Hej alla sönderstressade morsor! Kom hem ikväll efter några dagar på landet- riiiktigt skönt med dusch men ojoj så mysigt vi har haft det! Plockat kantareller och hallon så det sprutar ut genom öronen, byggt koja i skogen, lekt häst, gungat, busat i ett litet barntält... tjejerna har skött sig jättebra även om det varit lite si och så med sömnen. Måste ändå säga att det varit sköna dagar trots att vi kunde fått några fler soltimmar.
Det där med att hinna med, alltså jag tror egentligen på två principer: nummer ett är att dra ner på de där orimliga kraven om att vara supermorsan. Visst känns det lite katastroftänk när disken står i travar som riskerar att ramla ner i huvudet på en när man går förbi eller när dammråttorna far runt som stäpplöpare när någon öppnar dörren... men vad gör det om hundra år? Man skall vara snäll mot sig själv, man hinner nog att städa i sinom tid! Nummer två är att vara lite flexibel med NÄR man gör saker och ting. Jag minns hur jag ibland fick stå och skala potatis klockan 7 på morgonen... för det var då jag fick 10 minuter av lugn när lillasyster sov och storasyster roade sig själv. Ibland blev det helt enkelt så att jag fick skala en potatis i timmen för jag hann helt enkelt inte färdigt någon gång. Vem har bestämt att man måste skala alla potatisar klockan 12 liksom? Var flexibel med tiden, passa på när man får en öppning och kom ihåg att det blir bättre, dom BLIR mer självständiga, dom små vilddjuren!