och den dåvarande kunde dra iväg hur han ville.
    Vill du prata om det, eller ngt mellan himmel o jord så kan du bara inboxa mig, så tar vi inte upp tråden
    hoppas det löser sig till det bästa för er.

Svar på tråden Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)