Hahaha, vilken speciell människa, mariechen. Just det där med att gå känns lite udda att man ens skall behöva påpeka för mina har kutat runt som yra höns... att få dom åt rätt håll brukar vara det största problemet och sen att man som förälder kanske inte tycker det är jättegivande att bara gå på måfo timme efter timme.
Gåstolar var rätt bra idé faktiskt. Bara det inte blir som sådana där bumperbilar på nöjesfälten.
Det där med inskolning har varit lite av ett bekymmer för oss också... fick mail från förskolechefen om att vi skulle själva höra av oss med datum om när vi ville skola in och i nästa mening skrev hon att hon tog semester nu i 4 veckor!!? Jag är en sån där som vill ha allt klart för mig, jag vill veta datum och tider, helst med lite längre framförhållning än dagen innan de börjar typ. Även hur inskolningen går till är ju bra att veta innan men det vet jag i det här fallet. Oftast är det två olika skolor, de som skolar in på några dagar och de som väljer att ta ganska lång tid på sig. Den förskolan den stora har gått i, hittills, hade den snabba varianten men den tjejerna börjar på nu efter sommaren har "fri inskolning" och då tar det så lång tid som det krävs. Kan ta flera veckor även om jag antar att det är väldigt ovanligt.
Men men. Första dagen brukar vara ganska kort, då finns uttrymme att veta mer om det ni behöver ha med er. Vi har extrakläder på förskolan, mockasiner, regnkläder och stövlar. Jag tror att vi kommer skaffa extra uppsättningar av regnkläder inför hösten, det är rätt smidigt ha lite sådant hemma också och slippa komma ihåg att ta med sig det hem. Blöjor och solkräm och sånt ser lite olika ut på olika förskolor- på vår behövde man ha med sig det. Vet egentligen inte hur det är på denna men det framgår nog första dagen vi kommer dit. Är det en ute-förskola är det nog högre krav på att det skall finnas många ombyten och sånt.